Artikel i Vi Bilägare

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av Teslaspolen »

taliz skrev:
Många har framhävt fiberanslutning som ngt som kan höja värdet, men elbilsladdning gör nog betydligt större skillnad.
Numera är det snarare tvärt om. Fiber är inte ett plus längre, det är en självklarhet så saknas det så är det ett minus. Själv sitter jag fortfarande fast med 8 Mbit/s ADSL, även fast det lovas ändring innan årets slut..! :?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4197
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av nek0 »

Skee skrev:
Nu kommer alla som sitter i min BRF styrelse läsa detta och tycka att elbilar är en fadäs, blir ingen laddning.
Lugn nu i april går vi 5 som är för elbilar in i styrelsen hos oss så de blir inte alla.
Bara det kommer bilar som man har råd med eller som man vill ha så kommer styrelsen att ge sig.
Jag tror inte att man kan stoppa utvecklingen. Nu är det liksom för sent
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 826
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av Elof »

Är det verkligen rimligt att skriva och klaga för att en journalist inte tycker om en bilmodell lika mycket som man själv råkar göra?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av e5m1r »

Elof skrev:
Är det verkligen rimligt att skriva och klaga för att en journalist inte tycker om en bilmodell lika mycket som man själv råkar göra?
Nä men om de inte sköter sitt jobb och svamlar presenterar missvisande eller rent av felaktig info så är det befogat
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av Walker »

Elof skrev:
Är det verkligen rimligt att skriva och klaga för att en journalist inte tycker om en bilmodell lika mycket som man själv råkar göra?
Nej, det är inte rimligt.
Men jag tror att du missat att ”den etablerade biljournalistiken” överlag är overkligt skeptiska till eldrift och (kanske viktigast) ofta för fam direkta faktafel som bygger på okunskap och ointresse.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av Kalle »

FlyingBlue skrev:
Jag kollar alltid vad det är för motorer på flyget (men det är en yrkesskada).
CFM56 FTW!!!
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av Mickep »

Jag tror varken fiber eller laddmöjlighet höjer värdet på hus. Däremot avsaknad gör definitivt en värde sänkning då folk måste räkna in vad det kostar att dra in.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Artikel i Vi Bilägare

Inlägg av taliz »

Teslaspolen skrev:
taliz skrev:
Många har framhävt fiberanslutning som ngt som kan höja värdet, men elbilsladdning gör nog betydligt större skillnad.
Numera är det snarare tvärt om. Fiber är inte ett plus längre, det är en självklarhet så saknas det så är det ett minus. Själv sitter jag fortfarande fast med 8 Mbit/s ADSL, även fast det lovas ändring innan årets slut..! :?
Mickep skrev:
Jag tror varken fiber eller laddmöjlighet höjer värdet på hus. Däremot avsaknad gör definitivt en värde sänkning då folk måste räkna in vad det kostar att dra in.
Du/ni säger ju samma sak egentligen.

Med fiber/laddning: Fler intresserade bör rimligen ge fler bud och därmed högre värde.
Utan fiber/laddning: Färre intresserade bör rimligen ge färre bud och därmed lägre värde.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar