Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Är Model 3 den första elbil du beställt?

Model 3 blir min första elbil
56
51%
Jag kör redan elbil
53
49%
 
Antal röster: 109

iAkita
elbilist
Inlägg: 2523
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

Inlägg av iAkita »

För ett tag sen startade jag en omröstning i en av Kia e-Niro Facebook-grupperna, där jag frågade de som betällt en e-Niro om det var deras första elbil. Resultatet visade att 65% av de som beställt e-Niron inte haft elbil sen tidigare, vilket jag tyckte var väldigt positivt. Jag blev lite nyfiken på vad motsvarande resultat skulle bli för Model 3, och varför inte börja med att fråga er i detta forum som beställt (inte reserverat) Model 3?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

Inlägg av TeslaTissel »

iAkita skrev:
För ett tag sen startade jag en omröstning i en av Kia e-Niro Facebook-grupperna, där jag frågade de som betällt en e-Niro om det var deras första elbil. Resultatet visade att 65% av de som beställt e-Niron inte haft elbil sen tidigare, vilket jag tyckte var väldigt positivt. Jag blev lite nyfiken på vad motsvarande resultat skulle bli för Model 3, och varför inte börja med att fråga er i detta forum som beställt (inte reserverat) Model 3?
Kul initiativ!

Röstat så klart! Och ja min första elbil!
Omständigheterna gjorde att jag inte redan lååååångt tidigare kanske hade byggt en egen av rent intresse. Men nu blir det verklighet! :D
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

Inlägg av Kalle »

Tror de är mer entusiaster i ett dedikerat forum som detta en på FB, så ja tror att du riskerar att få lite bios för de som redan har en elbil här.
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

Inlägg av PoloPrinsen »

Nu har jag ju bara förbokat en 3a dvs lagt ut 10kkr ett bra tag och jag kommer ej kunna genomföra köp pga ekonomin sätter stopp, tyvärr. Däremot har jag delbetalt en Sion från Sonomotors och där får man ju inte tillbaka reservationspengarna om man ångrar sig/får förhinder. Så nu blir det en sådan först, (när den nu tillverkas...) och sen när lottovinsten eller ATG säger att jag har råd med en 3a så blir det en sådan.

Hade jag fått rum i en Leaf så hade jag kört en sådan redan idag, men de är inte ritade för 2m+ gubbar.
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
iAkita
elbilist
Inlägg: 2523
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

Inlägg av iAkita »

Kalle skrev:
Tror de är mer entusiaster i ett dedikerat forum som detta en på FB, så ja tror att du riskerar att få lite bios för de som redan har en elbil här.
Facebook-gruppen jag syftar på är en stängd grupp för de som är intresserade av Kia e-Niro, så att det skulle vara någon större skillnad på biastror jag inte. Håller däremot med om att det inte är ett idealt sätt att undersöka det på, men likväl kul.

Lite förvånad är jag över att det än så länge är en klar majoritet som kört elbil förr som röstat i denna tråd. Självklart speglar det inte verkligheten fullt ut, men om Model 3 kandiderar att bli den första "folkelbilen" hade jag nog förväntat mig iallfall en liten större andel förstagångselbilsköpare. Kanske blir det annorlunda när SR kommer och priset blir mer rimligt, eller också har bilen kanske helt enkelt fel format för den svenska kombi- och crossover-dominerade marknaden.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Omröstning: Är model 3 den första elbil du beställt?

Inlägg av Remuz »

Att många med elbil röstat speglar nog aktiviteten på forumet. De som är här mest är de med tesla och de med andra elbilar även om majoriteten av användarna troligen inte har elbil
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar