Renault Zoe 41 kWh
Moderator: Redaktion
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag resonerar likadant just nu. En Zoe med stora batteriet hade varit perfekt. Dessutom tycker jag den är ganska gullig. Påminner lite om bilarna i filmen Cars. Jag skulle till och med kunna tänka mig att ersätta Teslan med en sådan, eller åtminstone som komplement till Teslan. Men utan snabbladdning går den fet bort. Batterileasingen är korkat, men om man leasar hela bilen är det ju okej.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Renault Zoe 41 kWh
Exakt, jag blev riktigt besviken när jag läste nyheterna (forumets såklart) idag. Jag som tänkte förpassat min 6 år gamla fosilbränsleSaab till bilkyrkogården, alternativ till någon yngre som inte har råd än med en riktig bil.Jerker skrev:Jag tycker att Renault Sverige har hål i huvvet!!! Det är verkligen som att de inte vill att denna bil ska sälja! Och varför kan man inte ha takräcke eller dragkrok på bilen??
Nu är ändå Saaben ok med sin flexifuel, men tyvärr tankar man inte etanol, då får man ha en etanoltank hemma på tomten också med tanke på vad den drar
Jag väntar på priset på Bolten
Re: Renault Zoe 41 kWh
Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag tycker det är en liten märklig hållning från Renault Sverige. Snabbladdaren finns i en modellvariant som heter q90 och utan den heter bilen r90. På deras hemsida finns inte q90 med. Antingen säljer man väl q90 eller så gör man det inte, och den finns inte på hemsidan...dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Nej, Bose blir ett tillval. Snabbladdare(43kw) ett annat. Litet eller stort batteri ett tredje. 22kw fortsätter vara standard.vigge50 skrev:Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Oj, menade större sterio om det var Bose edition eller om det var ett tillval även på vanliga versionerna.dstr skrev:Nej, Bose blir ett tillval. Snabbladdare(43kw) ett annat. Litet eller stort batteri ett tredje. 22kw fortsätter vara standard.vigge50 skrev:Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Om man redan har en Zoe, kan man uppgradera till 41kWh batteri? Till vilken kostnad?
För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Renault Zoe 41 kWh
Det finns en uppgift om att man ska kunna uppgradera till en kostnad av motsvarande €3.500. Uppgiften ska ha lämnats av en svensk ÅF, men det svenska priset är inte satt än.Zalman3 skrev:Om man redan har en Zoe, kan man uppgradera till 41kWh batteri? Till vilken kostnad?
För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
Det finns även uppgifter om att man ska kunna få den snabbare laddaren som "tillval" när man köper nytt. Egendomligt resonemang i mina öron. Enda skillnaden mellan r90 och q90 är den snabbare laddaren. Varför inte då säga att man också kommer att sälja q90 i Sverige?
Re: Renault Zoe 41 kWh
Nu har Tibor uppdaterat dagens artikel om att modellen Q90 INTE kommer till Sverige då de tycker R90 passar Norden bättre
Re: Renault Zoe 41 kWh
Den kommer inte till Sverige pga dom flesta Zoe säljs till kommuner, hemtjänst och dom kan ladda tillräckligt på natten och dom inte har 43 kw stolpar utan bara max 22 kw stolpar
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021
Re: Renault Zoe 41 kWh
Renault Sverige har fått hjärnstillestånd! De vill verkligen inte sälja den här bilen i Sverige!
Re: Renault Zoe 41 kWh
Ja, verkligen. De har antagligen valt den de tror passar bäst, men varför? Jag hade kanske köpt just den varianten som andrabil, men att inte spara valet med båda är ju mer än bara lite korkat! Man ska alltså inte slänga skit på Renault, men man ska fan säga vad man tycker till Renault Sverige, för de vill inte sitt eget bästa!Jerker skrev:Renault Sverige har fått hjärnstillestånd! De vill verkligen inte sälja den här bilen i Sverige!
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Varsågod, mejlväxlingen:
Hej!
Hur kommer det sig att ni har beslutat att importera Zoe modellen utan snabbladdning till Sverige?
I utlandet finns även en Quickcharge modell av Zoe ZE 40, med 43 kW laddare.
Enligt er prislista broschyr om nya Zoe har svenska modellen endast 22 kW laddare, med dubbelt så långa laddtider på långresor som resultat.
Mvh,
/Tibor Blomhäll
----
Hej Tibor
Motorn R90 är den som bjuder på den bästa prestandan i kalla länder (ex: i Norden), därför är det den motorn Renault säljer i Sverige, för att garantera optimala prestanda och komfort till våra kunder.
Mvh
Karin
Karin KARLSSON
Press/PR Manager
----
Hej!
Tack för ditt snabba svar!
Innebär detta att ni INTE kommer att sälja Q90 modellen i Sverige? Är det rätt förstått att svenska kunder kommer INTE kunna beställa Zoe med 43 kW laddare av er?
Det kommer begränsa bilarnas användningsområde något enormt. En resa Stockholm-Malmö som tar 9 timmar med en Zoe Q90 med 43 kW laddare kommer ta 12 timmar istället med R90 modellen med 22 kW laddare. Det är ju oanvändbart.
Vem kan jag intervjua om ert beslut?
Mvh,
/Tibor
----
Hej igen,
Vi har ingen mer information om detta beslut än det vi meddelade nedan. Vi inser att det finns begränsningar, men kundernas komfort samt kvalitet/prestanda kommer först.
Mvh
Karin
Karin KARLSSON
Press/PR Manager
Hej!
Hur kommer det sig att ni har beslutat att importera Zoe modellen utan snabbladdning till Sverige?
I utlandet finns även en Quickcharge modell av Zoe ZE 40, med 43 kW laddare.
