Superchargers i Karlstad

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

GreenOne
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 jun 2014 20:38

Superchargers i Karlstad

Inlägg av GreenOne »

Eftersom jag bor i Karlstad är det extra intressant med konstruktionen av SuperChargers här, men jag tror det är fler än jag som tycker det är intressant då det verkar bli första i Sverige. Jag har tagit en bild som avslöjar en del detaljer.

SC blir synlig från E18 som ni ser till vänster i bilden. Det blir totalt 6 st laddplatser, men tyvärr verkar det som man kommer behöva backa in. I alla fall om det är fler som laddar samtidigt. Markeringen på teslaclubswedens karta över SC måste också flyttas lite.

Kul att se att arbetet är igång. Nu får man bara hålla tummarna att man har en egen Tesla snart så man får utnyttja denna laddplats. :D
Supercharger3.jpg
GreenOne
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 jun 2014 20:38

Re: Superchargers i Karlstad

Inlägg av GreenOne »

Nu, bara en dag senare ser det ut så här. Det går snabbt nu. Såg även första Teslaloggan på platsen. Vad finns i dessa lådor? Kanske skalet till Teslastolparna.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: Superchargers i Karlstad

Inlägg av z balata »

TREVLIGA BILDER. Fortsätt följa tack.
Användarvisningsbild
Lasse
elbilist
Inlägg: 73
Blev medlem: 05 jul 2014 11:43
Ort: Malmö

Re: Superchargers i Karlstad

Inlägg av Lasse »

Kul att se att det finns fler Tesla-entusiaster i Karlstad! Hade varit kul att se mer än en svenskreggad Model S i stan. Känns verkligen jätte roligt att Sveriges första SC hamnar i just Karlstad :)
Användarvisningsbild
KennethH
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 mar 2014 23:29

Re: Superchargers i Karlstad

Inlägg av KennethH »

Lasse skrev:
Kul att se att det finns fler Tesla-entusiaster i Karlstad! Hade varit kul att se mer än en svenskreggad Model S i stan. Känns verkligen jätte roligt att Sveriges första SC hamnar i just Karlstad :)
Vi är fler än en i stan :roll:
Skriv svar