Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

zed skrev:
Nico skrev:
Enligt denna så har man 12 års rostskydds garanti

https://www.tesla.com/sites/default/fil ... -en-us.pdf

Även vi nordbor? Låter ju riktigt bra om det är sant
Är med de vanliga friskrivningarna men bäst var ändå " ..damages resulting from an act of God..."
Hur förs det i bevis?
Menar nog om man sprejat underredsmassa
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

zed skrev:
Är med de vanliga friskrivningarna men bäst var ändå " ..damages resulting from an act of God..."
Hur förs det i bevis?
Det är faktiskt en juridisk term. "Högre hand" är motsvarande term på svenska. D v s naturkatastrofer och andra oförutsedda naturhändelser, men inte människoskapade händelser som krig och strejk.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zed »

bylund skrev:
zed skrev:
Är med de vanliga friskrivningarna men bäst var ändå " ..damages resulting from an act of God..."
Hur förs det i bevis?
Det är faktiskt en juridisk term. "Högre hand" är motsvarande term på svenska. D v s naturkatastrofer och andra oförutsedda naturhändelser, men inte människoskapade händelser som krig och strejk.
En variant av force majeure alltså, check :)
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

loftux skrev:
Kul att läsa om all som fått leverans i helgen, även om man kännt ett visst sting av avundsjuka :)

Så dags för mig att kliva in i väntrummet igen efter att ha halkat ur ett tag då RWD som jag hade beställt dragits in.
Hade ett bra samtal med Tesla Delivery idag, och de skall leta fram en AWD till mig under veckan, frågan om eventuell kompensation återstår, det viktiga känner jag just nu är att jag kommer få leverans någon gång under Juli.

Så här har det sett ut för mig

Kod: Markera allt

16 April - Beställning RWD (Blå, vit interiör, AP, FSD). Inlagd som AWD då RWD ej finns på webb.
   2 Maj - korrigerad till RWD
   8 Maj - Tesla korrigerar priset (AP skulle ingå, men hade tagit betalt för AP)
  31 Maj - Betalt första förhöjd leasing
 13 Juni - RWD slutar levereras, beställning i Limbo
  1 Juli - Ändrar till AWD igen, väntan fortsätter
Det lät så övertygande när hen sa att det skulle kunna matcha en bil till min beställning, allra senast idag.
Men inte hört ett ljud, även om jag också bad bli kontaktad oavsett hur de lyckas med matchning.
Tråkigt behöva sitta och behöva förklara/försvara Tesla på 50 + 18 års firandet i helgen, och att jag inte har en aning om när jag äntligen kan köra bilen.

Men för eller senare (Elon time som det verkar) kommer jag köra en Tesla. :roll:
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

loftux skrev:
loftux skrev:
Kul att läsa om all som fått leverans i helgen, även om man kännt ett visst sting av avundsjuka :)

Så dags för mig att kliva in i väntrummet igen efter att ha halkat ur ett tag då RWD som jag hade beställt dragits in.
Hade ett bra samtal med Tesla Delivery idag, och de skall leta fram en AWD till mig under veckan, frågan om eventuell kompensation återstår, det viktiga känner jag just nu är att jag kommer få leverans någon gång under Juli.

Så här har det sett ut för mig

Kod: Markera allt

16 April - Beställning RWD (Blå, vit interiör, AP, FSD). Inlagd som AWD då RWD ej finns på webb.
   2 Maj - korrigerad till RWD
   8 Maj - Tesla korrigerar priset (AP skulle ingå, men hade tagit betalt för AP)
  31 Maj - Betalt första förhöjd leasing
 13 Juni - RWD slutar levereras, beställning i Limbo
  1 Juli - Ändrar till AWD igen, väntan fortsätter
Det lät så övertygande när hen sa att det skulle kunna matcha en bil till min beställning, allra senast idag.
Men inte hört ett ljud, även om jag också bad bli kontaktad oavsett hur de lyckas med matchning.
Tråkigt behöva sitta och behöva förklara/försvara Tesla på 50 + 18 års firandet i helgen, och att jag inte har en aning om när jag äntligen kan köra bilen.

Men för eller senare (Elon time som det verkar) kommer jag köra en Tesla. :roll:
Jag beställde bilen 26 juni, 12 juli får jag den, så du borde få den 26-28 juli :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

Nico skrev:
loftux skrev:

Men för eller senare (Elon time som det verkar) kommer jag köra en Tesla. :roll:
Jag beställde bilen 26 juni, 12 juli får jag den, så du borde få den 26-28 juli :)
Tack för att du inguter optimism! Jag bestämmer mig för att du har rätt, även om ansvarig inte hört av sig trots att jag ringt och bett om det minst 1 gång per dag.

De får ju inte ta semester nu innan de löst detta...
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2019 11:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av VillHaTesla »

Är mer och mer inne på att det blir en Model 3 för min del! Dock har jag fortfarande inte helt 100% kunnat sortera ut skillnaden på de olika modellerna mer än räckvidden då såklart.. :lol:

Vad har jag för vinst/förlust att köra på en beställningsbil från deras sida gentemot en lagerbil? Den summan jag har varit i kontakt med DNB och börjat förbereda ett finansieringsalternativ för är drygt 650k.

Finns det någon vänlig skäl som skulle kunna vägleda mig till var jag får mest bil för pengarna för 650k mellan en av deras lagerbilar alternativt beställning? :shock: Hade för räckviddens skull klarat mig på en SR+ men vad jag kan utläsa från sidan så är det då enbart bakhjulsdrift vilket jag är lite osäker på när det blir vinterväglag? Eller har jag missuppfattat något?

Såklart kommer jag gärna ner i pris om möjligt, så behöver inte fastna på de höga 650k bara för att det är de vi har räknat på nu om det finns något alternativ (beställning eller lagerbil) som är billigare :D :roll:

De frågeställningar jag har är alltså hur de är med enbart bakhjulsdrift på SR+, om det i sådana fall är värt att köra på en sådan och t.ex. lägga till Totalt självkörningsförmåga?
Vad tycker ni experter ÄVEN om jag SÅKLART vet att de är personliga uppfattningar också? :P

https://www.tesla.com/sv_SE/model3/design
https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/new/m3
Senast redigerad av VillHaTesla, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
HerrDaniel
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 jun 2019 13:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HerrDaniel »

Nico skrev:
loftux skrev:
loftux skrev:
Kul att läsa om all som fått leverans i helgen, även om man kännt ett visst sting av avundsjuka :)

Så dags för mig att kliva in i väntrummet igen efter att ha halkat ur ett tag då RWD som jag hade beställt dragits in.
Hade ett bra samtal med Tesla Delivery idag, och de skall leta fram en AWD till mig under veckan, frågan om eventuell kompensation återstår, det viktiga känner jag just nu är att jag kommer få leverans någon gång under Juli.

Så här har det sett ut för mig

Kod: Markera allt

16 April - Beställning RWD (Blå, vit interiör, AP, FSD). Inlagd som AWD då RWD ej finns på webb.
   2 Maj - korrigerad till RWD
   8 Maj - Tesla korrigerar priset (AP skulle ingå, men hade tagit betalt för AP)
  31 Maj - Betalt första förhöjd leasing
 13 Juni - RWD slutar levereras, beställning i Limbo
  1 Juli - Ändrar till AWD igen, väntan fortsätter
Det lät så övertygande när hen sa att det skulle kunna matcha en bil till min beställning, allra senast idag.
Men inte hört ett ljud, även om jag också bad bli kontaktad oavsett hur de lyckas med matchning.
Tråkigt behöva sitta och behöva förklara/försvara Tesla på 50 + 18 års firandet i helgen, och att jag inte har en aning om när jag äntligen kan köra bilen.

Men för eller senare (Elon time som det verkar) kommer jag köra en Tesla. :roll:
Jag beställde bilen 26 juni, 12 juli får jag den, så du borde få den 26-28 juli :)
Fantastiskt!! Då får jag min i fredags!!! :D :D :D
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

VillHaTesla skrev:
Är mer och mer inne på att det blir en Model 3 för min del!
Dock har jag fortfarande inte helt 100% kunnat sortera ut skillnaden på de olika modellerna mer än räckvidden då såklart.. :lol:

Vad har jag för vinst/förlust att köra på en beställningsbil från deras sida gentemot en lagerbil?
Den summan jag har varit i kontakt med DNB och börjat förbereda ett finansieringsalternativ för är drygt 650k.

Finns det någon vänlig skäl som skulle kunna vägleda mig till var jag får mest bil för pengarna för 650k mellan
en av deras lagerbilar alternativt beställning? :shock: Hade för räckviddens skull klarat mig på en SR+ men vad jag kan utläsa från sidan
så är det då enbart bakhjulsdrift vilket jag är lite osäker på när det blir vinterväglag? Eller har jag missuppfattat något?

Såklart kommer jag gärna ner i pris om möjligt, så behöver inte fastna på de höga 650k bara för att det är de vi har räknat på nu om det
finns något alternativ (beställning eller lagerbil) som är billigare :D :roll:

De frågeställningar jag har är alltså hur de är med enbart bakhjulsdrift på SR+, om det i sådana fall är värt att köra på en sådan och t.ex. lägga till Totalt självkörningsförmåga?
Vad tycker ni experter ÄVEN om jag SÅKLART vet att de är personliga uppfattningar också? :P

https://www.tesla.com/sv_SE/model3/design
https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/new/m3
Tesla har varit lite otydliga med vilka bilar som har 60kkr bonusen kvar och vilka som förlorat den. Bonusen brinner inne om bilen byter ägare under de första 6 månaderna innan bonusen betalats ut.

Elmotorn har väldigt lätt för att reglera kraften så även bakhjulsdrift funkar hyggligt bra. Bakhjulsdrift rycker ju inte heller i ratten som framhjulsdriften gör. Så jag har valt SR+.

Jag funderar på om min bonus ska gå till FSD? Men den verkar ju ännu inte vara tillräckligt bra för att vara värt pengarna... än. Kanske kommer det ett erbjudande om något år då de behöver pengar eller att de gjort ett genombrott (teknisk/lagligt) och vill promota tekniken.
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 562
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Elmil »

loftux skrev:
loftux skrev:
Kul att läsa om all som fått leverans i helgen, även om man kännt ett visst sting av avundsjuka :)

Så dags för mig att kliva in i väntrummet igen efter att ha halkat ur ett tag då RWD som jag hade beställt dragits in.
Hade ett bra samtal med Tesla Delivery idag, och de skall leta fram en AWD till mig under veckan, frågan om eventuell kompensation återstår, det viktiga känner jag just nu är att jag kommer få leverans någon gång under Juli.

Så här har det sett ut för mig

Kod: Markera allt

16 April - Beställning RWD (Blå, vit interiör, AP, FSD). Inlagd som AWD då RWD ej finns på webb.
   2 Maj - korrigerad till RWD
   8 Maj - Tesla korrigerar priset (AP skulle ingå, men hade tagit betalt för AP)
  31 Maj - Betalt första förhöjd leasing
 13 Juni - RWD slutar levereras, beställning i Limbo
  1 Juli - Ändrar till AWD igen, väntan fortsätter
Det lät så övertygande när hen sa att det skulle kunna matcha en bil till min beställning, allra senast idag.
Men inte hört ett ljud, även om jag också bad bli kontaktad oavsett hur de lyckas med matchning.
Tråkigt behöva sitta och behöva förklara/försvara Tesla på 50 + 18 års firandet i helgen, och att jag inte har en aning om när jag äntligen kan köra bilen.

Men för eller senare (Elon time som det verkar) kommer jag köra en Tesla. :roll:
Jag har en liknande resa (plankar din):

Kod: Markera allt

24 Dec 2017 - Lägger reservation
25 April - Beställning RWD (Midnight Silver, vit interiör, AP). Inlagd som SR+ då RWD ej finns på webb.
30 April - korrigerad till RWD
   7 Maj - Tesla korrigerar priset (AP skulle ingå, men hade tagit betalt för AP)
  13 Maj - Dragkrok tillagd
 13 Juni - RWD slutar levereras, beställning i Limbo
  3 Juli - Ger upp och hugger en AWD lagerbil som dök upp, och cancellerar senare den tidigare ordern efter att först lyft frågan om kompensation.
 11 Juli - Leverans av M3 (AWD, Blå, svart interiör, 18", Dragkrok) !!
Tesla blånekar all form av kompensation, inte ens referral för 1500 km SuC gick att föra över från originalbeställningen (sorry @blincoln, glömde då det blev bråttom att beställa.. :( ). Fel sida kvartalsslutet förmodligen..
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
trugoy
Inlägg: 14
Blev medlem: 23 apr 2019 21:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av trugoy »

Så var det dags för även mig att lämna väntrummet. Efter att blivit ombokad och avbokad både lördag och söndag innan det berömda kvartalsslutet så blev det istället idag.
Allt gick smärtfritt , har inte hittat några fel på bilen. Köra autopilot mellan Gbg och Halmstad var ett sant nöje :-)
Tyvärr som ni redan säkert vet är typ2 kabeln restad och helt omöjligt för dem att skicka den när den väl kommer. Så det blir till att hämta på plats.
Samma sak verkar det vara med vinterdäcken, någon som vet ifall Euromaster är schyssta och kan transportera däcken till närmsta serviceställe?
Ingen större fara för min del dock som inte har mer än ca 13 mil till SC. Finns ju de som har längre väg att åka...
Model 3 SR+, Red Multicoat, black interior, FSD. Beställd 28:e april. Levererad 10:e juli
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

trugoy skrev:
Så var det dags för även mig att lämna väntrummet. Efter att blivit ombokad och avbokad både lördag och söndag innan det berömda kvartalsslutet så blev det istället idag.
Allt gick smärtfritt , har inte hittat några fel på bilen. Köra autopilot mellan Gbg och Halmstad var ett sant nöje :-)
Tyvärr som ni redan säkert vet är typ2 kabeln restad och helt omöjligt för dem att skicka den när den väl kommer. Så det blir till att hämta på plats.
Samma sak verkar det vara med vinterdäcken, någon som vet ifall Euromaster är schyssta och kan transportera däcken till närmsta serviceställe?
Ingen större fara för min del dock som inte har mer än ca 13 mil till SC. Finns ju de som har längre väg att åka...
Härligt o höra att du inte hittade några fel! Ska hämta min på fredag, :D listerna under verkade många vara skadade på många, hur är dina? Har du väl säkert redan kollat så ber om ursäkt för denna dumma fråga. :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

Nico skrev:
trugoy skrev:
Så var det dags för även mig att lämna väntrummet. Efter att blivit ombokad och avbokad både lördag och söndag innan det berömda kvartalsslutet så blev det istället idag.
Allt gick smärtfritt , har inte hittat några fel på bilen. Köra autopilot mellan Gbg och Halmstad var ett sant nöje :-)
Tyvärr som ni redan säkert vet är typ2 kabeln restad och helt omöjligt för dem att skicka den när den väl kommer. Så det blir till att hämta på plats.
Samma sak verkar det vara med vinterdäcken, någon som vet ifall Euromaster är schyssta och kan transportera däcken till närmsta serviceställe?
Ingen större fara för min del dock som inte har mer än ca 13 mil till SC. Finns ju de som har längre väg att åka...
Härligt o höra att du inte hittade några fel! Ska hämta min på fredag, :D listerna under verkade vara skadade på många, hur är dina? Har du väl säkert redan kollat så ber om ursäkt för denna dumma fråga. :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av snowtroll »

trugoy skrev:
Så var det dags för även mig att lämna väntrummet. Efter att blivit ombokad och avbokad både lördag och söndag innan det berömda kvartalsslutet så blev det istället idag.
Allt gick smärtfritt , har inte hittat några fel på bilen. Köra autopilot mellan Gbg och Halmstad var ett sant nöje :-)
Tyvärr som ni redan säkert vet är typ2 kabeln restad och helt omöjligt för dem att skicka den när den väl kommer. Så det blir till att hämta på plats.
Samma sak verkar det vara med vinterdäcken, någon som vet ifall Euromaster är schyssta och kan transportera däcken till närmsta serviceställe?
Ingen större fara för min del dock som inte har mer än ca 13 mil till SC. Finns ju de som har längre väg att åka...
Jag undrar samma sak om vinterdäcken... Finns ngt tel nummer att ringa... Och om man hämtat ut bilen på Trosta, påverkar det vilken Euromaster dom ska leverera?
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
uppsalatesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2019 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uppsalatesla »

snowtroll skrev:
trugoy skrev:
Så var det dags för även mig att lämna väntrummet. Efter att blivit ombokad och avbokad både lördag och söndag innan det berömda kvartalsslutet så blev det istället idag.
Allt gick smärtfritt , har inte hittat några fel på bilen. Köra autopilot mellan Gbg och Halmstad var ett sant nöje :-)
Tyvärr som ni redan säkert vet är typ2 kabeln restad och helt omöjligt för dem att skicka den när den väl kommer. Så det blir till att hämta på plats.
Samma sak verkar det vara med vinterdäcken, någon som vet ifall Euromaster är schyssta och kan transportera däcken till närmsta serviceställe?
Ingen större fara för min del dock som inte har mer än ca 13 mil till SC. Finns ju de som har längre väg att åka...
Jag undrar samma sak om vinterdäcken... Finns ngt tel nummer att ringa... Och om man hämtat ut bilen på Trosta, påverkar det vilken Euromaster dom ska leverera?
När jag hämtade min M3 AWD sa de att däcken levereras till Euromaster i Kista någon gång under hösten och Euromaster skulle höra av sig i god tid innan det är dags för byte. Jag kommer garanterat göra allt för att få dem att skicka mina däck till en EM närmare mig än Kista.
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2019 11:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av VillHaTesla »

Vet såklart att ingen till 100% kan ha koll på detta...

Men finns det någon som ev. har ett hum om någon av följande tillval/ändringar ifrån originalkonfig är en klar nackdel för så snabb leverans som möjligt när det gäller en M3 SR+? Hade behövt bilen innan slutet på aug som absolut senast! :oops: :P (Även att det ibland känns som ett lotto då man hör dom som väntat i ett par år fortfarande). :evil:

- Ändra från Solid Svart till Midnight Silver Metallic
- Lägga till vinterdäck med original 18" aerofälgar
- Lägga till dragkrok


För att öka möjligheten till snabb leverans, finns det någon av ovan val som ni tycker jag ska ta en funderare kring att hoppa över? Är egentligen inget av valen som är dealbreaker för mig men samtidigt "bra" att ha och vilhöver :lol:
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

Kanske har fel men just dragkrokstillvalet verkar ha slöat ner processen ordentligt för många, jag valde awd lr och röd, fått vänta 3 veckor bara.
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

Dum fråga men får man bilen med gott om batteri?
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
A Utterbett
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 jul 2019 18:05
Ort: Örebro

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av A Utterbett »

Nico skrev:
Dum fråga men får man bilen med gott om batteri?
Fulladdat för mig iaf.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NEO »

A Utterbett skrev:
Nico skrev:
Dum fråga men får man bilen med gott om batteri?
Fulladdat för mig iaf.
80% här
Användarvisningsbild
uppsalatesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2019 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uppsalatesla »

80% när jag hämtade ut min.
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

Nice nice, bäst att fråga för när man hämtar ut andranya bilar så,brukar tankrn vara nästan tom. :D
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av slugger75 »

Som jag skrev i ett tidigare inlägg:

”Jag hade innan i min mailkonversation med Tesla bett om att få åtminstone 50-60% i batteriet, och blev då lovad att det alltid var 70-90%. På plats igår var det dock bara knappt 50%, så det stämde ju inte.”

Så du kan nog inte vara säker på vilken laddning batteriet har, tyvärr.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2019 11:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av VillHaTesla »

Då är min äntligen beställd, SR+ Midnight Silver med dragkrok.
Alla efterfrågade uppgifter på Tesla kontot är också i fyllt.

Nu är det bara nedan steg kvar - finansieringen via DNB.
Påskyndar det eventuella leveransen att genomföra detta steg redan nu eller ska jag vänta med det tills jag har fått min slutfaktura? Hur gjorde ni andra som använt er av DnB?
tesla 2.PNG
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3601
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tellus »

Beställde 25 juni, sedan 26 eller 27 juni har det sett ut så här på kontot, ingen faktura har kommit, är det som det ska vara?
F6F67937-A5E1-4B83-863D-CC26FF36A08F.jpeg
EAFE0EA1-E753-412F-90A8-BB90BB50EF39.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar