Möjligt. Bara repetera vad jag läste tidigare idag. Var nån typ biltidningsartikel. Googla på: why skip level 3 self-driving. Möjligt att Tesla väljer att göra annorlunda men...OfarligTesla skrev:Ne, så är det inte. Det är vid nivå 2 som föraren har hela ansvaret, vid nivå 3 är föraren fallback när man hamnar utanför parametrarna som den fungerar på (dvs skall kunna ta över inom en vettig tidsrymd säg 10 sekunder) så man kan inte direkt sova. Att skippa nivå 3 vore riktigt dumt då det är där regelverk börjar växa fram så det är vad som faktiskt kommer kunna bli användbart.fraggan skrev:
Nä läste på en genomgång av alla nivåerna att just 3an kommer nog skippas av de flesta då det är i princip nivå 4 fast den som sitter bakom ratten ansvarar för allt. Medans nivå 4 så är det "bilen" som gör det. Kommer inte ihåg exakt men nått i den stilen.
Men når man den nivån så är ju i princip nivå 4 klar. Enda skillnaden är "kravet" på föraren. Oavsett så skulle det vara en rejäl milstolpe att nå nivå 3.