"Måste" tillbehör till Modell 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

AlexH
Inlägg: 6
Blev medlem: 06 maj 2019 16:47

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av AlexH »

Marwelln skrev:
AlexH skrev:
Det bästa priset jag kunde hitta var på http://www.JoeCarStuff.com.

403 dollar ink. frakt för fram, bak, frunk och trunk med rabattkod "tmc" (tesla motors club).

Enligt Joe själv så får han egentligen inte ta lägre än de priser som han har listat. Men han la ut denna rabattkod på Tesla Motors Club ändå.

Även utan rabattkoden hittar jag ingen återförsäljare som är lika billig när man räknar med fraktkostnad. 50 dollar för alla mattor är ett ganska bra pris tycker jag.

Som alltid så återstår att se om man åker på tullavgift eller inte.
Du får även räkna med tull och postavgift på 700 kr om du köper från Joe.

Ja precis. Därför jag skrev jag det jag skrev på sista raden. Har beställt ganska många paket från utlandet nu och ungefär hälften har blivit tullade.

Appropå annat: Hur stort usb-minne har ni köpt till sentry-mode?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

"Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av taliz »

AlexH skrev:
Appropå annat: Hur stort usb-minne har ni köpt till sentry-mode?
Få USB stickor som funkar bra, det blir ju väldigt mycket skrivningar så de slits snabbt. Bäst är nog antingen en riktig SSD(tex från nån gammal laptop)+USB-chassi, eller "endurance" SD-kort+USB-adapter.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av dhanjel »

Vad tror ni om det här?


Billigare än att foliera det hos en firma :)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
tourqe675
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 jul 2019 16:26

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av tourqe675 »

Hej,

Någon som beställt Tuxmats mattor? Isf varifrån?

Verkar skydda stort område.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Stolpskott »

Hej!

Tänkte låna tråden lite, har tänkt och beställa ett skärmskydd för skärmen i min kommande M3'a. Är det någon som har någon erfarenhet med 9H-glaset (Clear-versionen) och reflektioner som uppstår med direkt solljus? Jag skulle helst välja Clear-versionen om det inte uppstår mycket värst reflektioner då matte ska försämra skärpan en aning.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Walker »

Stolpskott skrev:
Hej!

Tänkte låna tråden lite, har tänkt och beställa ett skärmskydd för skärmen i min kommande M3'a. Är det någon som har någon erfarenhet med 9H-glaset (Clear-versionen) och reflektioner som uppstår med direkt solljus? Jag skulle helst välja Clear-versionen om det inte uppstår mycket värst reflektioner då matte ska försämra skärpan en aning.
Ärligt så fattar jag inte vad man ska med ett skärmskydd till. Det är ju ingen mobil som du stoppar i fickan.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Stolpskott »

Walker skrev:
Stolpskott skrev:
Hej!

Tänkte låna tråden lite, har tänkt och beställa ett skärmskydd för skärmen i min kommande M3'a. Är det någon som har någon erfarenhet med 9H-glaset (Clear-versionen) och reflektioner som uppstår med direkt solljus? Jag skulle helst välja Clear-versionen om det inte uppstår mycket värst reflektioner då matte ska försämra skärpan en aning.
Ärligt så fattar jag inte vad man ska med ett skärmskydd till. Det är ju ingen mobil som du stoppar i fickan.
Ja nä, repor är jag inte så orolig för. Det enda anledningen ska vara gentemot fingeravtryck som jag har förstått och hört att det ska hjälpa ganska bra emot?
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Bejje »

Stolpskott skrev:
Walker skrev:
Stolpskott skrev:
Hej!

Tänkte låna tråden lite, har tänkt och beställa ett skärmskydd för skärmen i min kommande M3'a. Är det någon som har någon erfarenhet med 9H-glaset (Clear-versionen) och reflektioner som uppstår med direkt solljus? Jag skulle helst välja Clear-versionen om det inte uppstår mycket värst reflektioner då matte ska försämra skärpan en aning.
Ärligt så fattar jag inte vad man ska med ett skärmskydd till. Det är ju ingen mobil som du stoppar i fickan.
Ja nä, repor är jag inte så orolig för. Det enda anledningen ska vara gentemot fingeravtryck som jag har förstått och hört att det ska hjälpa ganska bra emot?
Jag är också inne på ett skärmskydd för att skära ned på mängden fingeravtryck. Repor är jag inte speciellt orolig för att jag själv ska skapa men kan vara skönt med tanke på kids och annat löst folk som knappt kan föra sig i möblerade rum som man ibland tvingas ta med i bilen.

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av loftux »

Lade till en sådan här screen cleaner då ja beställde annat.

https://www.abstractocean.com/screen-cl ... c-leather/
Kan tyvärr inte säga hur väl den fungerar än då jag fortfarande väntar på bilen.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re:

Inlägg av Stolpskott »

loftux skrev:
Lade till en sådan här screen cleaner då ja beställde annat.

https://www.abstractocean.com/screen-cl ... c-leather/
Kan tyvärr inte säga hur väl den fungerar än då jag fortfarande väntar på bilen.
Jag tänkte köpa både den och skärmskyddet från AO :lol: Men kan dock inte bestämma mig för matte eller clear :cry:
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re:

Inlägg av Walker »

loftux skrev:
Lade till en sådan här screen cleaner då ja beställde annat.

https://www.abstractocean.com/screen-cl ... c-leather/
Kan tyvärr inte säga hur väl den fungerar än då jag fortfarande väntar på bilen.
”Kom å köp konserverad gröt!” :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
quent
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 mar 2019 14:49

Gummimattor och trunkskydd

Inlägg av quent »

Känns ju inte som om vintern är i antågande, men den kommer...

För den lite mer ekonomiskt utsatta, eller som jag helt enkelt snålare :-), så hittade jag en uppsättning mattor + skydd för c:a 1100:- inklusive frakt.

Det finns på den tyska siten azuga.de - och för er som inte är hemma i tyska så kommunicerar dom på en alldeles utmärkt engelska om ni har några frågor.

Gummimattor - dom luktar lite gummi, men inte så att jag tycker att det stör.
https://www.kofferraumwannen.de/gummi-f ... 85/45.html

Trunk-skydd. Det är inte gummi, utan mer en lite tjockare plast som gör att man kommer åt det lilla utrymmet under luckan bak. Jag la till stötfångarskyddsmatta för 9.90€.
https://www.kofferraumwannen.de/kofferr ... inten.html

Snabb leverans - Postnord kommer till dörren.

Mvh Patrik
Svart elbil av modell 3
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Gummimattor och trunkskydd

Inlägg av pefreli »

quent skrev:
Känns ju inte som om vintern är i antågande, men den kommer...

För den lite mer ekonomiskt utsatta, eller som jag helt enkelt snålare :-), så hittade jag en uppsättning mattor + skydd för c:a 1100:- inklusive frakt.

Det finns på den tyska siten azuga.de - och för er som inte är hemma i tyska så kommunicerar dom på en alldeles utmärkt engelska om ni har några frågor.

Gummimattor - dom luktar lite gummi, men inte så att jag tycker att det stör.
https://www.kofferraumwannen.de/gummi-f ... 85/45.html

Trunk-skydd. Det är inte gummi, utan mer en lite tjockare plast som gör att man kommer åt det lilla utrymmet under luckan bak. Jag la till stötfångarskyddsmatta för 9.90€.
https://www.kofferraumwannen.de/kofferr ... inten.html

Snabb leverans - Postnord kommer till dörren.

Mvh Patrik
Trunkskyddet ser ju riktigt bra ut. Hur menar du med att man kommer åt utrymmet under luckan? Syns dåligt på bilderna.

Jag skulle vilja få tag på ett trunkskydd som är tvådelat så att man slipper lyfta bort hela trunkskyddet när man behöver använda utrymmet under golvet i trunken. Har upptäckt att jag använder det utrymmet ofta... ;)

Nackdelen är att det blir en skarv men det kan jag leva med.

Någon som hittat ett sådant?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av LarsL »

Hittar inte någon frunk matta som inte är i gummi. Vill ha ull/tygmatra i frunken.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Walker »

LarsL skrev:
Hittar inte någon frunk matta som inte är i gummi. Vill ha ull/tygmatra i frunken.
Köp en stuv på en mattaffär och skär till själv. Mycket billigare och större utbud.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av LarsL »

Walker skrev:
LarsL skrev:
Hittar inte någon frunk matta som inte är i gummi. Vill ha ull/tygmatra i frunken.
Köp en stuv på en mattaffär och skär till själv. Mycket billigare och större utbud.
Ja, det kanske är en bra idé. Jag vill ju ha något för nu är det ju helt tomt där framme, inte ens en inrednings matta.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Gummimattor och trunkskydd

Inlägg av Melkin »

pefreli skrev:
Jag skulle vilja få tag på ett trunkskydd som är tvådelat så att man slipper lyfta bort hela trunkskyddet när man behöver använda utrymmet under golvet i trunken. Har upptäckt att jag använder det utrymmet ofta... ;)

Nackdelen är att det blir en skarv men det kan jag leva med.

Någon som hittat ett sådant?
Jag kör med Teslas officiella trunkmatta. Funkar utmärkt tycker jag, bara att vika upp.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Crappy »

Jag jagade också ett tvådelat. Jag tycker "hålet" är grymt bra. Stoppar matkassarna där, där står de stilla
Det slutande med att jag köpte biltemas och tog fram kniven, satte dit lite karborreband. Det blev inte hundra, men för att vara en kompromiss till ett pris av ett par hundra fick det duga
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av bonath »

Crappy skrev:
Jag jagade också ett tvådelat. Jag tycker "hålet" är grymt bra. Stoppar matkassarna där, där står de stilla
Det slutande med att jag köpte biltemas och tog fram kniven, satte dit lite karborreband. Det blev inte hundra, men för att vara en kompromiss till ett pris av ett par hundra fick det duga

Biltemas??? Bilder??
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
KalleB
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 18 maj 2019 08:22

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av KalleB »

Beställde wrap till mittkonsol och ratt från https://www.engrej.com/
Sarah är väldigt trevlig och hjälpsam.
Bifogar några bilder på resultatet, som jag är nöjd med. Skönt att slippa pianolacken som samlar damm!
Skärmavbild 2019-08-14 kl. 07.41.43.png
Skärmavbild 2019-08-14 kl. 07.42.34.png
Användarvisningsbild
Kronberg
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jun 2018 15:03

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Kronberg »

LarsL skrev:
Walker skrev:
LarsL skrev:
Hittar inte någon frunk matta som inte är i gummi. Vill ha ull/tygmatra i frunken.
Köp en stuv på en mattaffär och skär till själv. Mycket billigare och större utbud.
Ja, det kanske är en bra idé. Jag vill ju ha något för nu är det ju helt tomt där framme, inte ens en inrednings matta.
Så SR+ kommer utan frunkmatta? Kanske någon som köpt en gummimatta vill bli av med sin tygmatta?
eragnms
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 apr 2016 20:47

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av eragnms »

KalleB skrev:
Beställde wrap till mittkonsol och ratt från https://www.engrej.com/
Sarah är väldigt trevlig och hjälpsam.
Bifogar några bilder på resultatet, som jag är nöjd med. Skönt att slippa pianolacken som samlar damm!
Tjusigt! Är det "brushed aluminium"?
1 April 2016: Reservation lagd
19 Juli 2019: Pearl White SR+ Model 3 beställd
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av Stolpskott »

Kronberg skrev:
Så SR+ kommer utan frunkmatta? Kanske någon som köpt en gummimatta vill bli av med sin tygmatta?
Stämmer, finns att köpa hos Tesla för 352:-
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 06 jun 2017 20:29

Re: "Måste" tillbehör till Modell 3

Inlägg av mathiaso »

Ett måste är en 3-fas till 1-fas adapter så att man kan ladda med UMC på vanliga 3-fas uttag

https://laddstoppet.se/adaptrar/adapter ... -cee-1-fas
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Skriv svar