Omöjligt få kontakt med Service Center...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jeppe_E »

Corvus skrev:

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".

Men LOL!

877 798-3752 är... ett amerikanskt nummer... TADAAA! +001 hjälper nog...

Det är det avgiftsfria nummret till vägassistans i USA :lol: :roll: :shock:

Jösses..
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Grovsnus »

Bokade för några dagar sedan via appen! Ringde upp mig igår å fick tid nästa vecka!
Funkade fint för mig!
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av ville9 »

Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av kikat »

La in nytt ärende i appen förra veckan. Fick SMS i måndags att de hade en tid på fredag jag kunde få istället för att vänta till september.
Jättebra service! Tesla verkar ha kommit tillbaka från semestern.
Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 19 okt 2017 22:18
Ort: Uppsala

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Corvus »

Corvus skrev:
Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Nu funkar servicebokningen via hemsidan igen efter gårdagens strul. :-)
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 okt 2017 22:54

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Widolf »

ville9 skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Ingen aning om vilka bilar det berör. Har en S85-14
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Hedman »

Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

Hedman skrev:
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Har de inte hört av sig, inte har delarna hemma och du kommer dit så skulle jag försöka kräva lånebil tills de har fixat bilen. Då spelar det mindre roll att delarna inte är på plats även ifall det kan betyda ytterligare en resa på 30 mil. Själv har jag ca 40 mil och det blir en tur på 80 mil tur och retur.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av kikat »

Hedman skrev:
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
De kommer inte låta dig köra ner om de inte kan göra något jobb på bilen. De kommer höra av sig senast dagen före bokningen jag lovar dig. Att de ringer dig kan jag däremot inte lova, Tesla föredrar SMS eller mail, det senare främst om de vill ha in bilder på bilen. Skulle varit bra om du skrev vad ärendet gällde i fritextrutan istället för bara skriva att de ska ringa. Skriver du inget så vet de ju ingenting så då kan de anta att det är någon skitsak som de prioriterar väldigt lågt, därmed riskerar ev. reservdelar att inte hinna komma innan din bokade tid och din tid kommer bli avbokad.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av bylund »

Widolf skrev:
ville9 skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Ingen aning om vilka bilar det berör. Har en S85-14
Bilar fram till 2016 (kanske inte hela 2016). Fick själv samtalet igår. Utbytet ska ta 30 min.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av hed »

E533B4C5-D64A-4F1A-9098-BCD48FE64E50.png
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Wir »

Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Model S 90D -17
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Wir »

Svenssons skrev:
Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
Via webbsidan gick det att välja tider från och med 11 november. Där blev det fel i sista steget när man klickar på "Bekräfta".
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 812
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jojo »

Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Jag tog alternativet åka till Servicecenter, trots resväg. Det verkade den enda vettiga lösningen, efter ha slösat bort flera timmar med app, dator och i telefonkö uutan att komma någonstans vart. Till sist var det också den minst tidskrävande. Väl på plats var den otroligt hjälpsamma och serviceinriktade personalen kvickt att lösa problemet på direkten, så jag behövde inte åka dit en gång till.
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av tofriis »

Helt missat denna totala omvandling från i mitt tycke bästa service av alla bilmärken jag haft till sämst! Blir nästan parodiskt när jag försökt ringa, gjort knappval, kopplats tillbaka till tidigare val osv... Att få prata med någon verkar helt omöjligt! Jag har några olika fel som jag önskar att de tittar på i samband med servicen. Tycker de är krångligt att förklara i skrift även på svenska så jag vill inte gå vägen via en engelsk app, som dessutom felfungerade den gången jag faktiskt tog mig tid att börja skriva. När nu min wall connector dessutom slutade fungera visste jag inte vad jag skulle göra när reset mm inte längre hjälper. Tänkte att nu har jag två ärenden till mitt service center i Mölndal så jag får åka dit med min wall connector och passa på att boka den där servicen som pga allt krångel inte blivit av på ett par månader. Koppar därför ner laddaren och kör ut till Mölndal. Väl där förklarar killen de att boka service kan han inte hjälpa mig med utan det måste göras via appen. Måste säga att det är HELT OTROLIGT dåligt att man inte ens kan få hjälp när man tagit sig tid att åka dit!! Min wall connector kunde han förresten absolut inte hjälpa mig med, "vi har bara hand om bilarna här". Sa att jag antog att jag kunde få hjälp av dem, då jag beställde, hämtade och betalde för den hos dem i Mölndal. Han trodde att det stod i manualen man fick med att man skulle ringa ett annat nummer när det gäller den. "Du får ta med den hem igen koppla in den och ringa support". Tack för absolut ingen hjälp alls, SUCK!
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Var tvungen att prova, min spoiler i bak sitter lite dåligt..

Tog 2 min i appen, bokad den 22/10 klockan 8, kom ett SMS 5 sekunder och även ett mal. Detta gäller Lapplands-Väsby.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Frettoo »

Var på SC i Väsby

De berättade att de är fullbokade 3 mån framåt

De släpper nya tider varje dag i slutet av dagen (visste inte exakt när) för nästa dag (3mån framåt)

De släpper även avbokningar om de inte kunnat parats med annan redan i kö.

Så när du inte ser Väsby i appen är det för att dagen (+3mån) redan är full

Ska bli bättre när nya SC i Stockholm öppnar om ca 2 mån (minns inte vart)
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av SR-71-BlackBird »

SR-71-BlackBird skrev:
Var tvungen att prova, min spoiler i bak sitter lite dåligt..

Tog 2 min i appen, bokad den 22/10 klockan 8, kom ett SMS 5 sekunder och även ett mal. Detta gäller Lapplands-Väsby.
Nu kom en uppdatering per SMS, detta fixar dom med mobil service, dom återkommer när kan fixa detta.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av RagWal »

Hade samma problem med bokning i appen men lyckades dagen efter utan problem. Oklart varför.

Fick också nyss ett samtal angående en service bokad på SC Infracity norr om Stockholm i början av oktober för lite fix med knarr i inredningen. De hade det lite körigt just nu så de undrade om jag kunde boka om till "mobil service" i Kista eller Nacka... redan i övermorgon!!

Tror helt enkelt att man har ett semimobilt / ambulerande servicecenter som hyr in sig i något parkeringsgarage eller så för en tid och ser till att ha delar, verktyg etc på plats.

Hursomhelst riktigt smart och bra för alla! De jobbar utan tvekan på att bli bättre på allsköns vis.
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av tofriis »

Nu har även jag lyckats boka min service utan problem via appen. Har absolut inget emot moderna och arbetsbesparande appar, men tycker inte att det är ok att ha en app som enda alternativ.

Min wall connector har jag kopplat in igen och pratat med en norsk tjej som körde något test och sedan sa att deras tekniker ska analysera detta, men att jag sedan troligen får åka ut och lämna den på närmsta service center, dvs Mölndal, som tidigare idag när jag försökte lämna den till dem absolut inte ville ha med den att göra...
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Daniel »

Teslas Service-Center känns lite som jag upplever svensk sjukvård. Om du åker in till akuten och inte är dödssjuk, så vet man att väntetiden kan vara olidligt lång. Om det däremot är något allvarligt som händer så vet man att det kommer gå undan.

Igår, på väg hem till Stockholm från västkusten, efter ett laddstopp på Norrköpings Supercharger, så lyste den röda airbag-lampan, och vägrade slockna. Bilen är uthämtad den 16 augusti, och har inte varit med om detta, varken med den tidigare Teslan, eller denna.

Som sig bör var första instinkten att göra en reboot för att se om lampan skulle slockna då, men rebooten hade ingen som helst effekt på lampan. Letade upp varningsindikatorn i bilens manual, varpå det gick att läsa att man omedelbart skulle kontakta Tesla och sluta köra bilen.

Eftersom det var ett "nödläge" så knappade vi oss fram till rätt svarsalternativ på telefon, och fick prata med en person på EMEA-supporten på en gång. Två timmar senare, vid 18 på en söndag, kom en bärgare hem och plockade bilen.

Jag hade redan en tid bokad i appen för service pga ett "läckande" vindbrus som kommer någonstans från A-stolpen vid förarsidan. Denna tid var dock först i slutet på oktober. Ljudet gör sig hört först i höga motorvägsfarter (från 90-100km/h och uppåt), och är väldigt irriterande. Då det inte går att kontakta Tesla på ett vettigt sätt för "vanliga" ärenden som detta, så är det ju bara något man får leva med, och acceptera en tid två månader framåt.
Men när dert väl är allvar, då går det fort. Som svensk sjukvård.

(Hoppas självklart att de försöker fixa även vindläckaget, nu när de redan har bilen inne, så jag slipper åka med det en månad till)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Bjelke »

Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av jpetters »

Bjelke skrev:
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av mans71 »

Sen om dom ställer följdfrågor så gör dom det på sms och då har man öppnat en kommunikationsväg som faktiskt fungerar
Model S P85DL+
Skriv svar