Beställde wrap till mittkonsol och ratt från https://www.engrej.com/
Sarah är väldigt trevlig och hjälpsam.
Bifogar några bilder på resultatet, som jag är nöjd med. Skönt att slippa pianolacken som samlar damm!
Tjusigt! Är det "brushed aluminium"?
Japp, det är det. Kan tänka mig att den svarta "brushed metallic" blir snygg till en svart interiör också.
Dendär adaptern begränsar dig till 1-fas 16A, d.v.s. 3.7 kW ("underhållsladdning" för en Tesla). Jag köpte den här istället, som möjliggör bilens fulla laddeffekt, 11 kW: https://laddstoppet.se/laddkablar/tesla ... tare-typ-b
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Tycker att 3an är väldigt bullrig och undrar vad ni tror om denna dörrlist?
Fler antibuller förslag? (Taklistneoprenet verkar inte vara så effektiv) (speciella mattor eller räcker det med gummimattor? Ditec?
Jag har monterat den (tror det var den), kan inte påstå att jag hör någon större skillnad.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Var snäll och sabba inte det här med autopilot nu för oss. Posta inte idiotiska och livsfarliga tips.
Med den mediabevakning som är tippar jag på att det inte behövs mer än ett fåtal olyckor för att det skall bli totalförbud.
Jag uppmanar ingen att köra utan händerna på ratten men på E-class har bilen svårt att känna av händer på ratten.
Så man sitter och smårycker i ratten var 30 sekund istället vilket känns rätt b och mycket jobbigt.
En vikt löser det problemet, Tesla kanske är bättre ur detta avseende men självklart om man värdesätter sitt liv och andras liv så kör man med händerna på ratten.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Jag har hittat ett läge där jag sitter med armbågen på dörrsidan och håller i ratten vid kl 9 och det räcker för att ratten ska känna av greppet och jag får inga påminnelser. Det är vilsamt och jag känner hela tiden av att bilen styr, så man har kontroll utan att aktivt styra.
Man ska inte rycka man ska bara hålla emot lite lätt. Jag har hittat en bra lösning för mig där handen vilar emot knät och fingrarna hänger i ratten. Bilen känner av mig utan bekymmer och jag känner var bilen gör, bägge nöjda.
Helt rätt Tor-ake vi vill inte se sånt här skit med fusk kring AP. Med tanke på hur mycket ”vanligt folk” det finns där ute som har fått för sig att de kan köra bättre än vad en dator någonsin kan så skulle fel händelser kunna leda till förbud som försenade FSD i år med många liv som kostnad.
Just det här tipset är det dummaste man kan göra, antag att man kommer till en kurva där man når gränsen 0,3g sidokraft där AP enligt lag måste koppla ur. Ni vet "plingplong!" och sedan vandrar bilen iväg i tangentens riktning, och dessutom har man ett arrangemang på ratten som försvårar för att snabbt rätta upp situationen manuellt, och som kanske t.om. styr bilen ytterligare åt fel håll. Eventuellt med andra fordon i omgivande filer...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jerker och min metod är åtminstone för mig väldigt säker och bekväm. Jag har råkat ut för ett par sådana där plong ta över och det har knappast märkts för jag har följt med bilen hela tiden.
Beställde en Jeda hubb i juli, och nu dök den äntligen upp. De hade en lite backlog
Slängde in den i bilen och blev riktigt nöjd. Skönt med lite extra usb portar.
Jag beställde en hubb och trådlös laddplatta från Jeda 24/10. Enligt tracking av paketet är det nu i Malmö, så Jeda har fått upp farten på tillverkning och leveranser.
Snart saknar jag bara en bil
Tesla Model 3 LR -22, vit med vit Tesla Model 3 LR -19, vit med svart