Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 24 jun 2015 15:31
Ort: Viken

Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av Olleman »

Hej; Imorse när jag kom ut till bilen och skulle köra så varnade bilen för att luftfjädringskompressorn var inaktiverad och den är sänkt i very low läget. Någon som varit med om detta tidigare? Det känns verkligen som det inte finns någon dämpning alls när man kör. Tvättade bilen igår och inatt var det någon enstaka minusgrad om det kan ha av betydelse. Kan förstå om det hade varit -20, men nu var det -2 grader.
http://---
Rabattkod på 10 000:- vid köp av ny Modell S
Använd länken ovan!
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av ICEGrinder »

Ja, skulle rekommendera att du kör till sc direkt om du har möjlighet. I mitt fall blev det lånebil och kompressorbyte (model s).
Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 24 jun 2015 15:31
Ort: Viken

Re: Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av Olleman »

Hej;
Jepp, får göra det. Svårt dock att få tag i SC nu under julen. Men det är ingen behaglig upplevelse att köra utan fjädring, nästan så man behöver åksjuketabletter
Täcktes ditt arbete av garantin?
http://---
Rabattkod på 10 000:- vid köp av ny Modell S
Använd länken ovan!
NinjaNiklas

Re: Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av NinjaNiklas »

Olleman skrev:
Hej;
Jepp, får göra det. Svårt dock att få tag i SC nu under julen. Men det är ingen behaglig upplevelse att köra utan fjädring, nästan så man behöver åksjuketabletter
Täcktes ditt arbete av garantin?
Checka så att du verkligen får köra. Vore ju surt om mer saker pajjar pga detta. Har du kontaktat roadside?
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av ICEGrinder »

NinjaNiklas skrev:
Olleman skrev:
Hej;
Jepp, får göra det. Svårt dock att få tag i SC nu under julen. Men det är ingen behaglig upplevelse att köra utan fjädring, nästan så man behöver åksjuketabletter
Täcktes ditt arbete av garantin?
Checka så att du verkligen får köra. Vore ju surt om mer saker pajjar pga detta. Har du kontaktat roadside?
Exakt. Jag ringde roadside som hänvisade till närmsta SC, väl där "fick" jag inte köra vidare utan de tog in den direkt och gav mig lånebil istället. Tror det tog en arbetsvecka ungefär, garantiarbete.
NinjaNiklas

Re: Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av NinjaNiklas »

Bra att det löser sig!
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Luftfjädringskompressorn inaktiverad!

Inlägg av ICEGrinder »

NinjaNiklas skrev:
Bra att det löser sig!
Inte jag som har problemet nu, beskrev min erfarenhet av samma problem sedan tidigare. Blev inte jättetydligt kanske :) Hoppas att det löser sig för trådstartaren också.
Skriv svar