Omöjligt få kontakt med Service Center...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av HelectriC »

Jag bokade i Göteborg, fick autobekräftelse på email med kalenderfil. Dagen efter fick jag personlig e-post att de inte tar in norskreggade Teslor :(
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bobo
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 11 apr 2019 19:18

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av bobo »

Appen funkade inte för mig men hemsidan gick bra.
Sen att jag inte vill boka en tid alls utan bara att de ska byta land på mitt Spotify är en annan sak...

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av chaffis75 »

TiborBlomhall skrev:
Vis av erfarenhet från amerikanska företag skulle det inte förvåna mig alls om de inte har stöd för andra bokstäver än engelska A-Z :roll:

Jag har själv fått peka ut för amerikanska utvecklare att det finns bokstäver bortom 127 i ASCII tabellen. De var mäkta förvånade!
Körde ett program utvecklat i USA för att Testa lite mjukvara till ett amerikanskt företag.. Fick de inte att fungera och kan säga att de tog ett bra tag innan vi fattade att vi var tvungna att ställa om datorn till locale USA, då började programmet att fungera och vi fick resultat som var mer förväntat. :lol:
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jensa »

Liknande problem för mig. Jag vill beställa en uppsättning vinterhjul men finns inga ingångar att beställa!?
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Remuz »

Jensa skrev:
Liknande problem för mig. Jag vill beställa en uppsättning vinterhjul men finns inga ingångar att beställa!?
Beställ ny bil med vinterhjul? :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
gyllenvrak
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 aug 2019 12:30
Ort: Nacka Forum

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av gyllenvrak »

Jag har tyvärr exakt samma problem.

känns som att just nu går det inte att få: vinterdäck, sommardäck, fälgar etc etc, mina vart stulna 5 juni, i skrivande stund är de fortfarande inte levererade. Trygg Hansa har betalt för dem, men de kommer inte. Lika länge har jag också mailat, provat ringt, gått in via appen och boka, inget funkar. Deras support forum, där de säger att de återkommer inom 24-48 timmar funkar inte heller, jag har trevat i mörkret sedan jag köpte bilen. Internet har inte funkat från dag 1, jag är glad om det är på 10 minuter om dagen.
Man ska kunna köpa sina vinterhjul via hemsidan, stämmer inte heller. Om jag kunde hävda köpet, så skulle jag göra det. Detta är min livs värsta affär, vilket är synd, för om allt skulle funka med service etc så är det en underbar bil.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av ovelundkvist »

Jag förstår om du är upprörd över dålig service, men det har ju inget med att det är en underbar bil att göra eller ej.

Ja, Tesla har inte klarat av att skala upp sin service och support i takt med hastigt ökat antal levererade bilar, men att försöka häva köpet/sälja känns lite överdrivet. Däck och fälgar kan ju dessutom enkelt köpas från andra leverantörer.
Användarvisningsbild
gyllenvrak
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 aug 2019 12:30
Ort: Nacka Forum

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av gyllenvrak »

Jag tycker nog att service etc har atg göra med hurvida det är en underbar biö eller ej, det är ju helheten.
Alla vi som köpt en Tesla, har ju lagt en slant, då kan jag nog tycka att Internet( kartor, Spotify etc etc) ska fungera, jag har ju betalt för det. I övrigt är det lite svårt att köra bilen utan däck och fälg, Trygg Hansa har betalt 62500:- till Tesla för en ny uppsättning däck och fälg då mina vart stulna, det var den 5e juni, inget svar, ingen återkoppling. Så jo, hävda köpet skulle jag göra om jag kunde. Sedan luta mig tillbaka och vänta på att en seriös etablerad bil koncern tar över, då skulle jag med glädje köpa en igen. Då bilen är underbar att köra, men en mardröm att äga.
Skulle beställa 3st till i företaget till mina arbetsledare. Men de får nu istället välja annan tillverkare, då ägandet är för osäkert.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LarsL »

Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Generalbogge »

LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LarsL »

Generalbogge skrev:
LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.
Men firman har redan fått 62500kr för däck de inte levererat?
Ta upp det med försäkringsbolaget det är ju de som är kunderna i det här fallet.

... för mig känns det lite slött att låta bilen stå så här länge... men jag har kanske betydligt större behov av bil än andra?
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Generalbogge »

LarsL skrev:
Generalbogge skrev:
LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.
Men firman har redan fått 62500kr för däck de inte levererat?
Ta upp det med försäkringsbolaget det är ju de som är kunderna i det här fallet.

... för mig känns det lite slött att låta bilen stå så här länge... men jag har kanske betydligt större behov av bil än andra?
Det verkar ju vara Tesla som fått denna beställningen på nya fälgar och däck. Och de är då smått omöjliga att få tag på. Tror inte att försäkringsbolaget är sugna på att betala för ytterligare en uppsättning fälgar och däck, bara för att Tesla inte klarar av en så trivial sak som lite gammaldags hederlig kundvård.

Om de nu har så mycket att göra, så är det väl bättre att de är ärliga med det. "Tyvärr ditt ärende kan vi inte prioritera just nu, du får förvänta dig lång väntetid". Det hade varit mycket skönare att få det beskedet (och bli besviken), än att inte få någon återkoppling alls. Eller att bli lovad återkoppling inom kort, och sedan inte återkomma.
Model S 90D -2017 Titanium
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av HX100 »

Är lite olika beroende på SC? Stockholm, trondheim har jag inte fått något direkt snabbt svar från men Göteborg är väldigt samarbetsvilliga via sms. Jag har inget brådskande ärende dock men de svarar alltid.
Vesslan1945
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 aug 2017 11:41

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Vesslan1945 »

Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av OfarligTesla »

Vesslan1945 skrev:
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

OfarligTesla skrev:
Vesslan1945 skrev:
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av OfarligTesla »

Svenssons skrev:
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Monark1954 »

Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Remuz »

Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Monark1954 »

Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 19 okt 2017 22:18
Ort: Uppsala

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Corvus »

Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Hoppsan något gick fel Tesla app.PNG
Hoppsan något gick fel Tesla.PNG
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Leo »

Blev nog lite ”fort och fel” det här med att ta bort mail/telefon ÄVEN om det nog är rätt tänkt och smart långsiktigt.

Men en ”inkörningsperiod” (1/2-1år) med parallella system hade nog varit smartare.

Dessutom kunde timingen knappast varit sämre =kickstart av volymleveranser av M3...
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 okt 2017 22:54

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Widolf »

Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av bonath »

Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 okt 2017 22:54

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Widolf »

bonath skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild
08-44680445 :-)
Skriv svar