Bilen stänger av sig

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lillys
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 20 nov 2019 12:22
Ort: Täby

Bilen stänger av sig

Inlägg av Lillys »

Hämtade ut min TMX för en vecka sen och är supernöjd. Ett par riktigt irriterande saker i vardagen (är min första Tesla så kanske ska vara så)

1. Bilen stänger av sig så fort jag lägger i P och öppnar dörren. Vill ju ha bilen igång om jag bara ska ur bilen och hämta posten i lådan utan att behöva autentisera med fob.

2. Stannade längs en större väg då dottern behövde kissa. Hade dörren öppen och Fob i bilen ändå stängde den av sig och stängde av lyset så blev helt svart, inte helt bra säkerhetsmässigt då det var sent på kvällen. Igen kan man behålla bilen eller i vart fall lyset igång? Dessutom kunna ha kvar radio och värme i bilen för de som sitter kvar?

Håller på och bli galen på den j***a autentisering en. Håller på med det hela tiden, låsa och låsa upp:evil:

Tips emottages gärna!!!
2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
NinjaNiklas

Re: Bilen stänger av sig

Inlägg av NinjaNiklas »

Lillys skrev:
Hämtade ut min TMX för en vecka sen och är supernöjd. Ett par riktigt irriterande saker i vardagen (är min första Tesla så kanske ska vara så)

1. Bilen stänger av sig så fort jag lägger i P och öppnar dörren. Vill ju ha bilen igång om jag bara ska ur bilen och hämta posten i lådan utan att behöva autentisera med fob.

2. Stannade längs en större väg då dottern behövde kissa. Hade dörren öppen och Fob i bilen ändå stängde den av sig och stängde av lyset så blev helt svart, inte helt bra säkerhetsmässigt då det var sent på kvällen. Igen kan man behålla bilen eller i vart fall lyset igång? Dessutom kunna ha kvar radio och värme i bilen för de som sitter kvar?

Håller på och bli galen på den j***a autentisering en. Håller på med det hela tiden, låsa och låsa upp:evil:

Tips emottages gärna!!!

Hallåj,
1) pga att du stängt av pasive entry
2) känns helt fel, det är nog något tokigt. Jag har döttrarna i bilen med dörren lite öppen så deras musik fortfarande rullar. Har du senaste uppdateringen så kan du välja ”alt ac” under keep climate on, ny funktion som gör så att alla fläktar, dashen etc går. Kontakta sc om denna iaf, för något skumt ere.

Sätt på passive entry iaf, dock är det rekommenderat att ha den avslagen pga stölderna... jag tycker också det är lite jobbigt, men hellre så än av med bilen.

Edit
Läste frågorna igen. Passive entry hjälper inte med att bilen etänger av sig när du kägger i p och går ur. Det kommer hjälpa med auth och låsa låsa upp konstant dock.

Tänk på att stänga av larmet om du har kvar barnen. Annars så går ju d på direkt...

Dock så ska bilen inte bli svart å dö när du har bildörren öppen
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Bilen stänger av sig

Inlägg av Yxel »

Under lights finns det en funktion keep headlights on after Exit eller något liknande. Testa den, borde hjälpa lite i kissäventyret!
Multicoat Red Model X P100D
Skriv svar