Tesla Insider Leaks DETAILS of Next Generation Model S & X!
De drar ifrån konkurrenterna med dessa konstanta förbättringar. Härligt!
Själv väntar jag på min Raven X och är oerhört glad för den oavsett. Allt jag vill ha finns där. Dock är det bra för Tesla och för mig i framtida bilbyte att bilarna bara blir bättre o bättre.
Tesla Insider Leaks DETAILS of Next Generation Model S & X!
De drar ifrån konkurrenterna med dessa konstanta förbättringar. Härligt!
Själv väntar jag på min Raven X och är oerhört glad för den oavsett. Allt jag vill ha finns där. Dock är det bra för Tesla och för mig i framtida bilbyte att bilarna bara blir bättre o bättre.
Får se om det stämmer.
Mitt leasing kontrakt går ut i mars 2020.
Väldigt mycket nytt om allt i filmen stämmer!
Gissar upp mot 1000hk med 3 motorer!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Gud vad det kliar i fingrarna!!!!!
Det jag såg, gillar jag skarp!
Kan bara hålla med, men hur mycket stämmer?
158kg lättare batterier, verkar väldigt exakt.
Är det en kontrollerad läcka?
Problemet att man sänker försäljningen av gamla modellen om info om den nya modellen kommer ut.
Kan bara säga att jag gillar det jag ser!
Och hoppas att det stämmer.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Undrar hur de kommer att göra med priset. Gissar att de höjer det relativt markant från dagens.
Det tror jag är svårt.
En helt ny Tesla S med 120kWh batteri, ny design in och utvändigt, HUD med augmented reality, 3 motorer, 1000hk, 0-100 på sub 2,4s.
Räckvidd på +70 mil. 250kW snabbladdning.
Känns ju inte som den har jätte många konkurrenter.
Tror den lätt kan säljas för 1,5 mille.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Gud vad det kliar i fingrarna!!!!!
Det jag såg, gillar jag skarp!
Kan bara hålla med, men hur mycket stämmer?
158kg lättare batterier, verkar väldigt exakt.
Är det en kontrollerad läcka?
Problemet att man sänker försäljningen av gamla modellen om info om den nya modellen kommer ut.
Kan bara säga att jag gillar det jag ser!
Och hoppas att det stämmer.
"About 350 pounds" var det ju som sas. Inte så exakt...
Verkar väldigt lovande! Men håller med, inte alls bra för Tesla med läckorna. Stor risk att folk väljer att vänta istället för att köpa nu (mig inräknad...).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Gällande batterikapaciteten med både ökad räckvidd och mindre vikt, gissar jag att de försöker få in Maxwell-tekniken som de nyss köpte. Alltså mer kWh per kg, så kan vara runt 100kwh men lägre vikt, vilket kan ge längre räckvidd så klart.
Spännande förbättringar! Men i senaste Elon intervjun men Ryan så pratade Elon en del om att det aldrig fanns någon HUD för Model 3. Dom hade utvärderat det och att det inte blev bra. Så HUD borde det inte bli...men vi får se
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Spännande förbättringar! Men i senaste Elon intervjun men Ryan så pratade Elon en del om att det aldrig fanns någon HUD för Model 3. Dom hade utvärderat det och att det inte blev bra. Så HUD borde det inte bli...men vi får se
Kollade på en video om Mercedes EQC.
Där filmar de vad som finns framför bilen och lägger till AR.
Tycker det vore bättre med HUD och AR istället.
Exempel på HUD med AR.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Spännande förbättringar! Men i senaste Elon intervjun men Ryan så pratade Elon en del om att det aldrig fanns någon HUD för Model 3. Dom hade utvärderat det och att det inte blev bra. Så HUD borde det inte bli...men vi får se
Tycker det är uppenbart även i intervjun att det ej blev HUD pga Elons överoptimism om FSD.
HUD känns överflödigt när bilen är självkörande. Elon trodde självkörande långt tidigare. Därför fick vi tyvärr ingen HUD under den långa förseningen....
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Undrar hur de kommer att göra med priset. Gissar att de höjer det relativt markant från dagens.
Det tror jag är svårt.
En helt ny Tesla S med 120kWh batteri, ny design in och utvändigt, HUD med augmented reality, 3 motorer, 1000hk, 0-100 på sub 2,4s.
Räckvidd på +70 mil. 250kW snabbladdning.
Känns ju inte som den har jätte många konkurrenter.
Tror den lätt kan säljas för 1,5 mille.
Lär väl finnas en viss efterfrågan men jag tror de allra flesta nöjer sig med "Good enough". En bil med 70 mils räckvidd behöver nästan aldrig snabbladdas ändå. Och så snabb acceleration är mest en ploj. Plus att man slösar med battericeller i onödan.
Ny design brukar inte leda till värst mycket högre priser. Hur skulle det se ut om Mercedes fördubblade priset varje gång en ny E-klass kom?
Det låter osannolikt att de först ska rulla ut Raven-drivlinan för att bara ett halvår senare helt byta drivlina igen. Nej, det köper jag inte, inte ens för Tesla.
Ny batteriteknik baserat på Maxwells teknologi är tyvärr också osannolik redan i år. Sånt tar _tid_. Jag skulle tippa på minst två år innan vi ser resultatet av det köpet.
Det låter osannolikt att de först ska rulla ut Raven-drivlinan för att bara ett halvår senare helt byta drivlina igen. Nej, det köper jag inte, inte ens för Tesla.
Ny batteriteknik baserat på Maxwells teknologi är tyvärr också osannolik redan i år. Sånt tar _tid_. Jag skulle tippa på minst två år innan vi ser resultatet av det köpet.
Ny interiör? Högst troligt däremot.
Jag håller med dig.
Undrar om versionen som man kan beställa nu med uppgraderat motor/dämpare etc, dvs innan en interiör-uppdatering kan bli värdefull i framtiden.
Det kommer ju vara ett antal som inte vill ha en premium-bil som ser ut som en TM3 och då borde det finnas ett intresse att köpa begagnade bilar om 3 år som ser ut som den man nu kan beställa.
Dvs, raven-versionen är kanske bra för framtiden och kommer inte tappa lika mycket i värde som den annars skulle?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Det låter osannolikt att de först ska rulla ut Raven-drivlinan för att bara ett halvår senare helt byta drivlina igen. Nej, det köper jag inte, inte ens för Tesla.
Ny batteriteknik baserat på Maxwells teknologi är tyvärr också osannolik redan i år. Sånt tar _tid_. Jag skulle tippa på minst två år innan vi ser resultatet av det köpet.
Ny interiör? Högst troligt däremot.
Jag håller med dig.
Undrar om versionen som man kan beställa nu med uppgraderat motor/dämpare etc, dvs innan en interiör-uppdatering kan bli värdefull i framtiden.
Det kommer ju vara ett antal som inte vill ha en premium-bil som ser ut som en TM3 och då borde det finnas ett intresse att köpa begagnade bilar om 3 år som ser ut som den man nu kan beställa.
Dvs, raven-versionen är kanske bra för framtiden och kommer inte tappa lika mycket i värde som den annars skulle?
Nu kan jag inte hålla mig längre, vad är Raven-versionen, raven-drivlina eller jag har beställt en raven,
vad har jag missat
Det låter osannolikt att de först ska rulla ut Raven-drivlinan för att bara ett halvår senare helt byta drivlina igen. Nej, det köper jag inte, inte ens för Tesla.
Ny batteriteknik baserat på Maxwells teknologi är tyvärr också osannolik redan i år. Sånt tar _tid_. Jag skulle tippa på minst två år innan vi ser resultatet av det köpet.
Ny interiör? Högst troligt däremot.
Jag håller med dig.
Undrar om versionen som man kan beställa nu med uppgraderat motor/dämpare etc, dvs innan en interiör-uppdatering kan bli värdefull i framtiden.
Det kommer ju vara ett antal som inte vill ha en premium-bil som ser ut som en TM3 och då borde det finnas ett intresse att köpa begagnade bilar om 3 år som ser ut som den man nu kan beställa.
Dvs, raven-versionen är kanske bra för framtiden och kommer inte tappa lika mycket i värde som den annars skulle?
Nu kan jag inte hålla mig längre, vad är Raven-versionen, raven-drivlina eller jag har beställt en raven,
vad har jag missat
Jag har för mig att Raven är det interna namnet för senaste uppdateringen (motor etc). Se nedan
Är bilen byggd efter 23 April så har du det senaste.
Det låter osannolikt att de först ska rulla ut Raven-drivlinan för att bara ett halvår senare helt byta drivlina igen. Nej, det köper jag inte, inte ens för Tesla.
Ny batteriteknik baserat på Maxwells teknologi är tyvärr också osannolik redan i år. Sånt tar _tid_. Jag skulle tippa på minst två år innan vi ser resultatet av det köpet.
Ny interiör? Högst troligt däremot.
Jag håller med dig.
