Hämtade upp min M3 i måndags och fick köra ca. 10 minuter innan bilen brakade ihop. Den varnade att "stability control" och "regenerative breaking" hade slutat fungerar och bilen bad mig åka in på service. Lämnade in bilen i Upplands Väsby för 4 dagar sedan och dom har inte ens kollat på bilen än när jag ringer och frågar. Tbh hade jag förväntat mig att dom skulle släppa allt dom hade för händer när jag kom in med en ny, trasig bil och åtminstone göra en snabb felsökning och meddela vad felet kan bero på.
Surt att ha väntat i 3 år på en bil som man säljer sin själ för att få råd med och när bilen går sönder efter några kilometer tar sig Tesla inte tid att ens påbörja service efter 4 dagar
Jag håller er uppdaterade om felet så fort jag vet något.
Om jag spelar en playlist i Spotify börjar aldrig nästa låt automatiskt. I displayen är det en snurrande symbol i stället för playknappen. Klickar jag höger på vänster rattknapp börjar nästa låt.
Jag har samma fel, (några fler felmedelanden tom) blir din tung att styra ochså? De blir min
Skönt att höra att man inte är ensam iaf.
Nej, servostyrningen kännes inte berörd men han inte köra så långt att jag fick en bra referens om hur det brukar vara. Felet jag har resulterade i att jag va tvungen att bromsa "manuellt" oavsett hur varmt batteriet är.
När bilen va helt ny behövde den "kalibrera" sensorer och kameror, min gissning är att nåt gått snett i den processen och någon sensor är defekt.
*Regnsensorn funkar inte, torkarna går inte igång i läge auto oavsett regnintensitet.
*Lane departure warning funkar inte
(Edit: hoppade igång efter omstart av datorn, medelst rattknapparna. Funkar perfekt nu)
*Döda-vinkel-varning funkar inte
*Felmeddelande om att automatisk SOS-uppringning inte funkar
(Edit: Funkar efter omstart av datorn)
*Vet inte om detta är ett fel, men konstigt är det: Laddar med 13km/h, några gånger i timmen går den ner till noll km/h i några minuter. Ström och spänning ligger kvar på samma nivå. Laddar i vanligt vägguttag, med 10A, inte hunnit gräva kabel till Wall Connector. Bilen står ute, kring noll grader. Värmer den batteriet med all effekt ibland istället för lite effekt hela tiden?
*Kanske inget fel, men svårt irriterande: Endast glasdelen ovanför framstolarna har beläggning som blir snyggt rödorange när den är blöt. Ovanför baksätet förblir den svart. WTF? Ser ju inte bra ut, och man undrar ju om solskyddet är sämre ovanför baksätet.
Grymt trevlig att köra! Men min 15 år gamla BMW med 25000 mil på mätaren har solidare tjoff i förardörren.
Ang laddning så gissar jag att bilen värmer batteriet (och/eller sig själv. Finns smart preconditioning på 3an?). Då går strömmen åt till annat än att hamna i batteriet.
Tack för svar. Ungefär den slutsatsen har jag också kommit fram till nu efter lite forskning.
Regnsensorn verkar också funka, men den är extremt tolerant mot duggregn. Känsligheten verkar inte gå att justera?
Kollade snabbt på 15-20 bilar. Såg inga större fel i monteringen av glastaken. Inte heller några skadade lister under bilarna, längs batteriet.
Hämtar min bil där i nästa vecka.
Model 3 Performance 2021 · BMW i3 2014 · Model 3 LR AWD 2019
Hämtade bilen idag och kunde inte hitta några repor, felmonterade delar eller liknande. Skulle säga att den var i så bra skick jag kunde förvänta mig.
Dock regnade det väldigt mycket och när jag visade det nedre bagageutrymmet så upptäckte jag att det på något sätt kommer upp vatten genom golvet. Verkar som att vatten stannar i kåpan som sitter under bilen och sedan går vattnet genom bagagegolvet. Det är vått men vid lite tryck så ser man tydligt en pöl av vatten.
Model 3 LR Dual motor (boosted), vit exteriör, svart interiör, AP (”Free” FSD)
Hämtade bilen idag och kunde inte hitta några repor, felmonterade delar eller liknande. Skulle säga att den var i så bra skick jag kunde förvänta mig.
Dock regnade det väldigt mycket och när jag visade det nedre bagageutrymmet så upptäckte jag att det på något sätt kommer upp vatten genom golvet. Verkar som att vatten stannar i kåpan som sitter under bilen och sedan går vattnet genom bagagegolvet. Det är vått men vid lite tryck så ser man tydligt en pöl av vatten.
Det har inte runnit ner där när nån öppnat bagaget då?
Hämtade bilen idag och kunde inte hitta några repor, felmonterade delar eller liknande. Skulle säga att den var i så bra skick jag kunde förvänta mig.
Dock regnade det väldigt mycket och när jag visade det nedre bagageutrymmet så upptäckte jag att det på något sätt kommer upp vatten genom golvet. Verkar som att vatten stannar i kåpan som sitter under bilen och sedan går vattnet genom bagagegolvet. Det är vått men vid lite tryck så ser man tydligt en pöl av vatten.
Det har inte runnit ner där när nån öppnat bagaget då?
Nej, var första gången jag öppna efter att jag körde ut bilen från tesla och där kom inte ner något vatten då.
Model 3 LR Dual motor (boosted), vit exteriör, svart interiör, AP (”Free” FSD)
Hämtade upp min M3 i måndags och fick köra ca. 10 minuter innan bilen brakade ihop. Den varnade att "stability control" och "regenerative breaking" hade slutat fungerar och bilen bad mig åka in på service. Lämnade in bilen i Upplands Väsby för 4 dagar sedan och dom har inte ens kollat på bilen än när jag ringer och frågar. Tbh hade jag förväntat mig att dom skulle släppa allt dom hade för händer när jag kom in med en ny, trasig bil och åtminstone göra en snabb felsökning och meddela vad felet kan bero på.
Surt att ha väntat i 3 år på en bil som man säljer sin själ för att få råd med och när bilen går sönder efter några kilometer tar sig Tesla inte tid att ens påbörja service efter 4 dagar
Jag håller er uppdaterade om felet så fort jag vet något.
Det är ju inte så att dem haft fika paus i 4 dagar, är väl ett kö system. Finns andra bilar ( S/X ) på plats som var inne före din M3 som behöver fixas innan dem kan påbörja arbetet med din.
Jag tror du också hade upplevt en viss grad av frustration om du hade betalat skjortan för en ny bil som du fick köra i 10 minuter, behövt lämna in på verkstaden och sedan inte hört ett knyst flera dagar senare.
Jag fattar väl att dom har ett kösystem men det hindrar väl inte att dom:
1. Utför en snabb felsökning på samtliga bilar som kommer in för att sätta prioritet på arbete.
2. Ringer upp kunden, berättar att dom har många bilar i kö men att felet kan bero på x, y eller z för att göra mig som kund trygg med att jag inte är bortglömd.
Helt vanlig service mao. men det kanske är för mycket begärt? Dom har f.ö. fortfarande inte hört av sig, kunden ska inte behöva jaga dom.
Vet inte om du svarade på det någon gång men fick du en lånebil åtminstone? Och en Tesla isf?
Håller med om det där med en snabb felsökning, och när dom gör det så går det ju ofta på några minuter så att dom kan ge mig ett snabbt svar osv, OCH
få en ungefärlig tid när dom kommer att laga den, ovissheten är inte kul (dom är ursäktade om även dom inte vet vad felet är men som kund vill man ju ändå veta läget isf).
Knappt 16 timmar sedan jag hämtade.
Hade samma fel på listen under bilen som inte satt ordenligt. Som flera andra rapporterat om. Fixades på plats.
Ladd luckan stänger inte ordentligt. Den är lite skev, behöver justeras. Dom försökte på plats, men får komma tillbaka. Det var kväll och tog för lång tid.
Misstänker att bagageluckan antingen inte stänger ordentligt, eller att den gör det men sensorn krånglar och tror att den är öppen.
Måste titta lite mer på det för att få grepp om det. Var mörkt när jag insåg det.
Men bilen har flera gånger sagt att den inte kan låsa för att bagageluckan är öppen. Får då öppna och stänga den igen.
Räknar kallt med att hitta fler saker. Men ska ändå in til SC för att fixa laddlucka, så då får dom se över de andra grejerna samtidigt.
