Problemet då var ju inte tvn utan källan. Allt var lowdef analogt.Fredrik j skrev:Men vänta nu. Var bilden på dom första plasmaapparaterna så fantastiska? Jag var med när det hände och minns att dom som gick på platt-tv gjorde det för att bilden var just platt. Minns att den 100hz tubtv jag hade hade bättre bild och ingen tyckte någonting annat. Nu har ju även jag en platt-tv men det är fortfarande en 12år gammal 37" plasma. Har aldrig ersatt en fungerande tv.pejvic skrev:Magre skrev:Jo, men alla andra tjänar ju fortfarande mycket mer pengar per bil, det är väl totalen som räknas om man ska jfr.?Zalman3 skrev:Elbilsförsäljning i hela världen 2019.pejvic skrev:Med tanke på att tesla värderas högre än VW group så får man anta att marknaden förstår mer än analytikerna:)
Tesla sålde 367.820
VW sålde 84.199
Inte undra på att Tesla värderas högre än VW!
https://www.reuters.com/article/us-tesl ... SKBN1ZR2KX
Jag tror inte man skall tänka så. Tjänade mer pengar per enhet gjorde säkert Luxor på sina Tjock-tv också fem år efter Plasma-tv:ns intåg.
Det som alla vet som hade köpt en platt-tv en gång att de aldrig går tillbaka till Tjock-tv.
Precis som alla vi som kört elbil ett tag. Hur många i denna grupp tror du vill gå tillbaka till att köra dieselbil?
Det spelar alltså ingen roll (på sikt) hur mkt VW tjänar per såld Passat.
Idag är det ju något helt annat. Bilden är ju fantastisk på en ny tv.
Analogin är ju snarare ett fiktivt scenario där alla sitter med platta, fina apparater med lite taskig bild när en tillverkare plötsligt lanserar tjock-tv med fantastisk bild. Entuasterna möblerar genast om sina vardagsrum för att få plats medans dom som inte har så stort behåller platt-tv.
Numera är alla källor digitala och de flesta ser dessutom på HD.