Tesla Software v10

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Zalman3 »

SolnaGnagarn skrev:
Håller med om 360 kamera. Har det i XC90n och det är mycket användbart! Man får full koll på allt runtom bilen.
Jag skulle nog inte köpa en ny bil utan 360 kamera, så bra tycker jag att det är.
Visst kan man ha 360 kamera.
Men man skulle givetvis också kunna välja vilken av bilens 8 kameror man kan se i skärmen.
Jag har löjligt trångt vid min skärmtaksparkering.
Skulle kanske slippa att använda Summon om jag kunde parkera med cm precision.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Tesla Software v10

Inlägg av SolnaGnagarn »

Zalman3 skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Håller med om 360 kamera. Har det i XC90n och det är mycket användbart! Man får full koll på allt runtom bilen.
Jag skulle nog inte köpa en ny bil utan 360 kamera, så bra tycker jag att det är.
Visst kan man ha 360 kamera.
Men man skulle givetvis också kunna välja vilken av bilens 8 kameror man kan se i skärmen.
Jag har löjligt trångt vid min skärmtaksparkering.
Skulle kanske slippa att använda Summon om jag kunde parkera med cm precision.
Ja givetvis, i Volvon kan jag välja vilken kamera jag vill titta på.
Användarvisningsbild
Hjortis
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 maj 2019 21:24
Ort: Järfälla

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Hjortis »

Visst kan man ha 360 kamera.
Men man skulle givetvis också kunna välja vilken av bilens 8 kameror man kan se i skärmen.
Jag har löjligt trångt vid min skärmtaksparkering.
Skulle kanske slippa att använda Summon om jag kunde parkera med cm precision.

I min gamla BTDI Audi satt det en kamera i fronten för att få en 360 sikt, Teslan skulle väl missa en del precis framför bilen då dess kameror sitter i framrutan, eller?
Sen tycker ju jag att funktionen cm-mått är oslagbart bra.

/Hjortis
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Tesla Software v10

Inlägg av kikat »

Spel och Netflix vore något att ha om det gick att ansluta en extra skärm till usb-portarna i baksätet så ungarna kunde leka med det. Men å andra sidan funkar iPad lika bra. Förhoppningsvis är det inte samma utvecklare som sitter och knåpar på underhållningssystemet som till de övriga funktionerna. Själva spelen är åtminstone inköpta.

360-graders vy lär inte gå att lösa på Tesla för kamerorna är inte anpassade för det så vinkeln blir fel och ger förmodligen ganska konstig och missvisande bild med en del döda ytor.

Några andra saker jag skulle önska mig i v10:
- Lösa problemet med "dansande bilar" vid stillastående. Bör vara en enkel grej att åtgärda i mjukvaran då fordon omöjligt kan röra sig 90 grader åt höger, sen 90 grader åt vänster, sen svänga om 180 grader och vända sig 90 grader igen...
- Att skärmen visar om det ligger bilar bakom utan att behöva titta i backspegeln. Kanske med avståndsindikering, utan pling. Nu visas de bara om de ligger väldigt nära.
- Möjlighet till timers: Kunna välja klockslag mellan vilka tider bilen ska ladda. Kunna välja klockslag när värme/kyla ska gå igång i bilen.
- Indikering i appen om något fönster är nedhissat. Även finnas en inställning att alla fönster ska hissas upp när bilen låser sig.
- Ett läge till mellan Låg och Normal Regenerativ bromsning.

Sentrymode:
- Inkludera backkameran och vidvinkel kupékameran i sentrymode.
- Möjlighet att stänga av ljusblink vid sentry-inspelning.
- Möjlighet att se sentrymode-filmer i skärmen. Om nu Netflix och YouTube kommer vara möjligt bör det vara enkel grej att spela upp video från ett usb-minne.
- Börja samarbeta med någon molnlagringsoperatör om att lagra sentrymode-filmer i molnet som ett alternativ till usb-minne. Tar förmodligen för mycket data vid LTE men kunde vara ett alternativ vid wifi-uppkoppling.
- Möjlighet att se sentrymode-filmer i appen. Blir nog ett svårlöst problem så ger ingen större förhoppning till detta. Kunde lösts via molnlagringsoperatörens app om ovanstående punkt blev verklighet.

Förbättring av AP och autosteer:
Ex. 1: När två filer går ihop försvinner oftast mittenmarkeringen på vägen en bit före, då vill jag inte att bilen ska styra kraftigt åt ena hållet för att hålla sig i mitten.
Ex. 2: Att bilen verkligen alltid ligger i mitten av filen, även när vägen svänger, syns till och med på skärmen att den inte lägger sig i mitten vissa tillfällen så är förmodligen något i mjukvaran som inte stämmer. Vore även bra om det gick att ställa in en offset mot höger eller vänster.
Ex. 3: Vid körning på landsväg och en bil långt framför ska svänga av så tvärbromsar bilen plötsligt när den upptäcker den svängande bilen, ibland har den svängande bilen nästan redan svängt av så bromsningen är helt omotiverad. Skulle räckt att bilen saktade in lugnt först och sedan ta ett nytt beslut om tvärbromsning är nödvändig.
Ex. 4: Att bilen saktar in själv (ej tvärbroms) när det finns en skarp kurva eller rondell framöver. Borde även fungerat vid skymd sikt med hjälp av navigationskartorna, dock med sämre funktionalitet.

- Läsa av hastighetsskyltar, trafikskyltar, trafikljus, vägpilar och visa de tydligt på skärmen samt låta de ingå i bilens varningssystem.
Ex. 1: Om man missar en parkeringförbjuden skylt när man kör in på en ny väg. Om man då ställde sig vid vägen och satte på parkeringsbromsen kunde bilen sagt ifrån "dut-dut-dut", skärmen visar "Parkering förbjuden på denna väg".
Ex. 2: Om man kör fort utan att sakta ner farten och det är rött trafikljus eller stoppskylt längre fram kunde bilen visat på skärmen "Sänk farten, Stopp om X antal meter.". Vid ingen inbromsning från förare, skärmindikering och varningston. Omställbar mellan Av, Tidig, Mellan, Sen. Om AP är aktiverat kunde bilen bromsat och stannat själv, gått in i hold-läge (H), sedan få en touch på gaspedalen för att få lov att köra igen.

- Kunna byta fil manuellt med autosteer utan NoA, istället för behöva återaktivera autosteer vid varje filbyte.

Parkeringshjälp:
- Vid trång parkering, Visa avstånd i cm från sidan och bak/fram samtidigt. Nu visas endast ett avstånd, sedan får man gissa sig till efter linjerna vilken som avses.
- Att även visa cm avstånd under 30cm, stället för bara "Stopp".

SuC:
- Vid fel på SuC: Vid navigering till SuC och det är fel på någon enstaka laddare kunde skärmen visat "Laddare 3A, 3B ur funktion. Välj en annan.", istället för att man får prova och sen flytta på sig. Är säker på att Tesla får felindikering från SuC direkt när fel uppstår så informationen lär finnas tillgänglig.
- Köhantering: Vid navigering till SuC och det är fullt vid ankomst kan bilar få en köplats. Köplatsen tas bort vid avbruten navigering eller efter ett par minuters timeout om man inte kör till den lediga laddaren. Kan bli ett svårare problem att lösa än det låter.

Off-topic förbättringar som inte har med V10 att göra:
- Meddelandesystem i appen. Så det går att skicka frågor till Tesla och få svar direkt i en konversation i appen. Win-win situation eftersom kunder slippa ringa, maila eller boka in service för enklare frågor och Tesla får bättre ordning, slipper boka av tider och får fler tider tillgängliga till riktig service.
- Bättre ärendehanteringssystem vid service. Te.x. Om service blir avbokad p.g.a. delar inte kommit, ge info om detta och låt servicebokningen vara på "hold", istället för att avboka hela ärendet och låta det leva i ovisshet.
- Kunna välja boka in mobile service istället för att boka in tid på ett SC. Möjliggör fler lediga tider på SC. Ett förslag som Musk har sagt är under utveckling.
- Att mobile service kan erbjuda service längre bort men inte orimligt långt bort från ett SC. De skulle kunna samla ihop en dags jobb och ha en rutt som de hinner på en dag. Möjliggör fler lediga tider på SC och mindre behov av utbyggnad av SC.
- Bygg upp ett reservdelscenter i Holland för snabb leverans av reservdelar till hela Europa.
Senast redigerad av kikat, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Tesla Software v10

Inlägg av frippan »

kikat skrev:
Spel och Netflix vore något att ha om det gick att ansluta en extra skärm till usb-portarna i baksätet så ungarna kunde leka med det. Men å andra sidan funkar iPad lika bra. Förhoppningsvis är det inte samma utvecklare som sitter och knåpar på underhållningssystemet som till de övriga funktionerna. Själva spelen är åtminstone inköpta.

