Släpvagnskörning med Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron
Jaså din bil tjatar också om trasigt bakljus? Det gör min också. Helt slumpmässigt. Och varje gång jag vill visa felet för verkstaden så fungerar det igen. Verkar vara en egenskap hos bilen om din gör likadant. Jag ser med extrem spänning emot dagen när du får tillbaka din bil. Och om du har fått en krok. Jag lämnar in min imorgon och ska hämta på onsdag. Jag kommer dock inte köra hem den utan dragkrok.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Bakljuset har glappat men på senare tid har det varit mer av än på. Återkommer på onsdag hur det har gått
.

Det där med trasiga lyktor är en gammal paradgren hos Audi.mati skrev:Jaså din bil tjatar också om trasigt bakljus? Det gör min också. Helt slumpmässigt. Och varje gång jag vill visa felet för verkstaden så fungerar det igen. Verkar vara en egenskap hos bilen om din gör likadant. Jag ser med extrem spänning emot dagen när du får tillbaka din bil. Och om du har fått en krok. Jag lämnar in min imorgon och ska hämta på onsdag. Jag kommer dock inte köra hem den utan dragkrok.

Hoppas du också får din krok nu mati!
På min bil var det först enbart nummerplåtsbelysningen som glappade. Men häromdagen fick högra bakljuset totalfnatt. Det flimrade bara istället för att ljusa med fast sken. Det bästa var dock att ljuset inte släcktes trots att bilen var avstängd. Nummerskyltsbelysningen fungerade inte alls då. Bilen höll på såhär i två dagar. Sen svängde jag förbi verkstan och som på beställning funkade allt igen. Jag hann aldrig visa felet. Det bara försvann. Sedan dess har det funkat.Bengil skrev:Bakljuset har glappat men på senare tid har det varit mer av än på. Återkommer på onsdag hur det har gått.

Ja, hoppas kan man ju. Men jag hoppas inte för mycket. Man blir bara besviken.Verdi skrev:Hoppas du också får din krok nu mati!
filma med mobilen nästa gångmati skrev:På min bil var det först enbart nummerplåtsbelysningen som glappade. Men häromdagen fick högra bakljuset totalfnatt. Det flimrade bara istället för att ljusa med fast sken. Det bästa var dock att ljuset inte släcktes trots att bilen var avstängd. Nummerskyltsbelysningen fungerade inte alls då. Bilen höll på såhär i två dagar. Sen svängde jag förbi verkstan och som på beställning funkade allt igen. Jag hann aldrig visa felet. Det bara försvann. Sedan dess har det funkat.Bengil skrev:Bakljuset har glappat men på senare tid har det varit mer av än på. Återkommer på onsdag hur det har gått.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det står nog i fellogen. Bilen bombaderar mig med varningar när det händer. Annars skulle jag aldrig märka det själv.HelectriC skrev:filma med mobilen nästa gångmati skrev:På min bil var det först enbart nummerplåtsbelysningen som glappade. Men häromdagen fick högra bakljuset totalfnatt. Det flimrade bara istället för att ljusa med fast sken. Det bästa var dock att ljuset inte släcktes trots att bilen var avstängd. Nummerskyltsbelysningen fungerade inte alls då. Bilen höll på såhär i två dagar. Sen svängde jag förbi verkstan och som på beställning funkade allt igen. Jag hann aldrig visa felet. Det bara försvann. Sedan dess har det funkat.Bengil skrev:Bakljuset har glappat men på senare tid har det varit mer av än på. Återkommer på onsdag hur det har gått.
fast du skriver att när du kommer till verkstaden så är problemet borta? Om det då står i loggen, så är det ju inget problem att problemet inte är där just när du visar fram bilen. Men om det inte står i loggen, så kan ju en mobilvideo bevisa det samma?mati skrev:Det står nog i fellogen. Bilen bombaderar mig med varningar när det händer. Annars skulle jag aldrig märka det själv.HelectriC skrev:filma med mobilen nästa gångmati skrev:På min bil var det först enbart nummerplåtsbelysningen som glappade. Men häromdagen fick högra bakljuset totalfnatt. Det flimrade bara istället för att ljusa med fast sken. Det bästa var dock att ljuset inte släcktes trots att bilen var avstängd. Nummerskyltsbelysningen fungerade inte alls då. Bilen höll på såhär i två dagar. Sen svängde jag förbi verkstan och som på beställning funkade allt igen. Jag hann aldrig visa felet. Det bara försvann. Sedan dess har det funkat.Bengil skrev:Bakljuset har glappat men på senare tid har det varit mer av än på. Återkommer på onsdag hur det har gått.
Model 3-24/Polestar 3-24
Det jag menade är att man känner sig så jäkla dum när man går in och säger att bilens baklyse inte fungerar och inte har gjort det i flera dagar. Jag kom aldrig på tanken att filma detta, för det var ju tydligen ett permanent fel. Och så kommer nån ut för att titta och allting fungerar helt plötsligt som vanligt igen. De kollade aldrig någon logg. Jag tror inte heller att de inte tror på det jag säger. Det är bara lite snopet när det blir så. Imorgon ska de kika på bakljuset, sa de.HelectriC skrev:fast du skriver att när du kommer till verkstaden så är problemet borta? Om det då står i loggen, så är det ju inget problem att problemet inte är där just när du visar fram bilen. Men om det inte står i loggen, så kan ju en mobilvideo bevisa det samma?
jaha, ja det känner jag igen. Blir lite som när man är inne med bilen för samma problem för femtielfte gången och nästan skäms för att man kommer och "tjatar" igen. Men egentligen är det ju dom som inte klarar att fixa problemet, som ska skämmas.mati skrev:Det jag menade är att man känner sig så jäkla dum när man går in och säger att bilens baklyse inte fungerar och inte har gjort det i flera dagar. Jag kom aldrig på tanken att filma detta, för det var ju tydligen ett permanent fel. Och så kommer nån ut för att titta och allting fungerar helt plötsligt som vanligt igen. De kollade aldrig någon logg. Jag tror inte heller att de inte tror på det jag säger. Det är bara lite snopet när det blir så. Imorgon ska de kika på bakljuset, sa de.HelectriC skrev:fast du skriver att när du kommer till verkstaden så är problemet borta? Om det då står i loggen, så är det ju inget problem att problemet inte är där just när du visar fram bilen. Men om det inte står i loggen, så kan ju en mobilvideo bevisa det samma?
Model 3-24/Polestar 3-24
Jag lämnade in bilen i morse. Då sa de att dragkroken hade kommit och att de skulle installera den. Jag tror det när jag ser det, tänkte jag. Och mycket riktigt. Nu ringde de och sa att det var fel. Det finns ingen dragkrok till min bil. Det råder allmän uppgivenhet. Nu har jag meddelat dem att jag vill häva köpet, och det hade de full förståelse för. Säljaren menade på att det kanske är enklast att beställa en helt ny bil. Leveranstiden på den är nog kortare än dragkrokens. Det borde vi gjort från början sa han.
Nu får vi se vad som händer.
Nu får vi se vad som händer.
Vilken soppa!
Model 3-24/Polestar 3-24
Vad får man när man beställer en naken Model X?
Detta är ju helt osannolikt! Man skulle ju kunna ge en hel del för att få vara en fluga på väggen för att få reda på vad som egentligen ligger bakom det här strulet.
Jag fick direktnumret till Audis regionchef i Sverige. Jag får väl skälla ut honom i morgon. Min säljare sa att jag är nog inte den första som ringer honom angåede detta.
En fungerande dragbil för 2,2 ton.mati skrev:Vad får man när man beställer en naken Model X?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Finns väl ingen "naken" Model X? All-inclusive.
Men gör inget i affekt nu.... kanske du kan få en bra deal på en 71kwh étron?

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är just ordet "fungerande" jag ställer mig tveksam till. Och servicekaoset samt avståndet till SC. Det är ju det jag avskydde med min Model S. Risken att det blir likadant är ju rätt stor. Men priset blir faktiskt inte högre än för min e-tron om man tar en grundmodell utan tillval. Förmånsvärdet är då ungefär samma som jag har nu, eftersom min e-tron är ganska välutrustad. Men det är ju tjusningen med den, allt lull-lull som Tesla inte har.Walker skrev:En fungerande dragbil för 2,2 ton.mati skrev:Vad får man när man beställer en naken Model X?
Alternativet är en EQC, den verkar vara ganska välutrustad från start, men förmånsvärdet har jag inte kunnat hitta nånstans.
Tredje alternativet är en laddhybrid, typ Kia Optima. Helt klart billigast, och mycket utrustning, men inte mitt första val om jag får bestämma.
Nej, jag gör inget i affekt. Men jag måste ju sondera vilka alternativ som finns.taliz skrev:Finns väl ingen "naken" Model X? All-inclusive.
Är väl ganska(mycket?) lång levtid på EQC?
Vet ej. Troligen är det så. Det är ganska många frågetecken kring den bilen. Och sämre laddning, 110kW DC bara. Men det som egentligen är en dealbreaker är AC-laddningen. 2-fas 16A. Inte bra alls.taliz skrev:Är väl ganska(mycket?) lång levtid på EQC?
Du skrev tidigare att du nog valt 71kwh étron om den funnits när du beställde.
Om Audi/ÅF nu är seriösa och vill behålla dig som kund borde dom kunna ordna en välspecad sån för ett bra pris kan man tycka.
Finns dussintals étron på blocket...
Om Audi/ÅF nu är seriösa och vill behålla dig som kund borde dom kunna ordna en välspecad sån för ett bra pris kan man tycka.
Finns dussintals étron på blocket...
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
-
Model Y så kommer du ner i pris och upp i räckvidd och kör något annat tills dess.
Jag tror inte att MY har tillräckligt stort bagage för vovvarna.vibrationsfri skrev:Model Y så kommer du ner i pris och upp i räckvidd och kör något annat tills dess.
Det skulle väl vara gigantiskt? 15 kubikfötter i 3an, 65 i Y...mati skrev:Jag tror inte att MY har tillräckligt stort bagage för vovvarna.vibrationsfri skrev:Model Y så kommer du ner i pris och upp i räckvidd och kör något annat tills dess.
Men Y ligger ju 2+ år bort troligen...
"All with rear seats down:
X4 50
NX200 55
RX350 56
GLC400 57
RDX 59
X6 60
Prius 63
X3 63
X5 72
Rav4 73
CR-V 76"