Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Next Gen Roadster

Här diskuterar vi om Tesla Roadster

Moderator: Redaktion

Re: Next Gen Roadster

Inläggav vigge50 » 25 feb 2020 20:03

Jag tror de under lanseringen bara växlade dollargrinet till varje lands valuta och glömde moms mm. Finns säkert en klausul i kontraktet att priset kan ändras innan leverans.
vigge50

Inläggav Teslaägare Gretsch » 25 feb 2020 21:04

Kan det inte vara så att sänka priset för standard Next Gen Roadster så lägger Tesla sig på samma pris som Porsche Taycan 4s och Turbo och kan konkurrera med dom, och bibehålla priset för Signatur så är dom på nivå som Turbo S ........? Eller så är jag helt fel ute , men det var en tanke som slog mig.
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Referralkod: johann2198

Inläggav Teslaägare Bjelke » 26 feb 2020 06:49

Gretsch skrev:Kan det inte vara så att sänka priset för standard Next Gen Roadster så lägger Tesla sig på samma pris som Porsche Taycan 4s och Turbo och kan konkurrera med dom, och bibehålla priset för Signatur så är dom på nivå som Turbo S ........? Eller så är jag helt fel ute , men det var en tanke som slog mig.

Skulle kunna vara så, men då borde det ändå vara lika i alla länder (typ)...
Hade inte riktigt tänkt köpa en, men om det här priset gäller så.... hrm... :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare Bjelke » 26 feb 2020 09:15

Alltså, priset har fortfarande inte ändrats, det börjar kännas lite som när man trodde att det var nåt galet med priset på en SP100DL för snart ett år sedan..
(och med ungefär samma effekt på mig iaf :lol: :mrgreen: )
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare Logge » 26 feb 2020 16:43

Detta står i bokningsvillkoren:
"Fast Bokningen säkerställer att du har en plats i prioritetsordningen för leverans innebär den inte att du har
beställt eller köpt ett fordon. När din Bokning närmar sig och det börjar bli dags för produktion ber vi dig att
konfigurera ditt fordon. Tesla skapar en beställning och skickar ett Köpeavtal till dig med fordonets inköpspris,
en uppskattning av eventuella avgifter för skatt, tull, transport och frakt, samt eventuellt andra tillämpliga
avgifter.
Om du går vidare med beställningen dras Bokningsavgiften av från orderbetalningen. Tills dess att du
ingår ett Köpeavtal kan Bokningen annulleras när som helst, i vilket fall Bokningsavgiften återbetalas till fullo."

Som jag tolkar det tillkommer Moms, tull, frakt och priset kan dessutom ändras...

Men det är nog dags att boka snart... :D
Användarvisningsbild
Logge
Teslaägare

Föregående

Återgå till Roadster