Moderator: Redaktion
dd88 skrev:Fler teorier på varför aktien faller så pass mycket idag?
Legato skrev:Aktien är upp typ 600% på ett år och typ 1000% på två år. Inte så konstigt om det kommer en rejäl korrigering. I värderingen ligger som sagt extrema framgångar indiskonterade, minsta tecken på att chansen att de infrias minskat bör påverka kursen kraftigt negativt. Exempelvis sänkta priser på Model Y.
Jag tycker fortfarande mycket tyder på ett svagt Q1 som jag skrev tidigare:
1.) S&X linan fortfarande avstängd? Minst halva kvartalet borta?
2.) Trög försäljning i Europa i väntan på Y och ny S&X?
3.) Risk att köpare i USA avvaktar den nya $7000 bonusen och därför inte köper Tesla under resterande Q1?
Legato skrev:Aktien är upp typ 600% på ett år och typ 1000% på två år. Inte så konstigt om det kommer en rejäl korrigering. I värderingen ligger som sagt extrema framgångar indiskonterade, minsta tecken på att chansen att de infrias minskat bör påverka kursen kraftigt negativt. Exempelvis sänkta priser på Model Y.
Jag tycker fortfarande mycket tyder på ett svagt Q1 som jag skrev tidigare:
1.) S&X linan fortfarande avstängd? Minst halva kvartalet borta?
2.) Trög försäljning i Europa i väntan på Y och ny S&X?
3.) Risk att köpare i USA avvaktar den nya $7000 bonusen och därför inte köper Tesla under resterande Q1?
Gretsch skrev:Ni stirrar er blinda på Tesla aktien! Titta på helheten, titta på vad som händer med börsen överlag. Läs information vad som händer på börsen och varför ! Väldigt många aktier går ner nu pga rädsla för höjda räntor och högre inflation.
Gretsch skrev:Ni stirrar er blinda på Tesla aktien! Titta på helheten, titta på vad som händer med börsen överlag. Läs information vad som händer på börsen och varför ! Väldigt många aktier går ner nu pga rädsla för höjda räntor och högre inflation.
TiborBlomhall skrev:Det är lugnt, nu vänder det uppåt.
Jag sålde av halva mitt innehav.
Då brukar det bli så.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster