Ta betalt för spolarvätska?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ta betalt för spolarvätska?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

thebishop skrev:
De har fyllt på vid SC vid service för mig (gratis).

Faktum är att jag snart kört 11.000 mil på 5 år och har fyllt på spolarvätskan 0 (noll) gånger själv i och med det - det verkar vara oändligt mycket - jag har spekulerat i att man tar kylvätskan från batteripack eftersom det aldrig tar slut :-)
Jag har kört drygt 7000 mil med min S och har fyllt på 1 gång. I övrig har de fyllt på gratis när bilen varit på SC.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Ta betalt för spolarvätska?

Inlägg av Bjorn »

Jag har haft ett 4 - serviceavtal på min förra. För dyrt för det de gör, men de har inspekterat och hittat några punkter som gått på garantin.
- Spolarvätska har alltid ingått, även senaste gången i början 2019.
- Bromsservice har inte ingått. De hare dock aldrig gjort nåt extra utan att fråga.

Bromsservice har de pratat om med mig sen 2018, men jag köpte inte till den då. Jag gjorde dock det nyss för jag tyckte bromsarna började kännas lite sämre. Då fick de byta skivor fram och klotsar runt om. Beläggen bak var inte slitna utan spruckna. Det kan nog vara värt att göra årlig smörjning om den gör att man inte behöver byta delar lika tidigt. Smörja borde ju vilken verkstad som helst som kan lyfta på rätt sätt klara av. Med min nya så tror jag att bromsservice är den enda service jag kommer att göra de första två åren.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Skriv svar