Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

ljs-s
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 nov 2019 20:13

Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av ljs-s »

Jag leasade en Nissan Leaf på 12 månader av Hedin bil i Stockholm.
Min kompis vill köpa bilen men han har lite svårt att få sin Plug-In prius såld i tid: https://www.blocket.se/annons/vasternor ... l/86901013

Så om någon i närheten vill köpa den och bespara mig en stockholms-resa för att lämna tillbaka den, så går det att köpa den för 299.900 kr.
Köpet går att göra via distans via bank-id så man behöver inte åka ner till Stockholm för att göra ägarbytet.
Det är även ett 3 årigt serviceavtal på bilen och det ska följa med bilen vad jag förstår. Så gratis service under den tiden.

Det är en N-connecta som har gått ca 800 mil. Sommar och vinterdäck finns på alufälg. Jag hämtade ut den 2018-12-01 så den ska lämnas tillbaka snart. Hör av er innan helgen 23-24 november om ni är intresserade.
Den har den uppdaterade firmwaren som inte är lika känslig för rapid-gate.

Mvh Lars
Senast redigerad av ljs-s, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av lator »

Otroligt att den inte redan är såld till Norge... :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av LarsL »

Din kompis borde lämna in sin bil till KVD så får hen den såld direkt.
ljs-s
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 nov 2019 20:13

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av ljs-s »

LarsL skrev:
Din kompis borde lämna in sin bil till KVD så får hen den såld direkt.
Han fick så låg värdering från KVD för bilen. Är det någon som haft koll på var i pris de brukar sluta på KVD efter budgivning?
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av Henrik Torphammar »

ljs-s skrev:
Han fick så låg värdering från KVD för bilen.
Nypris efter premie för N-connecta var ju 280kkr, så 300k för en begagnad är ju inte dåligt om man får. Vad bjöd KVD?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av alvenzo »

ljs-s skrev:
LarsL skrev:
Din kompis borde lämna in sin bil till KVD så får hen den såld direkt.
Han fick så låg värdering från KVD för bilen. Är det någon som haft koll på var i pris de brukar sluta på KVD efter budgivning?
KVD köper inte bilen, de gör bara en uppskattning av vart priset borde landa. Priset sätts ju av marknaden. Det är svårt att göra riktiga kap på KVD eftersom priset nästan alltid kommer upp i det priset där värdet borde vara. Själv tyckte jag priset i annonsen lät väl högt.
ljs-s
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 nov 2019 20:13

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av ljs-s »

Henrik Torphammar skrev:
ljs-s skrev:
Han fick så låg värdering från KVD för bilen.
Nypris efter premie för N-connecta var ju 280kkr, så 300k för en begagnad är ju inte dåligt om man får. Vad bjöd KVD?
Nypriset när jag tog erbjudandet var över 380 utan premie. Men min kompis har en Toyota Prius Plug-in, det var han som tyckte att han fick lågt bud av KVD. Den som är länkad i texten högst upp.
Senast redigerad av ljs-s, redigerad totalt 1 gånger.
ljs-s
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 nov 2019 20:13

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av ljs-s »

alvenzo skrev:
ljs-s skrev:
LarsL skrev:
Din kompis borde lämna in sin bil till KVD så får hen den såld direkt.
Han fick så låg värdering från KVD för bilen. Är det någon som haft koll på var i pris de brukar sluta på KVD efter budgivning?
KVD köper inte bilen, de gör bara en uppskattning av vart priset borde landa. Priset sätts ju av marknaden. Det är svårt att göra riktiga kap på KVD eftersom priset nästan alltid kommer upp i det priset där värdet borde vara. Själv tyckte jag priset i annonsen lät väl högt.
Precis, därför hade det varit intressant att se vad de faktiskt hamnar på vid budgivning.
Jag sålde själv min Prius Plug-in för ett år sen för 175, nästan samma mil och utrustning som denna. Fick den sålt på 24 timmar efter jag la ut annonsen. Men det finns ju fler bilar att välja mellan nu jämfört med då.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Nissan Leaf 40 kWh 2019 i Sundsvall

Inlägg av alvenzo »

ljs-s skrev:
alvenzo skrev:
ljs-s skrev:
LarsL skrev:
Din kompis borde lämna in sin bil till KVD så får hen den såld direkt.
Han fick så låg värdering från KVD för bilen. Är det någon som haft koll på var i pris de brukar sluta på KVD efter budgivning?
KVD köper inte bilen, de gör bara en uppskattning av vart priset borde landa. Priset sätts ju av marknaden. Det är svårt att göra riktiga kap på KVD eftersom priset nästan alltid kommer upp i det priset där värdet borde vara. Själv tyckte jag priset i annonsen lät väl högt.
Precis, därför hade det varit intressant att se vad de faktiskt hamnar på vid budgivning.
Jag sålde själv min Prius Plug-in för ett år sen för 175, nästan samma mil och utrustning som denna. Fick den sålt på 24 timmar efter jag la ut annonsen. Men det finns ju fler bilar att välja mellan nu jämfört med då.
Jo, det går ju att hitta bilar som sålts på KVD, men sidorna är blanka för mig så jag ser inte slutpris. Nån Prius slutade på 192 nyligen, men vet inte om det var plug in. https://www.kvd.se/auktioner/53634

Oavsett, vill man ha "marknadspris" för sin bil är nog KVD bäst, blocket går kanske att få några tusenlappar mer vid rätt köpare men det kan även bli några tusenlappar mindre med "fel" sistaminutenprutande köpare.
Skriv svar