Enligt er prislista broschyr om nya Zoe har svenska modellen endast 22 kW laddare, med dubbelt så långa laddtider på långresor som resultat.
Mvh,
/Tibor Blomhäll
----
Hej Tibor
Motorn R90 är den som bjuder på den bästa prestandan i kalla länder (ex: i Norden), därför är det den motorn Renault säljer i Sverige, för att garantera optimala prestanda och komfort till våra kunder.
Mvh
Karin
Karin KARLSSON
Press/PR Manager
----
Hej!
Tack för ditt snabba svar!
Innebär detta att ni INTE kommer att sälja Q90 modellen i Sverige? Är det rätt förstått att svenska kunder kommer INTE kunna beställa Zoe med 43 kW laddare av er?
Det kommer begränsa bilarnas användningsområde något enormt. En resa Stockholm-Malmö som tar 9 timmar med en Zoe Q90 med 43 kW laddare kommer ta 12 timmar istället med R90 modellen med 22 kW laddare. Det är ju oanvändbart.
Vem kan jag intervjua om ert beslut?
Mvh,
/Tibor
----
Hej igen,
Vi har ingen mer information om detta beslut än det vi meddelade nedan. Vi inser att det finns begränsningar, men kundernas komfort samt kvalitet/prestanda kommer först.
Mvh
Karin
Karin KARLSSON
Press/PR Manager
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Renault Zoe 41 kWh
Gaaaaaaah, det svaret är ju kafkaeskt med en liten orwelliansk knorr! Kundernas komfort? Prestanda? Det är ju just det du efterfrågar men de inte vill kunna leverera!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Fritt översatt: "vi vet att det är skit men så blir det fina pris- och räckviddssiffror"
Om ryktet är sant att de dessutom släpper upp kravet om batterihyra i övriga europa (medan Renault Sverige verkar med en dåres envishet klamra sig fast vid den och hävda den är till för kundernas skull) kan jag tänka mig ett antal kunder som kommer privatimportera sin Zoe från kontinenten istället.
Om ryktet är sant att de dessutom släpper upp kravet om batterihyra i övriga europa (medan Renault Sverige verkar med en dåres envishet klamra sig fast vid den och hävda den är till för kundernas skull) kan jag tänka mig ett antal kunder som kommer privatimportera sin Zoe från kontinenten istället.
- Peter Holm
- Teslaägare
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 14 jul 2015 22:07
- Ort: Resarö
Re: Renault Zoe 41 kWh
Det där var faktiskt bland det dummaste jag hört. Ett riktigt goddag yxskaft-svar. De har ju inte förstått vad det är de säljer och hur en elbil används.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag kan då säga att det var spiken i kistan för den enda chansen att jag skulle uppgradera mig till en ny Zoe när leasingen på den nuvarande går ut. Men jag hade velat kunna rekommendera Zoe för andra som går i elbilsköpartankar, men det tänker jag inte göra om de inte tar in q-modellerna.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Dåligt att de inte tar in q90 modellen som alternativ. Själv skulle jag klara mig bra med 22kw laddaren. Har aldrig ägt en egen bil och har inget direkt behov att behöva göra långresor. Om man behöver ta sig till typ Stockholm så finns ju flyget. Min hemma laddning skulle bestå av 230v 10a och snabbladdaren som Skellefte Kraft sätter upp i min stad har endast 22kw ac. Funderar på att leasa en zoe för att prova på elbilslivet.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Det här är ju verkligen en intressant formulering:
Visst är motorn i r-modellen något effektivare och ökar räckvidden, men den skillnaden kan enkelt ersättas av en lite mer ekonomisk körstil. Betydligt viktigare är att kunna ladda snabbt!
Hur kan de anse att de tillgodoser kundernas komfort om de väljer bort en av de viktigaste komponenterna som ökar komforten, nämligen snabbladdning?Vi inser att det finns begränsningar, men kundernas komfort samt kvalitet/prestanda kommer först.
Visst är motorn i r-modellen något effektivare och ökar räckvidden, men den skillnaden kan enkelt ersättas av en lite mer ekonomisk körstil. Betydligt viktigare är att kunna ladda snabbt!
Re: Renault Zoe 41 kWh
Kan bara hålla med, att skippa snabbladdning och kalla något längre räckvidd för ökad komfort är ju helt galet.Jerker skrev:Det här är ju verkligen en intressant formulering:
Hur kan de anse att de tillgodoser kundernas komfort om de väljer bort en av de viktigaste komponenterna som ökar komforten, nämligen snabbladdning?Vi inser att det finns begränsningar, men kundernas komfort samt kvalitet/prestanda kommer först.
Visst är motorn i r-modellen något effektivare och ökar räckvidden, men den skillnaden kan enkelt ersättas av en lite mer ekonomisk körstil. Betydligt viktigare är att kunna ladda snabbt!
Re: Renault Zoe 41 kWh
Det hela är mycket märkligt... Inte alla är ju vana elbilister, men att generalagenten tar på sig att välja vad som är mest komfortabelt för deras kunder är konstigt.
Å andra sidan kan de ju få rätt. De som trots detta blir deras kunder får kanske det som är komfortabelt för dem. Det är bara så att det blir mycket färre kunder, då de som är komfortabla med snabbladdning väljer något annat.
Å andra sidan kan de ju få rätt. De som trots detta blir deras kunder får kanske det som är komfortabelt för dem. Det är bara så att det blir mycket färre kunder, då de som är komfortabla med snabbladdning väljer något annat.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Renault Zoe 41 kWh
Dom kanske inte vill sälja.
Fosilbils fanatiker
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fosilbils fanatiker
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart