Navigation

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Navigation

Inlägg av Shven »

Har försökt förstå hur man beräknar energiåtgången när man ska åka till ett mål och sedan tIllbaka hemåt. Enligt instruktionsboken ska det finns en batterisymbol längst ner på den sida där färdinstruktionerna finns vid navigering. Men det finns ingen batterisymbol.
Kan någon hjälpa mig att läsa problemet?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Navigation

Inlägg av bylund »

Tryck nere på raden där beräknad ankomst osv står, så kommer det upp.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Navigation

Inlägg av Shven »

Stort tack. Jag hittade.
Det finns ytterligare en hake. Om jag åker hemifrån och har en laddstation emellan hemmet och målet verkar Navigatorn inte kunna planera för hela resan direkt. Det förefaller mig som om man får utföra proceduren med återresa i samband med laddningen på SC. Rätt uppfattat? Det hade varit smidigt om man skulle kunna kunna planera hela resan på en gång och se direkt hur lång tid man behöver stå och ladda innan man kan åka vidare.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Navigation

Inlägg av Jojo »

Jag ställde samma fråga här för ett par dagar sedan, har själv önskat att man kunde planera hela svängen fram och tillbaka, men uppenbarligen går det inte. På min tråd finns det en länk till en websida, där man kan planera allt i ett, så att säga. Tyvärr fungerar sidan lite såsisådär på min dator. Leta efter tråden, kanske det fungerar bättre på Din dator (dock inte på Teslas navigator).
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Navigation

Inlägg av 18650 »

Kan man köra någon demo av mjukvaran? Tycker det vore smidigt för att se lite hur det ser ut där just jag kör regelbundet.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Skriv svar