VW är starka. Hade tesla överlevt en skandal av dieselgates magnitud? Det spekulerades att det var dödsstöten och inte ens begagnade bilar skulle gå att sälja. /...
Är det någon som verkligen tror att Tyska staten skulle tillåta att VW gick i putten? Delstaten Niedersachsen har t.ex. 20% av rösträtterna i bolaget...
När Ford sålde Volvo Cars (och den Kinesiska militärdiktaturen (!) stod för ~90% av köpesumman), och när GM sålde Saab, så gick Tyska staten in och garanterade Opels överlevnad. Franska staten garanterade vidare den franska bilindustrins överlevnad. Och den amerikanska staten köpte upp GM(!)...
Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med [2] en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. [1] Var skulle dom annars komma ifrån?
1. Tycker det verkar finnas en hel del som tror att pengarna kom från "det privata företaget" Geely...
2. Jag har hittills haft 2 bilar. Båda Metangasdrivna VW. Det kommer jag skita fullständigt i när det blir dags att byta min nuvarende Golf Kombi...
Farsan var 70+ när Tesla lanserade M3 i Sverige. Han hade kört VW (Passat) sedan början av 80-talet (och även hans två sista var metansgasdrivna). Det betydde inte mycket när han fick möjlighet att byta till en eldriven Tesla...
Brorsan har också en gasdriven Passat. Det betyder noll och inget för honom med när det blir dags att byta ut den...
VW är starka. Hade tesla överlevt en skandal av dieselgates magnitud? Det spekulerades att det var dödsstöten och inte ens begagnade bilar skulle gå att sälja. /...
Är det någon som verkligen tror att Tyska staten skulle tillåta att VW gick i putten? Delstaten Niedersachsen har t.ex. 20% av rösträtterna i bolaget...
När Ford sålde Volvo Cars (och den Kinesiska militärdiktaturen (!) stod för ~90% av köpesumman), och när GM sålde Saab, så gick Tyska staten in och garanterade Opels överlevnad. Franska staten garanterade vidare den franska bilindustrins överlevnad. Och den amerikanska staten köpte upp GM(!)...
Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med [2] en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. [1] Var skulle dom annars komma ifrån?
1. Tycker det verkar finnas en hel del som tror att pengarna kom från "det privata företaget" Geely...
2. Jag har hittills haft 2 bilar. Båda Metangasdrivna VW. Det kommer jag skita fullständigt i när det blir dags att byta min nuvarende Golf Kombi...
Farsan var 70+ när Tesla lanserade M3 i Sverige. Han hade kört VW (Passat) sedan början av 80-talet (och även hans två sista var metansgasdrivna). Det betydde inte mycket när han fick möjlighet att byta till en eldriven Tesla...
Brorsan har också en gasdriven Passat. Det betyder noll och inget för honom med när det blir dags att byta ut den...
1. Det finns väl inga helt privata verksamheter i kina?
2. Jag pratar inte om VWs svenska kunder utan om dom tyska.
Jag tror att Tesla bygger en batterifabrik i Tyskland kan driva aktiekursen uppåt.
Och det är ny bättre batteriteknik man pratar om.
The electric car batteries that Tesla wants to produce in Grünheide are said to outshine all previous car batteries. There is a “completely new technology” behind the power storage, said Minister of Economics Jörg Steinbach (SPD) on Monday antenna Brandenburg. The new batteries are smaller and, thanks to their higher energy density, allow for greater range, the minister said. Tesla plans to provide details of its battery in the US at the end of September.”
On July 28th, 2020, Standard & Poor's upgrades Tesla's rating to B+ from B- reflects the California EV maker has strong business conditions and improved indicators. S&P thinks Tesla's competitive position continues to strengthen with improved cost absorption on larger volumes, also with higher operational efficiency, process automation.
Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. Var skulle dom annars komma ifrån?
Lojalitet är inte mycket värt. Vi konsumenter är oerhört ombytliga när det kommer en ny bättre typ av produkt.
Förhoppningsvis kommer VW klara av att ställa om men de planer man har offentliggjort hittils är alldeles för begränsade. Det finns en stor risk att de kan stå med produktionskapacitet för 8-9 miljoner bilar med förbränningsmotor samtidigt som efterfrågan för sådana bilar försvinner. Tyska staten kan säkert rädda delar av VW men stora delar av företaget kan gå under inom bara några år. Det finns en anledning till att Diess hela tiden varnar för det.
Att de som lagt för beställning inte haft en VW innan betyder inte att de haft något annat märke. Vi får se hur demografin ser ut när bilen verkligen säljs.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja ID3 kommer VW sälja bra. Hoppas bara de kan leverera. Tesla tillverkade 145k första året och 300k andra året med M3. Kan VW nå hälften av det så hade det varit mycket imponerande för en traditionell biltillverkare.
Att de som lagt för beställning inte haft en VW innan betyder inte att de haft något annat märke. Vi får se hur demografin ser ut när bilen verkligen säljs.
Inte så bra gissat. De som har förbeställt ID.3 har redan en bil i hushållet, så ja de har haft bil sedan tidigare dock inte någon VW.
Att de som lagt för beställning inte haft en VW innan betyder inte att de haft något annat märke. Vi får se hur demografin ser ut när bilen verkligen säljs.
Inte så bra gissat. De som har förbeställt ID.3 har redan en bil i hushållet, så ja de har haft bil sedan tidigare dock inte någon VW.
Att hushållet hade haft en bil tidigare betyder inte att den som förbeställt en ID3 hade en bil innan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Med dagens aktieprisbild för Tesla samt de i S&P 500 ingående aktierna kommer indexfonder (inklusive index-ETF:er) behöva sälja andra aktier till ett värde av mellan 35 och 40 miljarder dollar för att möjliggöra inköpen av Tesla till portföljerna, enligt Vanguards förvaltningschef Gerry O’Reilly.
Tesla aktien ner lite, kommer Kina hämnas TIKTOK?
Kommer Apple och Tesla drabbas?
Analytiker varnar för att Kina kan slå tillbaka mot företag som Apple och Tesla.
Analytiker på Wall Street varnar för att Kina kan slå tillbaka mot amerikanska företag med stor intäktsexponering mot Kina, som Apple och Tesla. Det rapporterar CNBC.
Kina har varnat för ett motdrag efter det amerikanska beslutet att förbjuda Tiktok.
En Bernstein-analytiker pekar på att den kinesiska regeringen har historiskt pressat utländska bolag, särskilt i tider med ökade geopolitiska spänningar.
Tesla aktien ner lite, kommer Kina hämnas TIKTOK?
Kommer Apple och Tesla drabbas?
Analytiker varnar för att Kina kan slå tillbaka mot företag som Apple och Tesla.
Analytiker på Wall Street varnar för att Kina kan slå tillbaka mot amerikanska företag med stor intäktsexponering mot Kina, som Apple och Tesla. Det rapporterar CNBC.
Kina har varnat för ett motdrag efter det amerikanska beslutet att förbjuda Tiktok.
En Bernstein-analytiker pekar på att den kinesiska regeringen har historiskt pressat utländska bolag, särskilt i tider med ökade geopolitiska spänningar.
CNBC is suggesting China will punish Tesla for Tic Toc. Of course this makes no sense at all - Tesla builds their cars in China using Chinese suppliers, and is planning R&D and design studios in China. In fact of all US companies Tesla makes about the least sense for China to target. What a surprise CNBC chose them.
Passar ni på att handla lite nu när aktien trillar ner under 1400 dollar?
Är det "rea" tycker du?
Det är ju rea jämfört med en månad sedan iaf
Jag köpte vid den här nivån för någon vecka sedan. Det är så mycket trevligt som kommer hända för företaget framöver så det kändes bra att äga mer. Kortsiktig är det stor risk att det blir en dålig affär men jag är inte kortsiktig och mitt gav är fortfarande lågt så det spelar inte så stor roll.