Hade du hyrt en Model 3?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Skulle du vara intresserad av att hyra en model 3?

Nej! Har inget behov av det.
14
36%
Ja! Hyr gärna en TM3 LR AWD om dygnspriset hamnar runt 1.300skr-1.800skr (beroende på längd på hyra).
18
46%
Ja! Hyr gärna en TM3 P ifall dygnspriset hamnar runt 1.600skr-2.200skr (beroende på längd på hyra).
7
18%
 
Antal röster: 39

Användarvisningsbild
New Direction
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 26 apr 2019 16:14
Kontakt:

Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av New Direction »

Vi är ett företag som främst hyr ut specialfordon/minibussar till artister och turnéer men har börjat snegla på att även erbjuda elbilar (då det är framtiden). Främst tittar vi på att ta in ett par Model 3. Till skillnad från dom större aktörerna så är vi ett litet företag med personlig service, vilket innebär att det finns en flexibilitet och kan alltid hitta på lösningar som passar kunden. Frågan är ifall det finns ett behov därute för den här typen av fordon? Vore hjälpsamt ifall ni ville vara med och rösta så vi kan bilda oss en uppfattning. Det är möjligt att kryssa i flera val.
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av lator »

Jag vet inte om ni har jämfört med de existerande uthyrningsfirmor som erbjuder Tesla men jag har hyrt av Perpetum i Göteborg några gånger och om jag tittar på deras prislista så kostar ett vardagsdygn 1675 kr och en helg (tre dygn) 2445 kr. Extra dygn kostar 1095 kr. Veckopriset är 9995 kr. Sen tillkommer 250 kr per dygn om man önskar deras självriskförsäkring (CDR).
Detta gäller såvitt jag vet både för Model S och Model 3 då den M3 som erbjuds ligger i samma prisnivå som MS. När den enklare M3 SR finns tillgänglig så antar jag att priserna kommer att justeras.

Ett annat sätt att kunna boka en Tesla MS för en resa är att gå med i bilpoolen MoveAbout. De kan bara erbjuda Tesla i Kalmar för närvarande men det kommer säkert att utökas. En helg (fre 16 - mån 07) kostar där 1995 kr. Dygn under veckorna kostar också 1995 kr och bokar man en hel vecka så hamnar man på 13965 kr. Dock så verkar det vara något fel på deras kalkylator då det blir billigare om man bokar vecka och helg för sig... Utlandsresor accepteras ej.

Med detta sagt så skulle jag vilja mena att ett dygnspris, med fri körsträcka, under 1300 kr skulle vara av intresse.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av Pontus »

Jag har inte hyrt men hyrt ut min ett 10 tal gånger. Min del har varit ca 2500kr för 2 dygn. Tror dom som hyrt betalat ca 3500kr med försäkring.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Verdi

Re: Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av Verdi »

Ta en X istället. Många som t ex gifter sig vill ha en sån över dagen osv.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av lator »

Verdi skrev:
Ta en X istället. Många som t ex gifter sig vill ha en sån över dagen osv.
Också skulle jag säga men helt klart kan man ta mera betalt för en X... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av jeppe_sthlm »

Om målgruppen är artister som behöver ha med sig utrustning är en X betydligt bättre. En 3:a funkar om man ska gigga på ett ställe med färdig rigg, men ska man ha med sig något mer än ett par gitarrer och en cymbalcase är det nog stopp.

I en femsitsig X bör man nog få in ett mindre PA och några casar med 5 i bilen. Fäller man ner får man nog lätt in ett trumset och ett större PA. Med drag kan man ju dessutom kroka på ett släp
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
New Direction
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 26 apr 2019 16:14
Kontakt:

Re: Hade du hyrt en Model 3?

Inlägg av New Direction »

Tack för all bra feedback!

Målgruppen är i första hand inte turnerande sällskap, det har vi andra fordon till. Utan vi är egentligen mer intresserade av att hitta en kundkrets som hellre hyr en elbil istället för en fossilbil när behovet av att hyra personbil uppstår. Må det vara över dagen, weekendresan eller längre bilsemestern. Model X kanske blir aktuell längre fram, vi smygstartar med model 3 och ser huruvida det funkar. AWD LR finns redan nu för bokningar. Återkommer när P finns tillgänglig!

Bara kontakta oss via hemsidan http://www.newdirection.nu/en/?vehicle=tesla-model-3-2 om intresse finns! Rabatt för clubmedlemmar utlovas!
Skriv svar