Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Nu släpper det!

Inlägg av 100procent »

AndreasA skrev:
100procent skrev:
Hur ser det ut på kontot när man fått leveransdatum? Hittar ni era reg nummer på car.info genom VIN nummer?
Hittade mitt regnummer på car.info idag.
Namnlös.png
MyTesla = tesla konto
Tack för snabbt svar!
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu släpper det!

Inlägg av robsam »

100procent skrev:
Hur ser det ut på kontot när man fått leveransdatum? Hittar ni era reg nummer på car.info genom VIN nummer?
Ser ut som på bilden ovan :) Jag kan inte hitta mitt regnr än på car.info genom mitt VIN, men har ändå fått leveransdatum.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu släpper det!

Inlägg av perre »

Bara för att jag läste era inlägg här så gick jag in igen och kollade. Senaste tidigare försök en timme sen. Och voila där satt den på lördag kl 14. ;-)

Elon all is forgiven :-)
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av tompet »

Gick precis in på Teslakontot och där stod leveranstid och plats. Måste kommit under kvällen, fanns inte under dagen! 0900 i trosta 26/3.
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av TeslaTissel »

ephracis skrev:
Uppdaterade precis webbsidan och det HAR hänt något:
Screen Shot 2019-03-19 at 6.44.09 AM.png
Helt nytt utseende, lite mindre knappar, ingen ny info.

Huppsan, dags att kolla igen! Att allt stämmer?

Men när jag kollar allt, har sidan INTE ändrat utseende? Alla dokument är oförändrade.
Bra.

Tack!
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bjelkeman »

bjelkeman skrev:
Malleru skrev:

sjukt hur fort det går. Känns tråkigt för dem som har stått i kö i 3 år och jag får bilen typ samtidigt som dem...
Äh. Jag har fått VIN, så bara bilen kommer och är i bra skick så kommer jag inte gnälla. :D
Och där ramlade leveranstid in på webbsajten. Fredag. Undrar om det är sant? :D
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu släpper det!

Inlägg av perre »

TeslaTissel skrev:
ephracis skrev:
Uppdaterade precis webbsidan och det HAR hänt något:
Screen Shot 2019-03-19 at 6.44.09 AM.png
Helt nytt utseende, lite mindre knappar, ingen ny info.

Huppsan, dags att kolla igen! Att allt stämmer?

Men när jag kollar allt, har sidan INTE ändrat utseende? Alla dokument är oförändrade.
Bra.

Tack!
Min sida har heller inte förnyats annat än att jag fick leveransbesked ikväll
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Nu släpper det!

Inlägg av richdub »

Detta har säkert frågats förut, men vad är bästa sättet att ta sig till Trosta? Nästan två timmars restid kollektivt från Södermalm, inklusive 1,3 kilometers promenad...
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Jjonas »

richdub skrev:
Detta har säkert frågats förut, men vad är bästa sättet att ta sig till Trosta? Nästan två timmars restid kollektivt från Södermalm, inklusive 1,3 kilometers promenad...
Arlanda Express och sen eltaxi.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bjelkeman »

richdub skrev:
Detta har säkert frågats förut, men vad är bästa sättet att ta sig till Trosta? Nästan två timmars restid kollektivt från Södermalm, inklusive 1,3 kilometers promenad...
Åka med en annan Tesla ägare som ska ha bil ungefär samtidigt. :)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Melkin »

Jjonas skrev:
richdub skrev:
Detta har säkert frågats förut, men vad är bästa sättet att ta sig till Trosta? Nästan två timmars restid kollektivt från Södermalm, inklusive 1,3 kilometers promenad...
Arlanda Express och sen eltaxi.
Om man ändå tagit sig ut till Arlanda finns buss 806 som tar 11 minuter från terminal 2/3 till Trosta. Om man inte vill lägga pengar på taxi dvs.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
areskoug
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 apr 2016 16:46

Re: Nu släpper det!

Inlägg av areskoug »

Beställde 15 mars, fick igår bokad leveransdag 26 mars i Trosta (som vi dock måste senarelägga). Inte Teslaägare sedan tidigare eller reservationshållare. Privatköp, LR AWD, Midnight Silver, AP, 18 tum. Måste haft väldigt flyt?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Model 3 LR AWD - Pearl White 2019.
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Lindstromer »

areskoug skrev:
Beställde 15 mars, fick igår bokad leveransdag 26 mars i Trosta (som vi dock måste senarelägga). Inte Teslaägare sedan tidigare eller reservationshållare. Privatköp, LR AWD, Midnight Silver, AP, 18 tum. Måste haft väldigt flyt?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Inte utan att man undrar var min motsvarande bil är, de ringde om vinterdäck för 2 veckor sedan, inte hört något mer sen dess. Exakt likadan spec som du, om du inte valt vit inredning. :? :D (bilen förbokad sen länge och beställd i dec)
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
areskoug
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 apr 2016 16:46

Re: Nu släpper det!

Inlägg av areskoug »

Lindstromer skrev:
areskoug skrev:
Beställde 15 mars, fick igår bokad leveransdag 26 mars i Trosta (som vi dock måste senarelägga). Inte Teslaägare sedan tidigare eller reservationshållare. Privatköp, LR AWD, Midnight Silver, AP, 18 tum. Måste haft väldigt flyt?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Inte utan att man undrar var min motsvarande bil är, de ringde om vinterdäck för 2 veckor sedan, inte hört något mer sen dess. Exakt likadan spec som du, om du inte valt vit inredning. :? :D (bilen förbokad sen länge och beställd i dec)
Svart inredning. Vår kommer dock att omallokeras till någon annan eftersom vi dröjer så med att hämta vår. Kanske blir din?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Model 3 LR AWD - Pearl White 2019.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Melkin »

Även jag har nu fått bokad leverans den 26 mars i Trosta (beställde 1 mars - blå AWD, 18"). Kl 02:37 skickade de meddelandet. :?

Jag måste dock hinna fixa parkering till gamla bilen också. Kan inte göra mig av med den förrän i början av juni... Har kontaktat ett antal uthyrare men de har antingen fullt eller svarar inte. Jag såg att det finns en ny långtidsparkering i Trosta, precis bredvid Teslas leveransställe, så det lutar väl åt att ställa den där. Någon som har tips på relativt säker plats i Norrort där man kan stå ett par månader annars?

Edit: Lyckades boka om till 29 mars, med sommardäck på. Spännande nu! :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ascii »

Jjonas skrev:
richdub skrev:
Detta har säkert frågats förut, men vad är bästa sättet att ta sig till Trosta? Nästan två timmars restid kollektivt från Södermalm, inklusive 1,3 kilometers promenad...
Arlanda Express och sen eltaxi.
Jag skall hämta min bil tillsammans med frugan. *Två* biljetter till Arlanda express är lika dyrt som en taxi, och restiden är den dubbla. Slutsats: Jag tar taxi.
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Timpa »

perre skrev:
Bara för att jag läste era inlägg här så gick jag in igen och kollade. Senaste tidigare försök en timme sen. Och voila där satt den på lördag kl 14. ;-)

Elon all is forgiven :-)
Jag med! Fick både SMS och mail igår och muntlig bekräftelse (idag) på att leveransen blir av nu på lördag kl. 14 på Trosta park.
Efter att ångesten över att betalat 680000 för en bil gått över så känns det som da'n före da'n före da'n före doppareda'n. Frustrationen över det havererade kösystemet, den oändliga (inte....) väntan och den kaosartade leveransprocessen är som bortblåst! Hoppas VERKLIGEN att de inte ringer och avbokar leveransen så jag slipper klämma Elon på flygbiljetten....
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av TeslaTissel »

Timpa skrev:
perre skrev:
Bara för att jag läste era inlägg här så gick jag in igen och kollade. Senaste tidigare försök en timme sen. Och voila där satt den på lördag kl 14. ;-)

Elon all is forgiven :-)
Jag med! Fick både SMS och mail igår och muntlig bekräftelse (idag) på att leveransen blir av nu på lördag kl. 14 på Trosta park.
Efter att ångesten över att betalat 680000 för en bil gått över så känns det som da'n före da'n före da'n före doppareda'n. Frustrationen över det havererade kösystemet, den oändliga (inte....) väntan och den kaosartade leveransprocessen är som bortblåst! Hoppas VERKLIGEN att de inte ringer och avbokar leveransen så jag slipper klämma Elon på flygbiljetten....


Jag ser MÅNGA nyblivna Tesla-entusiaster här. Inte så många inlägg men det är desto roligare när ni tar hem bilarna som nöjda ägare!
Välkomna tycker jag ni skall vara till Sveriges just nu hetaste forum!
Det lär bli en spännande fortsättning!

1 april hoppas jag inte blir ett datum jag ångrar inom kort! Har bara betalningen kvar att göra.
:lol:
Grooblle
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 mar 2019 20:52

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Grooblle »

Lindstromer skrev:
areskoug skrev:
Beställde 15 mars, fick igår bokad leveransdag 26 mars i Trosta (som vi dock måste senarelägga). Inte Teslaägare sedan tidigare eller reservationshållare. Privatköp, LR AWD, Midnight Silver, AP, 18 tum. Måste haft väldigt flyt?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Inte utan att man undrar var min motsvarande bil är, de ringde om vinterdäck för 2 veckor sedan, inte hört något mer sen dess. Exakt likadan spec som du, om du inte valt vit inredning. :? :D (bilen förbokad sen länge och beställd i dec)
En på teslamotorsclub.com skrev att det är lång fördröjning på vit inredning så får du något annat erbjudande kanske du ska ta det om dom inte kommit till Sverige ännu. Eller har nån annan fått med vit inredning? :?

Bild
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Klintan »

Kollegan fick sin 3 Performance, svart med vit inredning första helgen i mars.
Elbilist sedan 2014
4900
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 jan 2019 17:45

Re: Nu släpper det!

Inlägg av 4900 »

Jag har inte fått min svarta med vit inredning än men den ska levereras på onsdag.
Grooblle
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 mar 2019 20:52

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Grooblle »

Okej då bortser vi från det! Gött!
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släpper det!

Inlägg av anna__ »

Grooblle skrev:
Okej då bortser vi från det! Gött!
Det kanske stämmer och gäller nyproducerade bilar nu
Användarvisningsbild
Inmuskwetrust
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 feb 2019 17:09

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Inmuskwetrust »

Tjohoooo
Leverans Lördag 30/3 vid runt middag i Malmö
Tesla jobbar verkligen in i det sista för att klara leverera bilar i detta kvartal.
Äntligen dags :D
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släpper det!

Inlägg av anna__ »

Inmuskwetrust skrev:
Tjohoooo
Leverans Lördag 30/3 vid runt middag i Malmö
Tesla jobbar verkligen in i det sista för att klara leverera bilar i detta kvartal.
Äntligen dags :D
Fick du precis besked?

Väntar också på besked och faktura för att se VIN nr som jag tydligen fått enligt tesla..
Skriv svar