Model 3 LR+FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar Model Y LR+FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Jag har bromsar som tjuter ordentligt.
Slutar efter ett tag men varje dag när jag backar ut bilen behöver jag bromsa då uppfarten är i en backe så väcker jag iaf de tre närmsta grannarna.
Något att göra/anmäla?
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Jag har bromsar som tjuter ordentligt.
Slutar efter ett tag men varje dag när jag backar ut bilen behöver jag bromsa då uppfarten är i en backe så väcker jag iaf de tre närmsta grannarna.
Något att göra/anmäla?
Jag har problem att inte värmen justerar sig. Efter ett par timmar i bilen fullkomligen skenar värmen. Jätte varmt på fötterna och centrumutblåset bak blir också väldigt varmt.
Nu har vi kört 12h nonstop om man bortser från SuC. Nu i Malsfeld med riktning mot alperna.
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Är det fler som har problem med TuneIn? Ganska många kanaler får jag bara "Loading Error". Samma kanaler funkar utmärkt i min Model S., tex. Rix FM.
Jag också.
Samma på Spotify också, vissa låtar funkar andra blir det loading error.
Verkar känsligare på Spotify, har ganska ofta problem i Model S med, men trean verkar kinkigare. I 3an så händer det ofta att samma låt som jag lyssnade på när jag steg ur bilen inte går igång när jag skall köra igen. Brukar hända i S:en med, men då räcker det med att hoppa ur till radio och tillbaka eller att välja annan låt och tillbaka. Men 3:an har jag fått köra reset för att få igång.
Får hoppas det är mjukvarufel och förbättras vid kommande uppdatering
Generellt så fungerar vissa låtar aldrig på Spotify. Min fundering är om Teslans konto är knutet till Holland eller USA, varpå vissa låtar inte är ok att spela i Sverige och det då blir "loading error" - kan det vara så?! (Typ som Netflix eller SVT, går bara att se vissa filmer i Sverige)
Vet inte om du svarade på det någon gång men fick du en lånebil åtminstone? Och en Tesla isf?
Sorry, missade frågan, jo, fick en S 85D så killen i desken ska ha en eloge för bra service och bemötande.
Jag hoppas inte nu bara att dom en vecka senare kollar på felet och inser att dom behöver beställa delar som i sin tur tar någon vecka att få hem.
Generellt så fungerar vissa låtar aldrig på Spotify. Min fundering är om Teslans konto är knutet till Holland eller USA, varpå vissa låtar inte är ok att spela i Sverige och det då blir "loading error" - kan det vara så?! (Typ som Netflix eller SVT, går bara att se vissa filmer i Sverige) [/quote]
Skill and på bilens abonnemang och privat?
Model ≡ reservation 31/3 -16
Model ≡ beställd 21/12 -18
Model ≡ leverans 30/3 - 19 Såld
Model ≡ leverans 30/5 - 21 Älskad
*Kanske inget fel, men svårt irriterande: Endast glasdelen ovanför framstolarna har beläggning som blir snyggt rödorange när den är blöt. Ovanför baksätet förblir den svart. WTF? Ser ju inte bra ut, och man undrar ju om solskyddet är sämre ovanför baksätet.
Bara de i den tidigaste produktionen hade heltäckande UV-skydd över bakrutan. Sedan gick det lika långt som toningen, och nu inget alls på den glasdelen.
Jag hämtade min M3P i trosta i Fredags, den har UV skydd även på bakrutan, ner till där toningen slutar, se bild från när jag tvättade den i Lördags.
Senast redigerad av MrStarhouse, redigerad totalt 1 gånger.
Faldo, min förra X spenderade 7v på SC med jordfel. Sedan fick jag tillbaka den med alla kablar bytta men felet var kvar (och blev värre). En vecka på SC utan att höra något är liksom vardag när man har problemtesla.
Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)
UV skydd har alla laminerade glas.
Men visst ser det ut som att dom har ökat IR filtrets storlek igen?
Det täckte ju hela glasytan initialt och sedan bara takdelen..
På somliga bilar ja, min har det som sagt bara ovanför framstolarna. Sjukt irriterande. Det är ju supercoolt när det är över hela taket. Grattis till er som fått det!