Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Snubblaren skrev:
Handpenningen som man la när man beställde dras det beloppet av ifrån kontantinsatsen eller ifrån bilens totala belopp?
Dras av från kontantinsatsen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
eragnms
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 apr 2016 20:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eragnms »

Har fått beräknat leveransdatum "21-29 augusti"
1 April 2016: Reservation lagd
19 Juli 2019: Pearl White SR+ Model 3 beställd
Användarvisningsbild
stormakten
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 jul 2019 13:26

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stormakten »

På mitt konto står det leveransdatum, 19 augusti kl. 13:00 Trosta park, undrar om man kan lita på det....
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

stormakten skrev:
På mitt konto står det leveransdatum, 19 augusti kl. 13:00 Trosta park, undrar om man kan lita på det....
Har de uppdaterat på hemsidan men inte kontaktat dig direkt (samtal, sms, mejl)? Vad jag förstått det efter ha pratat med delivery så är hemsidan och deras egna system riktigt osynkade så att de har info betydligt snabbare i deras system än vad hemsidan uppdaterar. Tänker att de borde nått ut till dig för länge sen isf.
Användarvisningsbild
stormakten
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 jul 2019 13:26

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stormakten »

Stolpskott skrev:
stormakten skrev:
På mitt konto står det leveransdatum, 19 augusti kl. 13:00 Trosta park, undrar om man kan lita på det....
Har de uppdaterat på hemsidan men inte kontaktat dig direkt (samtal, sms, mejl)? Vad jag förstått det efter ha pratat med delivery så är hemsidan och deras egna system riktigt osynkade så att de har info betydligt snabbare i deras system än vad hemsidan uppdaterar. Tänker att de borde nått ut till dig för länge sen isf.

Ringde till Tesla och den står nu och väntar på mig i Trosta, så bara att betala resten och hämta, så för mig stämde prel. datum :D
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uffe_74 »

Sådär då är den beställd. M3 AWD LR. Vit samt dragkrok. Första bilen med sladd så det ska bli spännande
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

stormakten skrev:
Stolpskott skrev:
stormakten skrev:
På mitt konto står det leveransdatum, 19 augusti kl. 13:00 Trosta park, undrar om man kan lita på det....
Har de uppdaterat på hemsidan men inte kontaktat dig direkt (samtal, sms, mejl)? Vad jag förstått det efter ha pratat med delivery så är hemsidan och deras egna system riktigt osynkade så att de har info betydligt snabbare i deras system än vad hemsidan uppdaterar. Tänker att de borde nått ut till dig för länge sen isf.

Ringde till Tesla och den står nu och väntar på mig i Trosta, så bara att betala resten och hämta, så för mig stämde prel. datum :D
Står den redo redan nu!? :shock: Släpp allt och åk!
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Matthiaz »

Såg en LR RWD på lager sidan nu, synd att den inte hade drag, annars hade jag slagit till direkt och bytt från min SR+ jag har på beställning....
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Stolpskott skrev:
stormakten skrev:
Stolpskott skrev:
stormakten skrev:
På mitt konto står det leveransdatum, 19 augusti kl. 13:00 Trosta park, undrar om man kan lita på det....
Har de uppdaterat på hemsidan men inte kontaktat dig direkt (samtal, sms, mejl)? Vad jag förstått det efter ha pratat med delivery så är hemsidan och deras egna system riktigt osynkade så att de har info betydligt snabbare i deras system än vad hemsidan uppdaterar. Tänker att de borde nått ut till dig för länge sen isf.

Ringde till Tesla och den står nu och väntar på mig i Trosta, så bara att betala resten och hämta, så för mig stämde prel. datum :D
Står den redo redan nu!? :shock: Släpp allt och åk!
För tillfället känns tiden som att den står still, det är lång till någon gång mellan 21-28 aug.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

mwest skrev:
För tillfället känns tiden som att den står still, det är lång till någon gång mellan 21-28 aug.
Och då har vi bara preliminärt till den perioden, fortfarande ingen garanti att det faktiskt blir då :( Jag fick iaf mejl idag om slutbetalning, inte för att jag tror att det betyder att jag är närmare bekräftat datum :cry:
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Stolpskott skrev:
mwest skrev:
För tillfället känns tiden som att den står still, det är lång till någon gång mellan 21-28 aug.
Och då har vi bara preliminärt till den perioden, fortfarande ingen garanti att det faktiskt blir då :( Jag fick iaf mejl idag om slutbetalning, inte för att jag tror att det betyder att jag är närmare bekräftat datum :cry:
Då är du närmare än mig åtminstone, har inte trillat in något mail ännu här :)
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

mwest skrev:
Stolpskott skrev:
mwest skrev:
För tillfället känns tiden som att den står still, det är lång till någon gång mellan 21-28 aug.
Och då har vi bara preliminärt till den perioden, fortfarande ingen garanti att det faktiskt blir då :( Jag fick iaf mejl idag om slutbetalning, inte för att jag tror att det betyder att jag är närmare bekräftat datum :cry:
Då är du närmare än mig åtminstone, har inte trillat in något mail ännu här :)
@mwest De tar alltså emot nya beställningar på RWD (enligt din signatur)? Blev ju ett leveransstopp på dem i förra kvartalet (varav jag och många andra drabbades). Då kanske man kunde fått en levererad iallafall, fast nu ändrar jag inte från AWD igen. Bara 1 månad kvar att vänta för mig,

Hoppas det går bättre för dig med RWD beställningen!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 27 maj 2019 21:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MEF »

Det är en lagerbil som finns, den går inte att konfigurera som man själv vill ha den, precis som de P3D- bilar som finns i lager nu.
Men om specen duger enligt ens egna önskemål så är det bara att slå till. Lär vara hyfsad lev.tid på dem i "lager" iallafall.
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

loftux skrev:
@mwest De tar alltså emot nya beställningar på RWD (enligt din signatur)? Blev ju ett leveransstopp på dem i förra kvartalet (varav jag och många andra drabbades). Då kanske man kunde fått en levererad iallafall, fast nu ändrar jag inte från AWD igen. Bara 1 månad kvar att vänta för mig,

Hoppas det går bättre för dig med RWD beställningen!
Det stämmer att det är en lagerbil, frågade precis tillverkningsdatum och den tillverkades för 4 veckor sedan. Den stod i Holland och ska transporteras hit bara, därav den relativt korta leveranstiden.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

Hej,

Jag beställde en vit M3P med en uppsättning vinterdäck den 8e Augusti och fick då besked att "leveranstiden säger vi är ca 2 månader så blir du bara positivt överraskad när den kommer. Räkna med 4-5 veckor"

Jag har inte hört något sedan dess och jag kan inte heller se någon uppdatering på mina sidor när jag loggar in.

Någon annan som har beställt en Performance modell under denna period och fått ett preliminärt leverans besked?

Mvh Sasha
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Beställde nyss en P:) Pearl white
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nx00 »

Spasicm3p skrev:
Hej,

Jag beställde en vit M3P med en uppsättning vinterdäck den 8e Augusti och fick då besked att "leveranstiden säger vi är ca 2 månader så blir du bara positivt överraskad när den kommer. Räkna med 4-5 veckor"

Jag har inte hört något sedan dess och jag kan inte heller se någon uppdatering på mina sidor när jag loggar in.

Någon annan som har beställt en Performance modell under denna period och fått ett preliminärt leverans besked?

Mvh Sasha
Jag beställde en den 28 juli. Fick prel lev datum 1 sept. (Men ändrade ordern till en SR+ två veckor senare)
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

NilsL skrev:
Spasicm3p skrev:
Hej,

Jag beställde en vit M3P med en uppsättning vinterdäck den 8e Augusti och fick då besked att "leveranstiden säger vi är ca 2 månader så blir du bara positivt överraskad när den kommer. Räkna med 4-5 veckor"

Jag har inte hört något sedan dess och jag kan inte heller se någon uppdatering på mina sidor när jag loggar in.

Någon annan som har beställt en Performance modell under denna period och fått ett preliminärt leverans besked?

Mvh Sasha
Jag beställde en den 28 juli. Fick prel lev datum 1 sept. (Men ändrade ordern till en SR+ två veckor senare)
Okej, då kanske jag kan förvänta mig en preliminär leverans i mitten av September.
Hur lång tid tog det innan du fick besked om preliminär leverans?
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nx00 »

Spasicm3p skrev:
Okej, då kanske jag kan förvänta mig en preliminär leverans i mitten av September.
Hur lång tid tog det innan du fick besked om preliminär leverans?
Tog 9-10 dagar.
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Användarvisningsbild
Mats79
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jul 2019 21:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mats79 »

NilsL skrev:
Spasicm3p skrev:
Okej, då kanske jag kan förvänta mig en preliminär leverans i mitten av September.
Hur lång tid tog det innan du fick besked om preliminär leverans?
Tog 9-10 dagar.
Det är ändå märkbart vilken skillnad det är i info för de preliminära leveransdatumen. Jag har väntat 10 gånger så länge och inte fått besked.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Tog en månad innan jag fick preliminärt leveransbesked. Jag har inte fått det slutgiltiga än.
Användarvisningsbild
skoogs
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 jul 2019 13:32
Ort: Kavlinge
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av skoogs »

SR+, RWD 18", Svart+Svart, Drag, FSD.
Beställd som "inventory" den 23 Juli. Fick VIN direkt (tror jag).
Fick leveransbesked den 1 Augusti.
Hämtar förhoppningsvis den 16 aug i Malmö.

Någon annan som har som plan att göra mig sällskap i Malmö sent denna veckan?
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

Hur ska man tolka detta sista raderna känns lite kryptiska...
Screenshot 2019-08-12 at 23.26.50.png
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Jag tolkar det som att man aktiverar autopiloten tex, det kommer Tesla inte göra åt dig.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Snubblaren skrev:
Hur ska man tolka detta sista raderna känns lite kryptiska...
Tolkar det som att så fort du skrivit på papprena på leveransdagen så kan du tekniskt sätt rulla därifrån. Och att du då efter leverans "i lugn och ro" kan ställa in egna inställningar som ratt, speglar, säte, koppla mobilen osv. Känner det lite av en säljpitch att allt kommer gå enkelt och smidigt.

Så tolka det inte som att de menar att bilen är redo för upphämtning nu på en gång ;) De kommer antingen höra av sig till dig eller så kommer de uppdatera din reservationssida med tid och datum.
Skriv svar