360-graders vy lär inte gå att lösa på Tesla för kamerorna är inte anpassade för det så vinkeln blir fel och ger förmodligen ganska konstig och missvisande bild med en del döda ytor.

Några andra saker jag skulle önska mig i v10:
- Lösa problemet med "dansande bilar" vid stillastående. Bör vara en enkel grej att åtgärda i mjukvaran då fordon omöjligt kan röra sig 90 grader åt höger, sen 90 grader åt vänster, sen svänga om 180 grader och vända sig 90 grader igen...
- Att skärmen visar om det ligger bilar bakom utan att behöva titta i backspegeln. Kanske med avståndsindikering, utan pling. Nu visas de bara om de ligger väldigt nära.
- Möjlighet till timers: Kunna välja klockslag mellan vilka tider bilen ska ladda. Kunna välja klockslag när värme/kyla ska gå igång i bilen.
- Indikering i appen om något fönster är nedhissat. Även finnas en inställning att alla fönster ska hissas upp när bilen låser sig.
- Ett läge till mellan Låg och Normal Regenerativ bromsning.

Sentrymode:
- Inkludera backkameran och vidvinkel kupékameran i sentrymode.
- Möjlighet att stänga av ljusblink vid sentry-inspelning.
- Möjlighet att se sentrymode-filmer i skärmen. Om nu Netflix och YouTube kommer vara möjligt bör det vara enkel grej att spela upp video från ett usb-minne.
- Börja samarbeta med någon molnlagringsoperatör om att lagra sentrymode-filmer i molnet som ett alternativ till usb-minne. Tar förmodligen för mycket data vid LTE men kunde vara ett alternativ vid wifi-uppkoppling.
- Möjlighet att se sentrymode-filmer i appen. Blir nog ett svårlöst problem så ger ingen större förhoppning till detta. Kunde lösts via molnlagringsoperatörens app om ovanstående punkt blev verklighet.

Förbättring av AP och autosteer:
Ex. 1: När två filer går ihop försvinner oftast mittenmarkeringen på vägen en bit före, då vill jag inte att bilen ska styra kraftigt åt ena hållet för att hålla sig i mitten.
Ex. 2: Att bilen verkligen alltid ligger i mitten av filen, även när vägen svänger, syns till och med på skärmen att den inte lägger sig i mitten vissa tillfällen så är förmodligen något i mjukvaran som inte stämmer. Vore även bra om det gick att ställa in en offset mot höger eller vänster.
Ex. 3: Vid körning på landsväg och en bil långt framför ska svänga av så tvärbromsar bilen plötsligt när den upptäcker den svängande bilen, ibland har den svängande bilen nästan redan svängt av så bromsningen är helt omotiverad. Skulle räckt att bilen saktade in lugnt först och sedan ta ett nytt beslut om tvärbromsning är nödvändig.
Ex. 4: Att bilen saktar in själv (ej tvärbroms) när det finns en skarp kurva eller rondell framöver. Borde även fungerat vid skymd sikt med hjälp av navigationskartorna, dock med sämre funktionalitet.

- Läsa av hastighetsskyltar, trafikskyltar, trafikljus, vägpilar och visa de tydligt på skärmen samt låta de ingå i bilens varningssystem.
Ex. 1: Om man missar en parkeringförbjuden skylt när man kör in på en ny väg. Om man då ställde sig vid vägen och satte på parkeringsbromsen kunde bilen sagt ifrån "dut-dut-dut", skärmen visar "Parkering förbjuden på denna väg".
Ex. 2: Om man kör fort utan att sakta ner farten och det är rött trafikljus eller stoppskylt längre fram kunde bilen visat på skärmen "Sänk farten, Stopp om X antal meter.". Vid ingen inbromsning från förare, skärmindikering och varningston. Omställbar mellan Av, Tidig, Mellan, Sen. Om AP är aktiverat kunde bilen bromsat och stannat själv, gått in i hold-läge (H), sedan få en touch på gaspedalen för att få lov att köra igen.

- Kunna byta fil manuellt med autosteer utan NoA, istället för behöva återaktivera autosteer vid varje filbyte.

Parkeringshjälp:
- Vid trång parkering, Visa avstånd i cm från sidan och bak/fram samtidigt. Nu visas endast ett avstånd, sedan får man gissa sig till efter linjerna vilken som avses.
- Att även visa cm avstånd under 30cm, stället för bara "Stopp".

SuC:
- Vid fel på SuC: Vid navigering till SuC och det är fel på någon enstaka laddare kunde skärmen visat "Laddare 3A, 3B ur funktion. Välj en annan.", istället för att man får prova och sen flytta på sig. Är säker på att Tesla får felindikering från SuC direkt när fel uppstår så informationen lär finnas tillgänglig.
- Köhantering: Vid navigering till SuC och det är fullt vid ankomst kan bilar få en köplats. Köplatsen tas bort vid avbruten navigering eller efter ett par minuters timeout om man inte kör till den lediga laddaren.

Off-topic förbättringar som inte har med V10 att göra:
- Meddelandesystem i appen. Så det går att skicka frågor till Tesla och få svar direkt i en konversation i appen. Win-win situation eftersom kunder slippa ringa, maila eller boka in service för enklare frågor och Tesla får bättre ordning, slipper boka av tider och får fler tider tillgängliga till riktig service.
- Bättre ärendehanteringssystem vid service. Te.x. Om service blir avbokad p.g.a. delar inte kommit, ge info om detta och låt servicebokningen vara på "hold", istället för att avboka hela ärendet och låta det leva i ovisshet.
- Kunna välja boka in mobile service istället för att boka in tid på ett SC. Möjliggör fler lediga tider på SC. Ett förslag som Musk har sagt är under utveckling.
- Att mobile service kan erbjuda service längre bort men inte orimligt långt bort från ett SC. De skulle kunna samla ihop en dags jobb och ha en rutt som de hinner på en dag. Möjliggör fler lediga tider på SC och mindre behov av utbyggnad av SC.
- Bygg upp ett reservdelscenter i Holland för snabb leverans av reservdelar till hela Europa.
Skaplig lista. Väldigt många bra idéer Bild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Tesla Software v10

Inlägg av larsw »

Gissar att 360 backkamera som Volvo, Audi och Nissan (Leaf iaf) är patentskyddat och Tesla inte har lust att betala. Samma m skyltläsning (i Europa).
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Pontus »

Vad är igentligen patentet för skyltigenkänning? Kan jag ta patent på igenkänning av hundar och då får ingen annan ta hänsyn till hundar i trafiken? Låter konstigt i mitt huvud.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tesla Software v10

Inlägg av taliz »

Pontus skrev:
Vad är igentligen patentet för skyltigenkänning? Kan jag ta patent på igenkänning av hundar och då får ingen annan ta hänsyn till hundar i trafiken? Låter konstigt i mitt huvud.
https://patents.google.com/patent/US20080137908A1/en
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla Software v10

Inlägg av ovelundkvist »

Helt galet att det går att patentera något så självklart.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Tesla Software v10

Inlägg av Hertsh »

kikat skrev:
- Kunna byta fil manuellt med autosteer utan NoA, istället för behöva återaktivera autosteer vid varje filbyte.
Verkligen en grymt bra lista. Bild

Däremot fungerar redan ovanstående inom citatet vid autosteer utan NoA.


EDIT: Se bild när jag "duttar" med spaken på motorväg nu ikväll. Inte bästa foto men visar hur det ser ut och att det fungerar. Fotot taget i Danmark där det är förbjudet att prata i handhållen telefon men inte att hålla i den (som i Sverige).

Bild
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Tesla Software v10

Inlägg av larsw »

taliz skrev:
Pontus skrev:
Vad är igentligen patentet för skyltigenkänning? Kan jag ta patent på igenkänning av hundar och då får ingen annan ta hänsyn till hundar i trafiken? Låter konstigt i mitt huvud.
https://patents.google.com/patent/US20080137908A1/en
Så ingen skyltläsning förrän 2031.
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla Software v10

Inlägg av LarsL »

Pontus skrev:
Vad är igentligen patentet för skyltigenkänning? Kan jag ta patent på igenkänning av hundar och då får ingen annan ta hänsyn till hundar i trafiken? Låter konstigt i mitt huvud.
USA har ganska generös patentbeviljande, de räknar med att parterna får göra upp och klaga själva genom att stämma varandra. Jag har själv ett ganska luddigt ”självklart” U.S.-patent där vi trodde att de skulle behövas mycket arbete men vi fick det på första generella argumentet. Ibland känns det som att det bara är att hänga på vilka vardagliga lösningar som helst bara det är en ny teknik inblandad som tex 3D-skrivare.
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Jjonas »

Skulle vilja ha ett bättre radiointerface , t.ex. kunna välja mellan DAB och FM samt se mer programinformation. Och TA funktion. Otroligt märkligt att bilen inte har det.

Och förvärmning för andra laddare än SuC vid navigering. En liten bock där man kryssar i att man navigerar till snabbladdare t.ex.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Zalman3 »

Tesla Enhanced Summon | Latest Update is Awesome!! | V.4
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Jeppe_E »

Zalman3 skrev:
Tesla Enhanced Summon | Latest Update is Awesome!! | V.4
Kör fortfarande som en nedsupen ekorre. Förstår inte hur man kan vara entusiatisk över en sådan gimmick. Men det är klart, det är ju mumma för feta amerikaner så slipper de gå många meter från bilen till McD... :lol: :roll:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Remuz »

Känns som ett skämt :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tesla Software v10

Inlägg av taliz »

Ändå rätt coolt även om det inte är särskilt användbart. Behövs högre precision och hastighet.
Men den tar ju sig fram och verkar vara duktig på att undvika trottoarkanter och andra hinder.
Nog "smartare" redan än de där "autonoma" bussarna som rullar på sina ställen...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Pontus »

Jjonas skrev:
Skulle vilja ha ett bättre radiointerface , t.ex. kunna välja mellan DAB och FM samt se mer programinformation. Och TA funktion. Otroligt märkligt att bilen inte har det.

Och förvärmning för andra laddare än SuC vid navigering. En liten bock där man kryssar i att man navigerar till snabbladdare t.ex.
Kan man göra skillnad på om man använder en färgkamera eller en svartvit och ta patent på den som detta patent inte avser?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Pontus »

Zalman3 skrev:
Tesla Enhanced Summon | Latest Update is Awesome!! | V.4
Nu lyssnade jag inte på ljudet men detta var ju typ samma klipp 15 gånger och en massa reklam om att man ska prenumera, värdelöst.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Tesla Software v10

Inlägg av McMagnus »

Elon verkar nöjd i alla fall.



Hur länge brukar det från early access till publik OTA?
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Tesla Software v10

Inlägg av frippan »

Och som svar på Early access
Bild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Tesla Software v10

Inlägg av kallekula »

Det coola är ju att det inte är hårdkodat utan drivs huvudsakligen av maskininlärning. Det slänger man inte ihop på en eftermiddag.
Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 02 jan 2019 14:52
Ort: Lerum

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Raoulen »

Någon som tror att man från och med v10 kommer att kunna köpa premium connectivity?
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Tesla Software v10

Inlägg av frippan »

Raoulen skrev:
Någon som tror att man från och med v10 kommer att kunna köpa premium connectivity?
Man kan ju tycka att de borde fixa det. Verkar vara mycket media nyheter i v10. Om inte annat så borde det komma ganska så omgående efter det. Men det kanske inte är prioriterat. FSD ligger nog på deras topp. Är mycket pengar de får loss om de kan börja leverera det. FSD kontot har nog rätt mycket pengar på sig.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Tesla Software v10

Inlägg av Black »

Tror inte att det kommer någon chans till uppgradering till premium inom det närnaste pga upsale-taktik dvs att man köper en 113000:- dyrare bil... En bidragande orsak (och batteriet givetvis) att jag köpte en LR och gick på det... Man är ju tyvärr lite nördig och inte helt rationell när det gäller bilar..
Skriv svar