Kan väl också tycka att ex rapidgate är 2 magnituders mindre problem än dieselgate. Och man får anstränga sig rätt hårt för att till att börja med hitta på ”betagate” och sedan nämna det tillsammans med dieselgate.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ge dem lite slack, please, tyska stora bilutställningen 20-27/9 IAA 2018, så då kan de ju visa nåt där i Hannover...
Utställningen i Hannover i år är för bussar och lastbilar.
Den stora bilutställningen är i Frankfurt 2019.
I år är det bilutställningen i Paris i stället. Frankfurt och Paris turas om vartannat år.
Dessutom ställer inte VW ut i Paris i år.
vet du vad orsaken att de uteblir från Paris är? Men okejrå då kommer den 2020 alltså.
Snarare 2019 i Frankfurt.
Nu var det ju inte Neo (I.D) vi pratade om utan de 3 elbilarna som skulle presenteras i år (2018). Då är 2019 redan för sent. Jag är också övertygad om att elbilarna kommer, bara inte lika säker att man snyter dem ur näsan över natten och sedan ”ger” bort dem till fyndpriser.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Nu var det ju inte Neo (I.D) vi pratade om utan de 3 elbilarna som skulle presenteras i år (2018). Då är 2019 redan för sent. Jag är också övertygad om att elbilarna kommer, bara inte lika säker att man snyter dem ur näsan över natten och sedan ”ger” bort dem till fyndpriser.
Jag håller med om att de inte håller utlovad tidplan. Men det vet vi ju fler tillverkare som inte heller gör. Jag behöver väl inte skriva ut vilken jag tänker på
Vi får vänta och se vad som presenteras i Frankfurt nästa år. Förhoppningsvis fler elbilar än bara Neo.
Nu var det ju inte Neo (I.D) vi pratade om utan de 3 elbilarna som skulle presenteras i år (2018). Då är 2019 redan för sent. Jag är också övertygad om att elbilarna kommer, bara inte lika säker att man snyter dem ur näsan över natten och sedan ”ger” bort dem till fyndpriser.
Jag håller med om att de inte håller utlovad tidplan. Men det vet vi ju fler tillverkare som inte heller gör. Jag behöver väl inte skriva ut vilken jag tänker på
Vi får vänta och se vad som presenteras i Frankfurt nästa år. Förhoppningsvis fler elbilar än bara Neo.
Jag håller tummarna!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Kan väl också tycka att ex rapidgate är 2 magnituders mindre problem än dieselgate. Och man får anstränga sig rätt hårt för att till att börja med hitta på ”betagate” och sedan nämna det tillsammans med dieselgate.
Ja det gjorde mig inte direkt mer intresserad av att köpa någonting från de traditionella tillverkarna. Jag ska fundera på att förlåta VW då de släpper I.D Buzz
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ja det gjorde mig inte direkt mer intresserad av att köpa någonting från de traditionella tillverkarna. Jag ska fundera på att förlåta VW då de släpper I.D Buzz
Jag är rädd att vi inte har något val. Alla biltillverkare fuskar med något
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Jag tycker nog ändå att det är ett gott tecken att VW är öppna med såna här saker. Det känns som att flera andra traditionella tillverkare helst stretar på i tysthet och drar på smilbanden lite lagom (hej Mercedes) ut mot media och hoppas att ingen ska se hur illa ställt det är.
Ja, det kan ju vara klädsamt för VW att hålla sig till sanningen från och med nu. Jag tror inte (hoppas?) att de vågar komma med nya lögner och mörkläggningar. Visserligen uppdagas det fortfarande en del skit i kölvattnet av dieselgate, men det känns ju ändå som att det är mest gammal ballast som hänger kvar sen tidigare. Man får väl hoppas att de har lärt sig nånting.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Ja vad hände med "Vorsprung durch technik" egentligen ?
Att VW gärna nämner Model 3 som jämförelse för I.D Neo känns väl heller inte speciellt förtroendeingivande med tanke på att Neo är några storleksklasser mindre.
Men nog med klagomålen, vad jag vill se är en billig bil. En 60 kWh version för låt säga 350k samt en 30 kWh version för 250k. Är supernöjd med Zoe'n (22 kWh versionen, haft den i någon vecka nu) , väldigt rolig att köra trots på pappret låg effekt. Noll räckviddsångest hittills och då har jag testat att köra 3 x tur och retur till jobbet utan att ladda, ca 10-12 mil totalt. Så ett litet batteripack med matchande pris vill jag se, blir VW först med det ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Problemet är nog att folk i allmänhet inbillar sig att de behöver minst 50 mils räckvidd. Helst 100 mil. Skulle VW nu lansera en elbil med 30kWh-batteri skulle ingen vilja köpa den, oavsett hur billig den blir. Runt 60kWh blir nog det minsta som kommer att finnas.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
30 kWh är kanske lite lite för en modern elbil som lanseras om något år, men 40-50 tror jag skulle funka som instegsmodell. Redan nu har ju E-golfen 35,8 kWh.
Problemet är nog att folk i allmänhet inbillar sig att de behöver minst 50 mils räckvidd. Helst 100 mil. Skulle VW nu lansera en elbil med 30kWh-batteri skulle ingen vilja köpa den, oavsett hur billig den blir. Runt 60kWh blir nog det minsta som kommer att finnas.
Ja många vill ha ett stort bateri inkulsive jag själv om de nu ska vara en första bil. De bästa vore om man lanserar flera batterier, jag kan helt klart se nytta med både ett säg 30KWh batteri och ett 60kWh batteri, dvs den ena bilen är ens andra bil som man bara pendlar till jobbet med och med stort batteri kan man ta både på semester och resta till släkten osv...
Sen kan jag tycker att 50 mil är lite överdrivet men jag är fullt medveten om att många tycker att de inte går att använda en elbil förrän den har en räckvidd på 50 mil.
Provade igår en Renault Zoe 41kWh, Sveriges mest sålda elbil i augusti.
Den kostar ca 220.000kr efter rabatt och stöd.
Om batterier kostar ca 1000kr per kWh, så borde en bil med 60kWh batteri kosta ca 240.000kr idag.
Få skulle då välja det mindre batteriet om prisskillnaden är så liten.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension