Zalman3 skrev:Hur gick försäljningen för Teslas konkurrenter?
Vilket land? Svalbard? Zimbabwe? Canada? Hade varit trevligt med lite källkritik/länkar så det blir mer trovärdigt....
Moderator: Redaktion
Zalman3 skrev:Hur gick försäljningen för Teslas konkurrenter?
Credde skrev:Zalman3 skrev:Hur gick försäljningen för Teslas konkurrenter?
Vilket land? Svalbard? Zimbabwe? Canada? Hade varit trevligt med lite källkritik/länkar så det blir mer trovärdigt....
Zalman3 skrev:Hyperchange tror på 140.000 levererade Teslor Q3 2020.
Pontus skrev:Tesla leverade färre bilar Q2 2020 jämfört med Q2 2019.
Är det bra eller dåligt?
Bra om ser till hur läget är i världen just nu.
Dåligt om ser det som att Tesla nu har 100% mer fabriker och 33% fler modeller.
FinaFisken skrev:Pontus skrev:Tesla leverade färre bilar Q2 2020 jämfört med Q2 2019.
Är det bra eller dåligt?
Exakt. Jag förstår inte varför "gatan" är så imponerande av siffrorna. Jag förväntar mig vanligtvis 50% tillväxt per år för Tesla. Övriga biltillverkare förväntar jag svag minskning.
0% i Q2 med en ny fabrik och en extra produktionslina i Fremont hade varit katastrof under normala omständigheter.
Pontus skrev:Tesla leverade färre bilar Q2 2020 jämfört med Q2 2019.
Är det bra eller dåligt?
It wasn’t long ago that Panasonic was Tesla’s sole supplier of battery cells.
Over the last few years, Tesla started branching out and made deals with Samsung SDI and LG Chem for battery cells for its stationary energy storage products.
Then over the last year, the automaker also certified battery cells from other suppliers than Panasonic for its electric vehicles.
Tesla vehicles produced in Gigafactory Shanghai are powered by battery cells built by LG Chem and CATL.
LG Chem cells going into Model 3 vehicles built at Gigafactory Shanghai are coming from its Nanjing, China factory located near Shanghai.
Now Reuters reports that Tesla also secured battery cell supply from LG Chem’s domestic production capacity in Korea:
Svenssons skrev:Det är ju naturligtvis i relation till övriga marknaden och hur det gått för konkurrenterna. Har marknaden utstått nära totalstopp under många veckor och konkurrenterna minskar sin försäljning med 30-50% så ser -5 till 0% rätt bra ut. Det går ju inte tro att Tesla kan ha samma ökning när 100% av fabrikerna stått helt stilla under en tid av kvartalet och arbetslösheten rusat i samtliga marknader som man säljer bilen på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster