Baklucka MX öppnas delvis

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
RoarBolt
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 23 okt 2019 12:17
Ort: GÖTEBORG

Baklucka MX öppnas delvis

Inlägg av RoarBolt »

Min baklucka öppnas endast till hälften när jag står parkerad hemma utomhus (inga hinder). Detta måste vara kopplad till positionen tänker jag, alla andra ställen öppnas den fullt. Har provat att justera till önskad höjd och sedan hållit inne knappen tills den piper men ingen ändring sker.

Någon som vet hur jag kan se och redigera vilka positioner som har taggats för bakluckan och även luftfjädringens höjning/sänkning?

Jag har en MX LR -19 med 50.7 SW
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Baklucka MX öppnas delvis

Inlägg av GreenMachine »

Låter som att du fått till inställningen att inte öppna dörrarna fullt på denna plats. Titta på skärmen nästa gång om det inte är så att det dyker upp ett val som heter ” Öppna alltid dörrarna fullt på denna plats”.

Låter annars som sensorfel.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Baklucka MX öppnas delvis

Inlägg av Teslaspolen »

RoarBolt skrev:
Min baklucka öppnas endast till hälften när jag står parkerad hemma utomhus (inga hinder). Detta måste vara kopplad till positionen tänker jag, alla andra ställen öppnas den fullt. Har provat att justera till önskad höjd och sedan hållit inne knappen tills den piper men ingen ändring sker.

Någon som vet hur jag kan se och redigera vilka positioner som har taggats för bakluckan och även luftfjädringens höjning/sänkning?

Jag har en MX LR -19 med 50.7 SW
Har exakt samma problem. Den öppnar bakluckan till en höjd som passar garaget, trots att den står ute. Falkvingarna öppnas och bara till hälften hemma på gården, men på andra platser öpnnar den fullt.
NinjaNiklas

Re: Baklucka MX öppnas delvis

Inlägg av NinjaNiklas »

Har att göra med att om bilen har varit ”inomhus” eller liknande på samma plats så lägger den in set till minnet och öppnar så som indoormode.(SC har förklarat detta för mig för jag hade samma fråga till dem)

I min carport så kan jag inte öppna bakluckan helt men fwd går, dock så öppnas dem delvis såsom bakluckan pga detta läge. Skulle jag åka ur carporten ngn meter och ha gott om plats så är det samma.
Sätter jag på ”öppna fullt på denna plats” som tidigare skrev så dealtiveras läget, men i mitt fall så smäller bakluckan i carporten så för mig blire lustigt...
Så är det ngn plats inom området där du har bilen där t ex bakluckan inte kan öppnas helt så KOMMER den smälla i då bilen verkar lita blint på användaren istället för sensorer om man deaktiverat inomhusläget.

Usch, tidigt och krångligt inlägg hoppas ngn förstod texten.
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Baklucka MX öppnas delvis

Inlägg av Daf »

Nej, detta är inte en anpassning till en situation, detta kom med någon uppdatering. Bakluckans inställning verkar helt urkopplad, men om man öppnar bakdörrarna och kommenderar upp dem fullt kommer valet på skärmen om man vill öppna fullt. Då följer bakluckan med också.
Skriv svar