Glasruta

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
smartride
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 feb 2019 18:57

Glasruta

Inlägg av smartride »

Hej, min bakruta sprack pga olyckshändelse i början av april. Tesla hänvisar till Carglass och Carglass säger att tesla ej kan leverera nya rutor. Känns hopplöst. Har någon tips på hur jag bör gå till väga. Verkar ju osannolikt att tesla ej har några rutor. Hälsningar Björn
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Glasruta

Inlägg av Jeppe_E »

smartride skrev:
Hej, min bakruta sprack pga olyckshändelse i början av april. Tesla hänvisar till Carglass och Carglass säger att tesla ej kan leverera nya rutor. Känns hopplöst. Har någon tips på hur jag bör gå till väga. Verkar ju osannolikt att tesla ej har några rutor. Hälsningar Björn

Osannolikt? Tesla? :lol:

Kan nog vara lite väntetid på dessa ja.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
smartride
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 feb 2019 18:57

Re: Glasruta

Inlägg av smartride »

Men är det verkligen rimligt att Tesla inte kan leverera en bakruta? Obs det har gått mer än tre månader!!!
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Glasruta

Inlägg av Jeppe_E »

smartride skrev:
Men är det verkligen rimligt att Tesla inte kan leverera en bakruta? Obs det har gått mer än tre månader!!!
Nej, det är inte rimligt. Det är sjukt dålig kundvård.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ludwig
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 mar 2019 14:26

Re: Glasruta

Inlägg av Ludwig »

Min lilla sidoruta gick sönder av ett stenskott från en röjsåg. Tagit 7 veckor att få en ny ruta och nu 4 veckor att vänta på ledig tekniker att byta den. Sjukt segt att man inte ens kan köra med bilen nu då den ramlar sönder.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Glasruta

Inlägg av Jeppe_E »

Ludwig skrev:
Min lilla sidoruta gick sönder av ett stenskott från en röjsåg. Tagit 7 veckor att få en ny ruta och nu 4 veckor att vänta på ledig tekniker att byta den. Sjukt segt att man inte ens kan köra med bilen nu då den ramlar sönder.
Så du kan inte köra med bilen för att den lilla rutan gick sönder? Does not compute.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ludwig
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 mar 2019 14:26

Re: Glasruta

Inlägg av Ludwig »

Den har inte bara ett stenskott. Den blev pulviriserad.
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Glasruta

Inlägg av PapaD »

Har du ringt ngn bilglasfirma och bett om råd? Någon borde känna till vilka firmor som rallykitar bilar, så du kan sätta i makrylon tills reservrutan dyker upp.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Glasruta

Inlägg av Crappy »

Jag är bilglasmästare och tyvärr
Det där är ingen ovanlighet. Vi väntade på vindrutan till en Toyota i 8 veckor. Då hade ändå de modellen funnits i Sverige nästan ett år.
Rent generellt är det ofta oerhört ont om rutor (reservdelar överlag?) De första två åren, ända tills de fått igång licenstillverkningen
Då blir det vad som kallas tredjepartsrutor, och folk ska absolut ha original, och då får man vänta ytterligare
Skillnaden på en originalruta och eftermarknadsruta är förutom stämpeln egentligen bara hälften så många kontrollpunkter i efterkontrollen. Den är gjord på licens och har för övrigt samma mall
Skriv svar