Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Aktien TSLA

Inläggav elbilist p1457 » 24 nov 2020 12:53

NiklasTesla skrev:
Zalman3 skrev:Nytt ATH!

Så härligt! Gjorde liten vinsthemtagning.

Har kvar en del Teslaaktier samt Nioaktier men funderar på att även köpa lite Xpeng aktier till min portfölj.

Någon här som även har Nio och Xpengaktier? :)

Köpte Nio när den låg på ca 4,80. Sålde en tredjedel när den var uppe i 10. Tyvärr är jag bara en småsparare så även om procentuella ökningen är över 1000 % så är jag inte miljonär för det.
p1457
elbilist

Inläggav Teslaägare pejvic » 24 nov 2020 14:56

Har Nio och Kandi också. Skulle ALDRIG sälja grundinnehavet i Tesla. Har 1000% avkastning. Dvs tio gånger insatt kapital. Plus en del tradande. Mig spelar det ingen roll om de rasar som ett korthus. Är så nöjd så nöjd om det blir 500% också. Man skall inte bli girig.
M3 LR AWD Pearl -19 - SÅLD
M3 LR AWD Midnightgrey -21, Facelift, HW3, E3D
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Referralkod: torbjrn74421

Inläggav Teslaägare renes » 24 nov 2020 14:59

pejvic skrev:Har Nio och Kandi också. Skulle ALDRIG sälja grundinnehavet i Tesla. Har 1000% avkastning. Dvs tio gånger insatt kapital. Plus en del tradande. Mig spelar det ingen roll om de rasar som ett korthus. Är så nöjd så nöjd om det blir 500% också. Man skall inte bli girig.

Jag håller med. Nästan. Men om du "aldrig" säljer så har du ju inte haft något för det alls? Eller väntar du på utdelning?
M3 SR+ FSD, HW 2.5, 18" R3
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inläggav Teslaägare pejvic » 24 nov 2020 15:03

renes skrev:
pejvic skrev:Har Nio och Kandi också. Skulle ALDRIG sälja grundinnehavet i Tesla. Har 1000% avkastning. Dvs tio gånger insatt kapital. Plus en del tradande. Mig spelar det ingen roll om de rasar som ett korthus. Är så nöjd så nöjd om det blir 500% också. Man skall inte bli girig.

Jag håller med. Nästan. Men om du "aldrig" säljer så har du ju inte haft något för det alls? Eller väntar du på utdelning?

jag är rätt gammal så man hoppas ju hitta något i livet man behöver pengarna till... Så det blir väl nåt sånt. Till slut. Förhoppningsvis. Jag känner med Apple nu efter 10år att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att överväga en försäljning. Men lite galet att investera i ännu mer Tesla. Man kan ju inte ha alla sina pengar på en grej.
M3 LR AWD Pearl -19 - SÅLD
M3 LR AWD Midnightgrey -21, Facelift, HW3, E3D
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Referralkod: torbjrn74421

Inläggav Fredrik j » 24 nov 2020 15:17

pejvic skrev:
renes skrev:

jag är rätt gammal så man hoppas ju hitta något i livet man behöver pengarna till... Så det blir väl nåt sånt. Till slut. Förhoppningsvis. Jag känner med Apple nu efter 10år att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att överväga en försäljning. Men lite galet att investera i ännu mer Tesla. Man kan ju inte ha alla sina pengar på en grej.

Man pratar ju ibland om "dead mans car". Kanske kommer man även prata om "dead mans share"...:)
Fredrik j

Inläggav Jordad » 24 nov 2020 15:40

pejvic skrev:
renes skrev:

Jag känner samma. Har sålt annat mer moget liknande Apple. Har kvar innehavet i Tesla som trots en del vinsthemtagning ändå är halva portföljvärdet tack vare senaste årets uppgång. Men att sälja Tesla känns fel. Man vill ju äga Tesla under åtminstone de närmaste 5 åren när företaget går igenom den största utvecklingen. Att sälja nu hade varit som att sälja Apple 2009. Det är alldeles för tidigt.
Jordad

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 24 nov 2020 16:41

Aktien tuffar på, nu 545 dollar!

Kan det bero på Elon 1000 km i räckvidd snack?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare fth » 24 nov 2020 16:52

Zalman3 skrev:Aktien tuffar på, nu 545 dollar!

Kan det bero på Elon 1000 km i räckvidd snack?

Allmän uppgång pga tecken på fredligt maktövertagande i USA.

Utan ytterligare drivkrafter så brukar TSLA följa Nasdaq Composite (IXIC) rätt slaviskt (med en multiplikator), så även idag.
IXIC.png

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav SwedishAdvocate » 24 nov 2020 18:11

fth skrev:Allmän uppgång pga tecken på fredligt maktövertagande i USA. /...

Är det någon större aktör med en ordentlig koll på det landet som hävdat något annat?
SwedishAdvocate

Inläggav Teslaägare 12man » 24 nov 2020 18:15

Troligare att Janet Yellen utnämningen drev aktiekurserna
ms 76132 "Eleamore"
12man
Teslaägare

Referralkod: hanjo2756

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla