Nu jämför du väl äpplen med päron? Du ska alltså lägga till 300 kr för att få en Enyaq sportline. Denna motsvarar en Coupe RS. Visa mig en maxad Coupe RS för 6095 kr med 20 tums original vinterdäck.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑19 feb 2025 23:425800kr/mån om man räknar med kontantinsatsen.StureP skrev: ↑19 feb 2025 19:29Tycker det finns bra erbjudande på Cupra Tavascan nu. Fria vinterhjul ingår också.
https://dinbil.se/cupra/erbjudanden/nya ... -340hk-4wd
Det känns som marknadspris för MEB-bilar, men jag hade hellre lagt till 200-300kr för en Enyaq 85X Sportline och köpt begagnade vinterhjul. Då får man drag, HUD och lite annat också.
Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Tavascan är ju klart mer spännande än Enyaq.
Men är den kul att köra?
Fortfarande inte kört någon MEB-bil som faktiskt är rolig att svänga med.
Men är den kul att köra?
Fortfarande inte kört någon MEB-bil som faktiskt är rolig att svänga med.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Köp beg.Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm. Finns det privatleasing med tre till 4000 mil per år, vilka bilar/bilmärken har det?
Lutar åt att köpa begagnat istället
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Var och kollade på den, men skippade provkörningen då den var slående lik ungarnas gamingdatorer invändigt.
Model S Standard Range Raven
Allt är relativt antar jag. Men genren för familje"suvar" så ligger den bra till. Men det är ingen Porsche eller BMW direkt Nej.
Haha jag kan absolut förstå att man kan ogilla inredningen. Jag gillar den dock. Sedan har den mindre RGB belysning än en vanlig modern Merca eller BMW.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det måste vara ett alldeles fantastisk jobb!Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Jaha ok, det har du rätt i. Läste för snabbt och 0-100 är irrelevant för mig, men trodde inte att 340hk/5,5sek skulle vara RS eller toppmodellen.StureP skrev: ↑20 feb 2025 06:52Nu jämför du väl äpplen med päron? Du ska alltså lägga till 300 kr för att få en Enyaq sportline. Denna motsvarar en Coupe RS. Visa mig en maxad Coupe RS för 6095 kr med 20 tums original vinterdäck.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑19 feb 2025 23:425800kr/mån om man räknar med kontantinsatsen.StureP skrev: ↑19 feb 2025 19:29Tycker det finns bra erbjudande på Cupra Tavascan nu. Fria vinterhjul ingår också.
Det känns som marknadspris för MEB-bilar, men jag hade hellre lagt till 200-300kr för en Enyaq 85X Sportline och köpt begagnade vinterhjul. Då får man drag, HUD och lite annat också.
Nej det är väl ingen raket i dagsläget. Men mer än tillräckligt för alla egentligen...VilkenElbilBlirDet skrev: ↑20 feb 2025 19:07Jaha ok, det har du rätt i. Läste för snabbt och 0-100 är irrelevant för mig, men trodde inte att 340hk/5,5sek skulle vara RS eller toppmodellen.StureP skrev: ↑20 feb 2025 06:52Nu jämför du väl äpplen med päron? Du ska alltså lägga till 300 kr för att få en Enyaq sportline. Denna motsvarar en Coupe RS. Visa mig en maxad Coupe RS för 6095 kr med 20 tums original vinterdäck.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑19 feb 2025 23:425800kr/mån om man räknar med kontantinsatsen.StureP skrev: ↑19 feb 2025 19:29Tycker det finns bra erbjudande på Cupra Tavascan nu. Fria vinterhjul ingår också.
- Sportbilsentusiasten
Absolut skitbra.mikebike skrev: ↑20 feb 2025 09:13Det måste vara ett alldeles fantastisk jobb!Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm.
Och 7mil enkel resa landsväg till jobbet är väl inget idag?
Är stor skillnad i bostadspriserna en bit iväg från tätorter. Och bra för barnen.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Polestar erbjuder privatleasing upp till 3500 mil/år, det ökar månadskostnaden med ca 1000kr mot 1500 mil/år.Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 21:45Absolut skitbra.mikebike skrev: ↑20 feb 2025 09:13Det måste vara ett alldeles fantastisk jobb!Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm.
Är stor skillnad i bostadspriserna en bit iväg från tätorter. Och bra för barnen.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- mikebike
- Teslaägare
Vi är lite bortskämda. Ingen av oss har någonsin haft en längre sträcka till jobbet än att vi kan cykla.Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 21:45Absolut skitbra.mikebike skrev: ↑20 feb 2025 09:13Det måste vara ett alldeles fantastisk jobb!Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm.
- Sportbilsentusiasten
Ja, jag o hustrun har bott centralt i flera större städer INNAN vi fick barn.mikebike skrev: ↑21 feb 2025 07:44Vi är lite bortskämda. Ingen av oss har någonsin haft en längre sträcka till jobbet än att vi kan cykla.Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 21:45Absolut skitbra.mikebike skrev: ↑20 feb 2025 09:13Det måste vara ett alldeles fantastisk jobb!Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm.
Efter några år i en 3-4'a där man ska släpa barn + packning (mat, extrakläder mm) från ett garage långt iväg och sedan upp några trappor...är en villa utanför centrum tilltalande!
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- mikebike
- Teslaägare
Garage! Vilken lyx. Jag har aldrig ens haft en egen parkeringsplats.Sportbilsentusiasten skrev: ↑21 feb 2025 14:18Ja, jag o hustrun har bott centralt i flera större städer INNAN vi fick barn.mikebike skrev: ↑21 feb 2025 07:44Vi är lite bortskämda. Ingen av oss har någonsin haft en längre sträcka till jobbet än att vi kan cykla.Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 21:45Absolut skitbra.mikebike skrev: ↑20 feb 2025 09:13Det måste vara ett alldeles fantastisk jobb!Sportbilsentusiasten skrev: ↑20 feb 2025 05:56Nytt jobb för hustrun i höst med 15-20mil/arbetsdag pendling inkl handling mm.
Efter några år i en 3-4'a där man ska släpa barn + packning (mat, extrakläder mm) från ett garage långt iväg och sedan upp några trappor...är en villa utanför centrum tilltalande!
Dock brukar jag oftast få en plats nära vårt hus, fast städdagar är ett otyg.
Då bor vi alltså i en förort, inte i City.
Pensionsplanen är ett hus på landet.
Mycket OT i denna tråd..
ONT: billig andrabil
Krav: liten, säker
Får gärna vara plats för 1 framåtvänd barnstol och 1 bakåtvänd men inget krav.
1000 mil/år.
Vad ska man satsa på tycker ni som har koll?
Tacksam för tips.
ONT: billig andrabil
Krav: liten, säker
Får gärna vara plats för 1 framåtvänd barnstol och 1 bakåtvänd men inget krav.
1000 mil/år.
Vad ska man satsa på tycker ni som har koll?
Tacksam för tips.

Njae...Vill inte vara den som är den, men att börja fråga om bilråd är ju inte on-topic. On topic är att tipsa andra om erbjudanden man sett som är prisvärt, imho.
-
Undrar om det finns någon som har dagsaktuell koll på den biten…
Om jag hade varit dig så hade jag nog så här på rak arm kollat på bilar som eldrivna Opel Astra och Peugeot 308. Båda dom verkar t.ex. snabbladda bra under det varmare halvåret.
https://alltomelbil.se/snabbladdning-sa ... a-elbilar/
Har dock inte koll på hur det är med förvärmning under vinterhalvåret, så det får du kolla.
Annars finns ju VW ID.3 och Cupra Born också.
Så det är väl bara att ge sig ut och se vad det finns för offerter hos lämpliga handlare…
Eller är det ännu mindre bilar du är ute efter?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
forts…
Billig skrev du ju i och för sig… Nissan Leaf?… Går ju dock div. rykten om att Nissan har ekonomiska problem som behöver få en lösning inom ~ett år. Personligen tror jag väl att Nissan är lite för big to fail, och att japanska staten kommer hitta på någon slags räddningsinsats istället för att bara låta dom gå i putten. Tycker det verkar som det exakt bara är svenska staten som skiter i sina biltillverkare…
Billig skrev du ju i och för sig… Nissan Leaf?… Går ju dock div. rykten om att Nissan har ekonomiska problem som behöver få en lösning inom ~ett år. Personligen tror jag väl att Nissan är lite för big to fail, och att japanska staten kommer hitta på någon slags räddningsinsats istället för att bara låta dom gå i putten. Tycker det verkar som det exakt bara är svenska staten som skiter i sina biltillverkare…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Nu kan man få en Xpeng G6 performance för 5995 kr inklusive försäkring. Sjukt bra deal.
Hemsidan uppdateras inom kort...
Hemsidan uppdateras inom kort...
Nej. Nya priserna är inte uppdaterade än som jag skrev.
5999 kr för Performance
5795 kr för Long Range
5495 kr för Standard Range.
Ok låter som du jobbar på bolaget eftersom du vet något ingen annan vet. På sidan står det att priserna jag länkade till gäller tom 28/2.
MY RWD Vit 2023
Jobbar inte där men en polare. Vänta lite så får du se.Freez skrev: ↑26 feb 2025 13:33Ok låter som du jobbar på bolaget eftersom du vet något ingen annan vet. På sidan står det att priserna jag länkade till gäller tom 28/2.
Nya priserna är klara. Möjligt att det dröjer till 29:e innan de blir offentligt.