Undrar om versionen som man kan beställa nu med uppgraderat motor/dämpare etc, dvs innan en interiör-uppdatering kan bli värdefull i framtiden.
Det kommer ju vara ett antal som inte vill ha en premium-bil som ser ut som en TM3 och då borde det finnas ett intresse att köpa begagnade bilar om 3 år som ser ut som den man nu kan beställa.
Dvs, raven-versionen är kanske bra för framtiden och kommer inte tappa lika mycket i värde som den annars skulle?
Nu kan jag inte hålla mig längre, vad är Raven-versionen, raven-drivlina eller jag har beställt en raven,
vad har jag missat
Jag har för mig att Raven är det interna namnet för senaste uppdateringen (motor etc). Se nedan
Är bilen byggd efter 23 April så har du det senaste.
Uppdatering av status gällande min beställning av en XP100DL
18/3 XP100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg 5/6 Bilen anlänt till fabriken i Tilburg
6/6 Mejl med info om leveransdatum, 19/6
7/6 Status ändrad till att bilen anlänt hamnen i Europa.
Förhoppningsvis blir det en ny bil till midsommar...
Uppdatering av status gällande min beställning av en XP100DL
18/3 XP100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg 5/6 Bilen anlänt till fabriken i Tilburg
6/6 Mejl med info om leveransdatum, 19/6
7/6 Status ändrad till att bilen anlänt hamnen i Europa.
Förhoppningsvis blir det en ny bil till midsommar...
Grattis. Jag längtar också efter det mailet. Min bil anlände också till hamnen efter Tilburg i fredags.
Uppdatering av status gällande min beställning av en XP100DL
18/3 XP100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg 5/6 Bilen anlänt till fabriken i Tilburg
6/6 Mejl med info om leveransdatum, 19/6
7/6 Status ändrad till att bilen anlänt hamnen i Europa.
Förhoppningsvis blir det en ny bil till midsommar...
Grattis. Jag längtar också efter det mailet. Min bil anlände också till hamnen efter Tilburg i fredags.
Exakt samma för min del, SP100DL. Jag har dock leverans planerad veckan efter (Malmö). Frågan är vad nästa steg är, spontant känns uppdateringen 5/6 som den hör hemma "efter" 7/6...
Är det någon som vet om kolfiberspoilern inte längre ingår vid nybeställning av MS P100D?
Den syns inte på några bilder på beställningssidan och den omnämns inte i någon text. Frågan är om den togs bort vid senaste prissänkningen?
Är det någon som vet om kolfiberspoilern inte längre ingår vid nybeställning av MS P100D?
Den syns inte på några bilder på beställningssidan och den omnämns inte i någon text. Frågan är om den togs bort vid senaste prissänkningen?
Jag fick den på min bil beställd i mars som levererades i fredags. Den satt dåligt och jag klagade på det, då sa killen där att de har haft problem att få dit spoilers bra.
Så det låter möjligt att den kanske kommer tas bort. Den är ju bara kosmetisk ändå.
"Ny batteriteknik baserat på Maxwells teknologi är tyvärr också osannolik redan i år. Sånt tar _tid_. Jag skulle tippa på minst två år innan vi ser resultatet av det köpet."
Jag tror att det inte dröjer 2 år innan Tesla inför ny batteriteknik.
Vi vet ju inte vad som hänt i bakgrunden.
Det kan ju vara så att Tesla redan jobbat med Maxwell i 2 år.
Och att man skulle köpa deras batterier.
Men att det hela slutade med att man köpte hela företaget.
Elon har ju sagt att de ska ha en batteridag för investerare, i höst/vinter.
Gissar att man då i detalj kommer att presentera den nya batteritekniken.
Intressant är hur man hanterar Panasonic.
Vill man slänga ut dom och helt och istället göra egna batterier med Maxwell teknik?
Samarbetet med Panasonic verkar knaka i fogarna.
Trots att Tesla energi med Powerwalk och Powerpack har stor orderstock så har de leverans problem.
Varför byggs inte batteritillverkningen ut snabbare?
Är Panasonic sura och vägrar bygga ut mera?
Elon pratar om ny batteriteknik(2020) som designas för att hålla 1 miljon miles, ca 160.000 mil, vilket är en fördubbling mot dagens batterier.
Och det surras ju också om att batterierna i 2020 års Tesla är 350 pounds lättare.
Tesla kommer ju 2020 med Roadster och Pickup.
Båda har runt 200kWh batterier.
Nya S och X kanske har 120kWh batterier.
Passar ju perfekt då med billigare, lättare och bättre batterier.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension