Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Min 75D kan bli uncorked!

Ja! Jag min bil kan uppgraderas en sekund.
4
29%
Neeej... Det gick inte. Än så länge i vart fall.
10
71%
 
Antal röster: 14

Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Yrsir »

Jag tänkte kolla hur det ser ut bland oss svenskar med våra ”uncorks” till 75D. Det verkar som fler av oss här inte är ”eligible” än i USA, men det kan vara fel. Snälla, rösta inte om ni har en 75 (single motor) eller en 60D som inte uppgraderats till 75D, för ni är garanterat inte eligible just nu...

Och skriv en kommentar nedan angående vin och tillverkningsdatum!
Senast redigerad av Yrsir, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Yrsir »

Min kan inte uncorkas. S75D, vin 151xxx, juli 2016.
Senast redigerad av Yrsir, redigerad totalt 1 gånger.
henrik lundgren
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 sep 2016 21:44

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av henrik lundgren »

Kan inte ”just nu”. sept 2016, vin 164xxx


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Pelle
Teslaägare
Inlägg: 52
Blev medlem: 16 dec 2016 08:43

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Pelle »

Kan inte, "p g a bilens hårdvara"... :cry:
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av bjornlilja »

Samma som övriga, 193xxx.

Verkligen intressant att man i USA har en överlägsen majoritet som kan och här inte.
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Yrsir »

bjornlilja skrev:
Samma som övriga, 193xxx.

Verkligen intressant att man i USA har en överlägsen majoritet som kan och här inte.

Mycket. I USA verkar typ 90 % få uncork. Enligt ryktet nästan ingen i UK och Holland. Och Sverige verkar också ligga efter.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6521
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Tars »

Jag skulle gissa att de säger nej nu för de har alldeles för mycket att göra, och kommer säkert erbjuda detta senare alt i samband med en service/garantiåtgärd på SC.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Verdi

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Verdi »

Jag har VIN 180xxx och jag fick nej.

Tars skrev:
Jag skulle gissa att de säger nej nu för de har alldeles för mycket att göra, och kommer säkert erbjuda detta senare alt i samband med en service/garantiåtgärd på SC.
Ledsen men det stämmer inte heller. Då skulle de väl säga typ: "Ja, din bil kan korkas upp men vi kommer inte göra det enkom. Du behöver ett annat ärende så gör vi det i samband med det."

Verkar som att det är betydligt färre i Europa som får ja än i USA. I England verkar INGEN ha fått ja än så länge. Och än så länge är det inte så många i Sverige heller vad det verkar. Det konstiga är att det ändå är några som fått ja. Annars hade man kanske kunnat tro att det var EU-regler och att bilen är typad med en viss effekt osv.

Ni som fått ja, har era bilar en "annorlunda" historia på nåt sätt? Typ att de var tänka för en annan marknad först?
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av lator »

henrik lundgren skrev:
Kan inte ”just nu”. sept 2016, vin 164xxx


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur kan det stämma med ett så högt VIN redan i september förra året? :?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Lunna »

Fick nej, 166xxx.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Zoidberg »

Ja, model X.
VIN 046XXX

Har dock inte hunnit testa några 0-100 tider... än.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Jonhed
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 maj 2017 10:36
Ort: Helsingborg

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Jonhed »

Ja.
Model S
VIN 196XXX

Lagerbil som stod i Holland, beställd i Augusti, levererad i September. Vet inte vilket land den var ämnad för.
Verdi

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Verdi »

Jonhed skrev:
Ja.
Model S
VIN 196XXX

Lagerbil som stod i Holland, beställd i Augusti, levererad i September. Vet inte vilket land den var ämnad för.

Fast den behövde väl inte korkas upp? Den var väl så från början?
Användarvisningsbild
Jonhed
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 maj 2017 10:36
Ort: Helsingborg

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Jonhed »

Verdi skrev:
Jonhed skrev:
Ja.
Model S
VIN 196XXX

Lagerbil som stod i Holland, beställd i Augusti, levererad i September. Vet inte vilket land den var ämnad för.

Fast den behövde väl inte korkas upp? Den var väl så från början?
Den är byggd i Maj -17, så den har den gamla prestandan, dock ett BTX8 batteri om det kan påverka.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1498
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Jonhed skrev:
Verdi skrev:
Jonhed skrev:
Ja.
Model S
VIN 196XXX

Lagerbil som stod i Holland, beställd i Augusti, levererad i September. Vet inte vilket land den var ämnad för.

Fast den behövde väl inte korkas upp? Den var väl så från början?
Den är byggd i Maj -17, så den har den gamla prestandan, dock ett BTX8 batteri om det kan påverka.
Jackpot, grattis!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Baretta »

Nej
Model X (60D)
VIN 020XXX

:cry:

För att förtydliga så jag frågade om min bil går att uncorka om jag uppgraderar till 75D men min bil var inte på listan. Det kan ju dock vara så att inga 60D har lagts in på listan just för att dom fortfarande är 60D.
keepitsimple
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 okt 2017 17:36

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av keepitsimple »

Det är lite märkligt att man får svaret att man inte är på listan och inte: "Det går inte". Här kunde Tesla varit mer tydliga.
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Schelin »

Fick svar att min gick inte 150xxx

Skickat från min G8441 via Tapatalk
Verdi

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Verdi »

Fick svar från Tesla. Klistrar in det här.
Såg ditt mail ang förfrågan om uppgradering utav prestandan på din bil.

Nyare bilar har den konfigurationen utav hårdvara som krävs för att detta ska vara möjligt. Detta var anledningen till att alla bilar som levererades på eller efter 2 Juli 2017 hade möjlighet till denna uppgradering då vi kunde säkerställa just detta innan leverans. Nu har Tesla gjort tester och även beslutat att bilar som levererades innan 2 Juli 2017 med samma konfiguration på hårdvaran också kan få denna uppgradering. Detta betyder dock inte att det finns ett speciellt VIN nr där uppgraderingen är tillgänglig utan det är olika på olika bilar. Alltså kan en bil som byggdes I slutet på 2016 ha denna möjlighet medan en bil från 2017 inte har det.

Eftersom Tesla insåg att detta var möjligt att utföra även på tidigare bilar så ville vi gärna dela med oss utav denna uppgradering till alla bilar som det är möjligt på. Vi tyckte att det var för bra för att inte dela med oss utav helt enkelt.
Hoppas att detta var tydligt, annars tveka inte på att höra av dig till mig!
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Baretta »

Detta var intressant från TMC:

”I suspect it's not a question of incompetence. It seems like the eligibility list is pushed out from corporate and based on threads it just looks like they are deliberately adding cars a few at a time to keep service centers from being mobbed. If that's the case, it wouldn't be your local service center's fault if you aren't on their list yet. I'm in Denver and when I called they said that there was only one car eligible in the whole state. That appears to have changed since last week, as someone just posted on Reddit that they are in the Denver area who said they were originally told they were not eligible but this week called again and are being told that they are, so it looks like the list is growing. I'd be patient, as cars that are significantly older than 171xxx vins are getting in.”

Hoppet lever! :D
Verdi

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Verdi »

Baretta skrev:
Detta var intressant från TMC:

”I suspect it's not a question of incompetence. It seems like the eligibility list is pushed out from corporate and based on threads it just looks like they are deliberately adding cars a few at a time to keep service centers from being mobbed. If that's the case, it wouldn't be your local service center's fault if you aren't on their list yet. I'm in Denver and when I called they said that there was only one car eligible in the whole state. That appears to have changed since last week, as someone just posted on Reddit that they are in the Denver area who said they were originally told they were not eligible but this week called again and are being told that they are, so it looks like the list is growing. I'd be patient, as cars that are significantly older than 171xxx vins are getting in.”

Hoppet lever! :D
Jag tappade hoppet när jag fick mitt mail i eftermiddag. Frågade om det var definitivt. Får se vad han svarar på det.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1426
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Niclas »

Det enda ärliga är att alla som beställt en 75D med utlovade prestandahöjningen, får den. Och att alla andra inte får den. Inte nåt konstigt lotteri.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av Hyted »

keepitsimple skrev:
Det är lite märkligt att man får svaret att man inte är på listan och inte: "Det går inte". Här kunde Tesla varit mer tydliga.
Nä, då luras man lite att tro att det kan gå senare.
Kunde defenitivt varit tydligare vad som gäller och av vilka orsaker.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9347
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Omröstning: Kan din 75D uncorkas?

Inlägg av bylund »

Baretta skrev:
Detta var intressant från TMC:

”I suspect it's not a question of incompetence. It seems like the eligibility list is pushed out from corporate and based on threads it just looks like they are deliberately adding cars a few at a time to keep service centers from being mobbed. If that's the case, it wouldn't be your local service center's fault if you aren't on their list yet. I'm in Denver and when I called they said that there was only one car eligible in the whole state. That appears to have changed since last week, as someone just posted on Reddit that they are in the Denver area who said they were originally told they were not eligible but this week called again and are being told that they are, so it looks like the list is growing. I'd be patient, as cars that are significantly older than 171xxx vins are getting in.”

Hoppet lever! :D
Fast vad skulle det hjälpa servicecentren att folk måste fråga om och om igen om ens bil är med på listan? Man kan ju ändå t ex se till att bara avsätta ett visst antal platser per vecka för att göra uppdateringen. Det måste ju vara bättre att få "Ja, din bli kan uppdateras, vi har tid i januari", snarare än "Nej, vi vet inte, men fråga gärna igen imorgon".
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar