Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HelectriC »

HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg
Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.
Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjd :)
Mattsvarta lister kan jag hålla med om ser ut som instegsmodeller. Men blanksvarta lister är ju tillval hos de flesta premiumtillverkare, så det ser jag definitivt inte som insteg.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Model 3 spotting

Inlägg av bonath »

Volvo Amazon Favorit, 3 växlar, svarta lister................... Skiiiietful som norrmannen skull :D e sagt.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Model 3 spotting

Inlägg av hooked »

HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg
Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Håller med fullständigt att det ser billigt ut och gillar kontrasterna med chrome på Teslor.

Det mesta som är eftermarknad ser generellt raggigt ut tycker jag. Hade Tesla erbjudit ett black-pack från fabrik hade det varit en annan sak, men att foliera listerna i matt svart ser helt för jäkligt ut.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Legato »

Legato skrev:
HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.
Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjd :)
Ser verkligen sjukt billigt ut...

Tom Rolls Royce har fattat att det bara är gubbar som vill ha chrome ;)
ladda ned.jpeg
Vart ville du komma med den? Den hade väl en lagom dos krom kvar för att förstärka vissa linjer, även om de har ett paket som ger fronten en blanksvart look. Sen är det skillnad på blankt krom som har samma lyster som bilen som på den Rollsen, än mattsvart krom som på en Volvoraggares 940. Men som sagt, Rolls verkar därmed inse att även om den har ett svärtande paket ska en del krom vara kvar för att förstärka vissa linjer och ge den dess exclusiva look. Så återigen, vart ville du komma med den bilden? ;)
Trodde inte det var så svårt att förstå... RR är inte billigt. De jobbar hårt på att få ner medelåldern på sina kunder och har lyckats bra med det på senare tid genom att lansera sportigare modeller med mindre krom.

Men bättre exempel är kanske Ferrari och Lamborghini. De flesta av deras nyare modeller är helt befriade från krom.

Poängen är som jag lyft tidigare att svart är allt annat än billigt. Däremot är det sportigt vilket jag gillar. Vill man hellre ha en klassisk "lyxlimpa" så kan jag förstå att man behåller kromet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HenrikM76 »

Legato skrev:

Trodde inte det var så svårt att förstå... RR är inte billigt. De jobbar hårt på att få ner medelåldern på sina kunder och har lyckats bra med det på senare tid genom att lansera sportigare modeller med mindre krom.

Men bättre exempel är kanske Ferrari och Lamborghini. De flesta av deras nyare modeller är helt befriade från krom.

Poängen är som jag lyft tidigare att svart är allt annat än billigt. Däremot är det sportigt vilket jag gillar. Vill man hellre ha en klassisk "lyxlimpa" så kan jag förstå att man behåller kromet.
Ja det var ju ganska korkat av dig att välja en modell som exempel som har krom för att bevisa att det är lyxigt även utan krom?!? Lite hjärnsläpp där ;)
Men du, det är lugnt, som jag var tydlig med att skriva med, det är en smaksak och det viktiga är att den som har bilen är nöjd :) Tycker du det är snyggare med svart får du tycka det. Värre med folk som inte kan acceptera andras åsikter utan måste försöka motbevisa direkt och hugga....det är ett tecken på ganska otrevliga egenskaper som jag helst undviker hos medmänniskor. Ha en fin kväll!
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Legato »

HenrikM76 skrev:
Legato skrev:

Trodde inte det var så svårt att förstå... RR är inte billigt. De jobbar hårt på att få ner medelåldern på sina kunder och har lyckats bra med det på senare tid genom att lansera sportigare modeller med mindre krom.

Men bättre exempel är kanske Ferrari och Lamborghini. De flesta av deras nyare modeller är helt befriade från krom.

Poängen är som jag lyft tidigare att svart är allt annat än billigt. Däremot är det sportigt vilket jag gillar. Vill man hellre ha en klassisk "lyxlimpa" så kan jag förstå att man behåller kromet.
Ja det var ju ganska korkat av dig att välja en modell som exempel som har krom för att bevisa att det är lyxigt även utan krom?!? Lite hjärnsläpp där ;)
Men du, det är lugnt, som jag var tydlig med att skriva med, det är en smaksak och det viktiga är att den som har bilen är nöjd :) Tycker du det är snyggare med svart får du tycka det. Värre med folk som inte kan acceptera andras åsikter utan måste försöka motbevisa direkt och hugga....det är ett tecken på ganska otrevliga egenskaper som jag helst undviker hos medmänniskor. Ha en fin kväll!
Hugga? Typ som att kalla någon korkad? Har inte huggit det minsta, men med tanke på hur du beter dig så var det kanske ingen skräll att du helt missade att Rollsen hade en hel del krom blacked out. Eller såg du det och valde trots allt att vara otroligt dryg? Vet inte vilket som är värst.

Du får helt enkelt fortsätta kalla Rolls, Ferrari och Lambo för "billigt" och oss som inte håller med dig för korkade. Lycka till!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HenrikM76 »

Legato skrev:
HenrikM76 skrev:
Legato skrev:

Trodde inte det var så svårt att förstå... RR är inte billigt. De jobbar hårt på att få ner medelåldern på sina kunder och har lyckats bra med det på senare tid genom att lansera sportigare modeller med mindre krom.

Men bättre exempel är kanske Ferrari och Lamborghini. De flesta av deras nyare modeller är helt befriade från krom.

Poängen är som jag lyft tidigare att svart är allt annat än billigt. Däremot är det sportigt vilket jag gillar. Vill man hellre ha en klassisk "lyxlimpa" så kan jag förstå att man behåller kromet.
Ja det var ju ganska korkat av dig att välja en modell som exempel som har krom för att bevisa att det är lyxigt även utan krom?!? Lite hjärnsläpp där ;)
Men du, det är lugnt, som jag var tydlig med att skriva med, det är en smaksak och det viktiga är att den som har bilen är nöjd :) Tycker du det är snyggare med svart får du tycka det. Värre med folk som inte kan acceptera andras åsikter utan måste försöka motbevisa direkt och hugga....det är ett tecken på ganska otrevliga egenskaper som jag helst undviker hos medmänniskor. Ha en fin kväll!
Hugga? Typ som att kalla någon korkad? Har inte huggit det minsta, men med tanke på hur du beter dig så var det kanske ingen skräll att du helt missade att Rollsen hade en hel del krom blacked out. Eller såg du det och valde trots allt att vara otroligt dryg? Vet inte vilket som är värst.

Du får helt enkelt fortsätta kalla Rolls, Ferrari och Lambo för "billigt" och oss som inte håller med dig för korkade. Lycka till!
Uppenbart att du helt brast i läsförståelsen på mina in lägg där. Jag kallade inte de som tycker svart är snyggare än krom korkade. Och nej, jag skrev att ja, Rolls erbjuder ett paket med fronten i Blanksvart istället för krom, men de har fortfarande valt att ha kvar krom med på ställen de vill ska framhäva linjer och vissa detaljer.
Återigen, jag skrev med att alla får tycka vad de vill. Du som var tvungen hugga på mitt inlägg och försöka hävda att det visst är snyggt och exklusivt. Nej, jag personligen tycker inte det.
Ha så trevligt nu!
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Crappy »

Sedär, nu rullade det in en svart 3:a på campingen
Då var vi två inom några husvagnar på Örns camping :D
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bejje »

Då slänger jag in ett nytt vedträ på elden kring chrome deletes vara eller icke vara nu med en orange 3:a, MED kromet kvar denna gång :D
A62D02D1-98D1-455D-9006-E958804D5A03.jpeg
160CE9A0-D775-4004-B6FF-62C26AA21598.jpeg

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HenrikM76 »

Bejje skrev:
Då slänger jag in ett nytt vedträ på elden kring chrome deletes vara eller icke vara nu med en orange 3:a, MED kromet kvar denna gång :D
A62D02D1-98D1-455D-9006-E958804D5A03.jpeg
160CE9A0-D775-4004-B6FF-62C26AA21598.jpeg
Så otroligt mycket snyggare! :) Man ser hur kromet både förstärker linjerna samt ger ett exklusivare intryck. Ser inte alls lika billigt och "fattigt" ut i intrycket som den andre gjorde. Obs, min personliga subjektiva bedömning som ingen behöver hugga på ;)
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Legato »

HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
Då slänger jag in ett nytt vedträ på elden kring chrome deletes vara eller icke vara nu med en orange 3:a, MED kromet kvar denna gång :D
A62D02D1-98D1-455D-9006-E958804D5A03.jpeg
160CE9A0-D775-4004-B6FF-62C26AA21598.jpeg
Så otroligt mycket snyggare! :) Man ser hur kromet både förstärker linjerna samt ger ett exklusivare intryck. Ser inte alls lika billigt och "fattigt" ut i intrycket som den andre gjorde. Obs, min personliga subjektiva bedömning som ingen behöver hugga på ;)
Så otroligt mycket tråkigare! :) Man ser hur kromet förstör den i övrigt fina sportiga looken med fina sportfälgar och en foliering som lyser sportighet snarare än gubblimousine. Ser ofärdigt ut med krom på en i övrigt snyggt stylead bil. Obs, min personliga subjektiva bedömning som ingen behöver hugga på ;)

Dock kanske hen helt enkelt inte har hunnit ännu. Den har ju inte heller fått solfilm, något som också lyfter helheten väldigt mycket.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Legato »

Bejje skrev:
Då slänger jag in ett nytt vedträ på elden kring chrome deletes vara eller icke vara nu med en orange 3:a, MED kromet kvar denna gång :D
A62D02D1-98D1-455D-9006-E958804D5A03.jpeg
160CE9A0-D775-4004-B6FF-62C26AA21598.jpeg
Lustigt för övrigt att du sett två olika med samma (?) snygga folie! Gillar verkligen den orangea folien på trean, låg högt upp på listan innan jag själv folierade. Har bara sett några på Facebook, inte sett en enda i verkligheten ännu.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Mickep »

Tycker inte chrome är fult. Har inte chrome på min fossilbil, men tycker att det bör vara enhetligt, är handtagen metalfärgade bör listen också vara det.
Det är vilket som, men det känns som lite kapitalförstöring att dölja det som bilen kom med. Lacken (som enligt flera källor inte är helt perfekt om man skall vara snäll) har jag förståelse att man vill skydda/förändra.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Legato »

Mickep skrev:
Tycker inte chrome är fult. Har inte chrome på min fossilbil, men tycker att det bör vara enhetligt, är handtagen metalfärgade bör listen också vara det.
Det är vilket som, men det känns som lite kapitalförstöring att dölja det som bilen kom med. Lacken (som enligt flera källor inte är helt perfekt om man skall vara snäll) har jag förståelse att man vill skydda/förändra.
Håller helt med om enhetlighet.

Kapitalförstöring hade känts mer relevant om man inte kunde återställa originalet och/eller om chrome delete var dyrare. Nu är det ju några promille av bilens pris.

Väldigt synd dock att Tesla inte erbjuder det som tillval. Tillför ju extremt lite komplexitet men skulle nog kunna ge bra marginaler. Tror utan problem att de skulle kunna ta 10k för tillvalet och ändå få många köpare. Särskilt då vissa endast vill ha "fabriksstyling".
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bejje »

Legato skrev:
Bejje skrev:
Då slänger jag in ett nytt vedträ på elden kring chrome deletes vara eller icke vara nu med en orange 3:a, MED kromet kvar denna gång :D
A62D02D1-98D1-455D-9006-E958804D5A03.jpeg
160CE9A0-D775-4004-B6FF-62C26AA21598.jpeg
Lustigt för övrigt att du sett två olika med samma (?) snygga folie! Gillar verkligen den orangea folien på trean, låg högt upp på listan innan jag själv folierade. Har bara sett några på Facebook, inte sett en enda i verkligheten ännu.
Ja det var lite märkligt, trodde det var samma först när jag såg den på håll men sen såg jag kromet. Fruns först reaktion var "Kan man beställa den i orange?" :D

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Snap02 »

hooked skrev:
HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg
Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Håller med fullständigt att det ser billigt ut och gillar kontrasterna med chrome på Teslor.

Det mesta som är eftermarknad ser generellt raggigt ut tycker jag. Hade Tesla erbjudit ett black-pack från fabrik hade det varit en annan sak, men att foliera listerna i matt svart ser helt för jäkligt ut.
Har en svart LR. Är tveksam till att crome delete på den, rädd för att den kommer se ut som en kebab racer. Samma sak med fälgar, jag vill inte ha för (häftiga) fälgar blir lite för mycket då.
Ang RR, jag tror knappast det är crome delete som avgör köp på dom. Åldespannet som köper dom har garanterat vuxit ifrån det.
Jag är lite förundrad utav alla som ska (göra) om tesla 3. Jag var ytterst nära att beställa en mittkonsol wrap, för att (alla) gör det. Visst det blir fingeravtryck på den, men hittade glaswipes som tillsammans med fiberduk gör den skinande ren på nolltid. Det är knappast praktiskt att lägga saker på den, eftersom det kommer bara glida av, o facken är djupa så varför stöka ner med prylar på den?
Sedan så kan knappast plankan vara optimal att klä in, den är inte slät.

Jag tror svart bil är (sämst) att crome deleta, blir för svart, tappar formspråket, däremot vit kan funka klart bättre. Det är mina tankar.
Jag har kollat massor på nätet på svarta crome delete på T3 men är kluven, jag gillar även spoilern men är lite emot att sätta på en efteråt.
Gillar P3 o hade lätt kunnat köpa den, men avstod för förmånsvärdet, men gillar färgade bromsoken o spoilern.

Men att slänga dit sådant på min LR då hamnar man lite i samma fack som dom som sätter vinge på sin Volvo 240.

Vill man det?
Ursäkta utrycket kebab racer,inget illa menat, utan för mig betyder det BMW med allt som går att göra på den.

Ska det inte vara lite klass på tesla? Gör man för mycket så blir det en Volvo 240 till slut.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av fakerlind »

Jag har vit klädsel, och ville få bort den vita plankan då jag upplevde att den reflekterar ljus på ett störande sätt. Kan inte förstå hur man tänkte i Kalifornien där (med typ 364 soldagar dessutom)
Då blev det snyggare att ta mittkonsol på samma gång.
Håller med dig kring pimpning av LR AWD. På ngt sätt lite mer ok på en M3P anser jag.
Jag har en LR och behöll krom. Jag tyckte även bilen var fin i svart men folierade den i en svart metallic variant mest för att skydda den (galet mjuk lack) men samtidigt behålla OEM-look.

Bild
Bild
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
benji
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 maj 2019 10:39

Re: Model 3 spotting

Inlägg av benji »

HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
Bilagan EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg finns inte längre
Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.
Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjd :)
Tackar! Jag är supernöjd med färgen :D Är själv inget fan av chromade lister men det skulle funkat ut om jag hade silvriga fälgar. Jag ville dock ha svarta fälgar till denna wrap då den har lite svarta pigment i sig, för att göra färg-kombon fullständig. Och då måste man chrome-deleta för att fullständiga looken :) Fälgar, lister och speglar i svart och resten i orange.

Så här ser den ut när den är lite mer tvättad än på bilden:
20190612_185131.jpg
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Ampera »

@benji, du får gärna komma och ställa ut den på Tisdagsträffarna är bl.a. Idag start vid 17.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

benji skrev:
HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg
Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.
Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjd :)
Tackar! Jag är supernöjd med färgen :D Är själv inget fan av chromade lister men det skulle funkat ut om jag hade silvriga fälgar. Jag ville dock ha svarta fälgar till denna wrap då den har lite svarta pigment i sig, för att göra färg-kombon fullständig. Och då måste man chrome-deleta för att fullständiga looken :) Fälgar, lister och speglar i svart och resten i orange.

Så här ser den ut när den är lite mer tvättad än på bilden:
20190612_185131.jpg
Klart finaste M3 av alla jag sett, alla tummar upp för denna :D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HelectriC »

Sjukt nice! Med krom hade det inte blivit samma resultat!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
benji
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 maj 2019 10:39

Re: Model 3 spotting

Inlägg av benji »

Tack! :D

Ampera skrev:
@benji, du får gärna komma och ställa ut den på Tisdagsträffarna är bl.a. Idag start vid 17.
Jag var tyvärr bara på besök med familjen så jag är inte i trakterna allt för ofta.. jag såg dock att det var en träff den tisdagen när vi var nere men kom aldrig iväg då jag löste laddningen under ett besök i centrum :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

Jag gillar också benjis bil, tycker allt lirar ihop på ett mycket bra sätt!
Att köra handtagen i folie också var snyggt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Snap02 »

fakerlind skrev:
Jag har vit klädsel, och ville få bort den vita plankan då jag upplevde att den reflekterar ljus på ett störande sätt. Kan inte förstå hur man tänkte i Kalifornien där (med typ 364 soldagar dessutom)
Då blev det snyggare att ta mittkonsol på samma gång.
Håller med dig kring pimpning av LR AWD. På ngt sätt lite mer ok på en M3P anser jag.
Jag har en LR och behöll krom. Jag tyckte även bilen var fin i svart men folierade den i en svart metallic variant mest för att skydda den (galet mjuk lack) men samtidigt behålla OEM-look.

Blev inte (plankan knölig) eller är folien kraftig o döljer det? Är det borstat stål från abstract ocean du kört med?
Har du en p 3?


Bild
Bild
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Model 3 spotting

Inlägg av hed »

benji skrev:
HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
HenrikM76 skrev:
Bejje skrev:
EF08A0E9-7654-428F-9591-2361F1C64DCB.jpeg
Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Ja det var sjukt snygg i färgen! :) Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.
Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjd :)
Tackar! Jag är supernöjd med färgen :D Är själv inget fan av chromade lister men det skulle funkat ut om jag hade silvriga fälgar. Jag ville dock ha svarta fälgar till denna wrap då den har lite svarta pigment i sig, för att göra färg-kombon fullständig. Och då måste man chrome-deleta för att fullständiga looken :) Fälgar, lister och speglar i svart och resten i orange.

Så här ser den ut när den är lite mer tvättad än på bilden:
20190612_185131.jpg
Sjukt snygg! Hur ser det ut bakom handtagen när de är folierade? Är de folierade runtom eller enbart det som "syns" ?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Skriv svar