OscarA skrev:.../ Fruns Q4 etron utan utrustning är ofantligt mycket trevligare på vägen än min 3 Performance. Allt annat är sämre.
Ytterst nyfiken på hur S är på vägen med 19”
Kollade på ett youtube klipp igår där han sa: ”it’s a little bumpy, of course, it’s a tesla” ungefär.
Kan det verkligen vara så?
Stötighetstjatet på Model Y har gjort att jag totalt tappat intresse för den. Men hade nog valt den före något annat ändå, haha..
Jag tycker 3AWD LR med 18-tumsfälgar och originaldäcken (Michelin. Minns dock inte vilka Michelin) har helt ok fjädringskomfort. Ungefär som förra generationen V60 eller förra generationen VW Passat. Fast bättre.
Youtube-klippet med Model S:en – Gissar att det var luftfjädring. Jag har kört topp-modellen av den Model S som fanns hösten 2018 utanför Helsingborg. Den hade luftfjädring. Nu minns jag inte
om det var 19'' eller 21''-tumsfälgar på den, men den tyckte jag hade fantastisk fjädringskomfort. Nu har ju jag inte kört så mkt dyra bilar, men ändå... Det var även någon som skrev här på forumet nyligen som hade en Citroën C6. Han var också imponerad av en S han hade kört med luftfjädring. Inte riktigt Cittra-klass, men inte långt ifrån enligt honom. Handlade klippet
om körning på amerikanska vägar? Amerikanarna har ju tydligen bitvis riktigt, riktigt kassa vägar... Tror svenska eller andra europeiska vägar är flera snäpp bättre...
Jag tycker det verkar som folk har rätt olika åsikter
om Y. Tror också det kan ha att göra med fälgstorleken – ifall det är 19'' eller 20-tum.
Om jag vore dig skulle jag provköra.
Och dubbelkolla så att däcken på de bilar du kör inte är för hårt pumpade.