Navigatorn

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Navigatorn

Inlägg av Jojo »

Är det någon här som vet om man kan programmera in en slinga till något ställe, eller vissa vägpukter, och sedan tillbaka till starten? Om så, hur ska jag göra då? Jag har bara lyckats från-till och sedan låtit navigatorn beräkna vägen, via Superchargers och allt. Men hur ska jag göra om jag t ex måste besöka vissa ställen längs vägen eller kan inte ladda vid slutdestinationen och måste ta mig tillbaka hemåt?
Kanske jag är dum eller korkad, men jag får inte ordning på det. Tack på förhand!
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Navigatorn

Inlägg av Svenssons »

Det är nog så att det är navigatorn i Tesla som är lite korkad för tillfället. Blev väl lite bättre i och med uppdateringen som skulle ta bort räckviddsångest men tyvärr är det en bit kvar på utvecklingen av den.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Navigatorn

Inlägg av leiflodde »

Jojo skrev:
Är det någon här som vet om man kan programmera in en slinga till något ställe, eller vissa vägpukter, och sedan tillbaka till starten? Om så, hur ska jag göra då? Jag har bara lyckats från-till och sedan låtit navigatorn beräkna vägen, via Superchargers och allt. Men hur ska jag göra om jag t ex måste besöka vissa ställen längs vägen eller kan inte ladda vid slutdestinationen och måste ta mig tillbaka hemåt?
Kanske jag är dum eller korkad, men jag får inte ordning på det. Tack på förhand!
Testa att göra grovplaneringen på https://www.evtripplanner.com där fungerar det ganska bra även om det inte direkt är i bilen navigator, och har precis planerat min nästa veckas tur (Löddeköpinge/Smålandsstenar/Solna/Linköping/Jönköping/Sälen/Jönköping/Löddeköpinge) och då funkade det perfekt.
Skriv svar