Och med all rätt också tycker jagHelectriC skrev:TeslaBjörn är eld och lågor över upplevd kvalitetskänsla i Eletre![]()

Moderator: Redaktion
Och med all rätt också tycker jagHelectriC skrev:TeslaBjörn är eld och lågor över upplevd kvalitetskänsla i Eletre![]()
Misstänker som du att de tyvärr kommer att urvattna varumärket.Edward123 skrev:Tror Geely kommet ändra på det ordentligt.HelectriC skrev:ja, Lotus har väl alltid varit en entusiastbil, lär fortsätta vara det!
Vad som du sett hittills baserar du det på?martinot skrev:Misstänker som du att de tyvärr kommer att urvattna varumärket.Edward123 skrev:Tror Geely kommet ändra på det ordentligt.HelectriC skrev:ja, Lotus har väl alltid varit en entusiastbil, lär fortsätta vara det!
Man får väl förutsätta att det går att välja om det ska visas eller inte. Det vore ju urbota dumt att bygga sitt GUI så att självkörningsvisualiseringen inte går at välja bort, så kan väl ingen tillverkare göra...HelectriC skrev: ↑11 jul 2023 07:53Jag måste säga att det är en besvikelse att de kopierat Teslas skärmlayout, där ca 1/3 bara visar en animation på den egna bilen och vägmarkeringar etc. Det är ju sjukt ointressant och jag förstår verkligen inte varför så stor del av skärmen används till det. Borde ju vara möjligt att välja tex karta i helskärmsläge.
Tror någon tillverkare som sägs vara bäst på mjukvara inte låter en bestämma om så mycket,Maw skrev: ↑11 jul 2023 09:18Citerar från den andra tråden
Man får väl förutsätta att det går att välja om det ska visas eller inte. Det vore ju urbota dumt att bygga sitt GUI så att självkörningsvisualiseringen inte går at välja bort, så kan väl ingen tillverkare göra...HelectriC skrev: ↑11 jul 2023 07:53Jag måste säga att det är en besvikelse att de kopierat Teslas skärmlayout, där ca 1/3 bara visar en animation på den egna bilen och vägmarkeringar etc. Det är ju sjukt ointressant och jag förstår verkligen inte varför så stor del av skärmen används till det. Borde ju vara möjligt att välja tex karta i helskärmsläge.![]()
Det ska bli väldigt spännande att höra vad du tycker om den. Jag tycker den verkar riktigt fin.
Vilken version? S?
Vet faktiskt inte, glömde fråga
Finns det inte olika ”drive mode” som ändrar det?HelectriC skrev: ↑29 aug 2023 20:35
Det jag är mest besviken över är chassit, det känns inte premium. Det kommer klonkande ljud när man kör över ojämnheter och det verkar inte som fjädringen går att ställa in i något annat är höjd, det är konstigt, borde komma en uppdatering som tillåter hårdhetsinställning om hårdvaran finns där. Bilen känns ganska gungig, ingen Porsche Cayenne direkt.
Jo, det var sport, touring, range och offroad, men jag märkte ingen skillnad. I BMWn är det natt och dag mellan comfort och sport. Pratade med säljaren när jag lämnade tillbaks bilen och han sa att dom hade kört på bana och bilarna uppförde sig exemplariskt, så jag vet inte. Kanske behöver en uppdatering helt enkelt. Sen har tydligen alla demobilar varit pressbilar tidigare i år, så mycket möjligt att journalister och YT-folk har kört skiten ur bilarna och att det därför klonkar i fjädringen. Körde hem igen i min M50 som har gått 40.000km och det var extremt stor skillnad och ett ljudlöst lugn i BMWn. Jag är kanske extra allergisk mot klonk i chassit, fick ju t.o.m. massa pengar av Tesla kontant utbetalt för att dom inte lyckades ta bort ljud i chassi trots luftfjädringsbyte på Model S.taliz skrev: ↑30 aug 2023 11:05Finns det inte olika ”drive mode” som ändrar det?HelectriC skrev: ↑29 aug 2023 20:35
Det jag är mest besviken över är chassit, det känns inte premium. Det kommer klonkande ljud när man kör över ojämnheter och det verkar inte som fjädringen går att ställa in i något annat är höjd, det är konstigt, borde komma en uppdatering som tillåter hårdhetsinställning om hårdvaran finns där. Bilen känns ganska gungig, ingen Porsche Cayenne direkt.
Väldigt udda annars tycker jag. Det har väl alla konkurrenter i denna klassen sedan något decennium.
Hjälper nog inte mot klonk dock…
Har dom börjar levereras än?
4 levererade i Torsdags och en till som skulle få sin i Fredags…
Emeya tycker jag verkar mkt mer intressant.Bjelke skrev: ↑22 okt 2023 19:404 levererade i Torsdags och en till som skulle få sin i Fredags…
Emeya dröjer nån månad till däremot (den kanske är mer intressant egentligen)…
Fast det är väl typ Polestar egentligen så jag tvekar nog ändå, plus att service bara finns
nere på västkustendet kommer kanske fler men det dröjer säkert, eller?
emeya redan om nån månad? Den är väl betydligt längre bort? Har ens ett pris presenterats, verkar inte ens gå att beställaBjelke skrev: ↑22 okt 2023 19:404 levererade i Torsdags och en till som skulle få sin i Fredags…
Fast det är väl typ Polestar egentligen så jag tvekar nog ändå, plus att service bara finns
Näe ”nån månad” är nog mera några månader, och då öppnar väl bara konfiguratorn egentligen…HelectriC skrev: ↑22 okt 2023 22:26emeya redan om nån månad? Den är väl betydligt längre bort? Har ens ett pris presenterats, verkar inte ens gå att beställaBjelke skrev: ↑22 okt 2023 19:404 levererade i Torsdags och en till som skulle få sin i Fredags…
![]()
Håller medtaliz skrev: ↑22 okt 2023 21:37Emeya tycker jag verkar mkt mer intressant.Bjelke skrev: ↑22 okt 2023 19:404 levererade i Torsdags och en till som skulle få sin i Fredags…
Jag har ingen, men provkörde under 2 dagar och tycker inte chassi, fjädring och körkomfort når upp till den nivå som förväntas med ett så pass högt pris på bil. För övrigt var bilen väldigt fin och med mkt hög upplevd kvalitet, specielt invändigt.