Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Polestar 2

Inlägg av Walker »

Snap02 skrev:
ippii skrev:
Jag vet inte om detta har diskuterats i tråden, men så många sidor om generellt laddsnack att jag inte orkade gå tillbaka längre.

På Polestars hemsida har det hela tiden tidigare stått "Målräckvidd WLTP 500 km". Nu är det ändrat till: Räckvidd: 470 km (WLTP). Det är ett ganska stort missbedömmande åt fel håll tycker jag.

Polestar 2 (78 kWh): 470 km (WLTP) = snitt 166 wh/km
Tesla Model 3 LR AWD (75 kWh): 560 km (WLTP) = snitt 134 wh/km

Det vill säga att Polestar 2 drar i snitt enligt WLTP 23.8 % mer än motsvarande Model 3. Model 3 har varit på vägarna (i USA) i 2 år nu. Polestar 2 har inte kommit ut än.

Det i kombination med att man ej har något dedikerat snabbladdningsnätverk med vettig prissättning gör den till en hyffsat tråkig kamrat på långresa.
Teslas 134 wltp kan du nog ta med en nypa salt. Jag har kört med min 3 LR 2200 mil o kör du lungt på sommaren ligger jag på 160 wh/km o på vintern runt 200.
Ang tjafset om laddare så är det jävligt tramsigt från Walker o Svensson när det inte finns några 100 + laddare i närheten av Stockholm. Precis som jag sa hela tiden.
Det enda som är snabbt o finns nära Stockholm är IONITY o sc.

Och eftersom Fortum McDonalds tar 2,5 per minut o det är bara 50kw laddare i närheten av Stockholm så blir det dyrt oxå exakt som jag sa.
Det tar ca 70 min att fylla från 8 mil kvar till 90% laddning alltså 175kr.
Va dukti du e. :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Polestar 2

Inlägg av Ferro94 »

Jag byter spår...

Någon som lyckats hitta info om måtten för bagageutrymmet för PS2? Volymen är ju känd, men jag är ute efter bredd mellan hjulhusen samt djup (+ övriga tillgängliga data).

Jag behöver nämligen kunna få plats med 3 normalstora resväskor emellanåt. Ingen match för min nuvarande MS, men lite rädd att det kan bli en utmaning i en PS2. Provpackade på en Volvo XC40 i helgen (förvisso vanlig hybrid, men enligt Volvosäljaren ska måtten vara samma som Recharge-varianten som kommer senare i år) och det funkade fint. XC40 Recharge och PS2 är, som bekant, byggda på samma plattform och har liknande volymsiffra även om själva utformningen av bagageutrymmet skiljer sig.

Hade jag bott närmare Gtg så hade jag tagit med mig ett måttband till Volvo i Torslanda, där det tydligen ska finnas en PS2 uppställd. Någon som känner sig hugad?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Finns på FB, måtten i parentes gäller för Model S.
AF3901DF-CCF1-44B5-B840-A80457BA956C.jpeg
BDA6E08B-F25F-42E3-8938-456235DB89B1.jpeg
DB42DD29-F94C-4A03-AAE8-DEEFFF75B3CF.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Polestar 2

Inlägg av Snap02 »

renes skrev:
Snap02 skrev:
Och eftersom Fortum McDonalds tar 2,5 per minut o det är bara 50kw laddare i närheten av Stockholm så blir det dyrt oxå exakt som jag sa.
Det tar ca 70 min att fylla från 8 mil kvar till 90% laddning alltså 175kr.
Återigen, ta ett ögonblick och kolla upp McDonalds posten:

viewtopic.php?f=27&t=14814&start=1490#p401384

Det är alltså 174kW för 2:50 minuten. Lätt omräkning ger alltså 174kWh/60 = 2.9 kWh för 2:50, dvs 87 öre per kWh. Som du kallar dyrt.

I realiteten, säg halva den effekten och du har ett kWh pris på 1:70 ungefär. Och du har problem med det?

På 70 minuter som du säger kan du fylla på dryga 200kWh. Vilken bil har du egentligen?

Det finns ingen 100 + laddare från McDonalds nära Stockholm, närmsta är Västerås. Priset per minut är samma oavsett om det är 50kw eller 100+ laddare o det innebär att priset blir betydligt högre från 50kw.

Det jag efterfrågade var snabbladdare nära Stockholm o fick då till svar från Walker o Svensson o det visst finns 100+ laddare men det finns inga nära Stockholm.
Det jag önskar är att det finns fler alternativ om man inte kan/vill ladda hemma som är snabbare än 11kw eller 50 kw.
Att då hävda att det finns 3 st laddare med 100+ i Sverige, vad spelar det för roll när man dom ligger flera timmar bort/ halv dag?

Så återigen var finns 100+ laddare i Stockholm? Så varför ska jag titta på kartan?

Och nej jag skulle tycka det var klockrent med det priset på en 100kw laddare men på en 50kw blir det dyrt i jämförelse.
Det är även ont om 50 kw laddare står alltid en massa taxi där dom finns. Med tanke på att antalet el bilar kommer öka drastiskt kommande året så blir det värre.
Så Walker som är duktig var finns dina 100+ laddare i Stockholm?
Det är det jag efterfrågat hela tiden o fick bara drygheter tillbaka.
PapaD
elbilist
Inlägg: 714
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Polestar 2

Inlägg av PapaD »

Men ge dig nu snap.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Polestar 2

Inlägg av FlyingBlue »

En man som heter Ove
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Polestar 2

Inlägg av Ferro94 »

HelectriC skrev:
Finns på FB, måtten i parentes gäller för Model S.
Tack HelectriC. Exakt det jag sökte :)
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Polestar 2

Inlägg av ippii »

Ja, verkligen, ge upp med laddsnacket i denna tråden nu. Hoppas att admin kan rensa upp lite här.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

Så återigen var finns 100+ laddare i Stockholm? Så varför ska jag titta på kartan?

Och nej jag skulle tycka det var klockrent med det priset på en 100kw laddare men på en 50kw blir det dyrt i jämförelse.
Det är även ont om 50 kw laddare står alltid en massa taxi där dom finns. Med tanke på att antalet el bilar kommer öka drastiskt kommande året så blir det värre.
Det kommer floder med elbilar andra halvåret i år.
VW ID3 framför allt, hur ska det gå med laddningen?

Det blir kaos!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Polestar 2

Inlägg av Ferro94 »

lawe skrev:
Vad säger ni som är lite mer rutinerade på det här med elbil om värmepump? Tydligen går det inte att konfigurera med sådan inledningsvis men ska komma senare.

Hur stor är nyttan med värmepump? Jag bor i Umeå.
Värmepumpsfrågan gällande Polestar är löst. Fick precis nedan info från Polestars kundtjänst:

"Polestar 2 kommer inte att ha en värmepump från produktionsstart.
Och det är inget man kommer att kunna eftermontera.

Polestar 2 är utrustad med en egen fläktvärmare. Denna fläkt är ansluten till bilens högspänningsbatteri. Det betyder att du kan förvärma din bil var du än är. Om den är ansluten till en laddkabel dras energin direkt från uttaget snarare än från bilens batteri. Värmaren, som är ungefär 7 kW, kommer att lyckas hålla klimatet i bilen, även på -25 C. Om du inte har förkonditionerat bilen, kommer det naturligtvis att ta lite tid att värma hela bilen. Vi rekommenderar alltid förkonditionering under kalla klimatförhållanden, och du kan naturligtvis använda den här funktionen via Polestar-appen.

Utöver detta använder vi ett vätskebaserat värmesystem / kylsystem som också värmer upp battericellerna vid behov för att säkerställa optimal prestanda även i kalla klimat, och i heta klimat kan batterierna kylas med kylsystemet."
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Headline
elbilist
Inlägg: 149
Blev medlem: 07 mar 2019 08:46
Ort: Torslanda Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Headline »

Ferro94 skrev:
lawe skrev:
Vad säger ni som är lite mer rutinerade på det här med elbil om värmepump? Tydligen går det inte att konfigurera med sådan inledningsvis men ska komma senare.

Hur stor är nyttan med värmepump? Jag bor i Umeå.
Värmepumpsfrågan gällande Polestar är löst. Fick precis nedan info från Polestars kundtjänst:

"Polestar 2 kommer inte att ha en värmepump från produktionsstart.
Och det är inget man kommer att kunna eftermontera.

Polestar 2 är utrustad med en egen fläktvärmare. Denna fläkt är ansluten till bilens högspänningsbatteri. Det betyder att du kan förvärma din bil var du än är. Om den är ansluten till en laddkabel dras energin direkt från uttaget snarare än från bilens batteri. Värmaren, som är ungefär 7 kW, kommer att lyckas hålla klimatet i bilen, även på -25 C. Om du inte har förkonditionerat bilen, kommer det naturligtvis att ta lite tid att värma hela bilen. Vi rekommenderar alltid förkonditionering under kalla klimatförhållanden, och du kan naturligtvis använda den här funktionen via Polestar-appen.

Utöver detta använder vi ett vätskebaserat värmesystem / kylsystem som också värmer upp battericellerna vid behov för att säkerställa optimal prestanda även i kalla klimat, och i heta klimat kan batterierna kylas med kylsystemet."

Då kan man ju anta att det slår en del på räckvidden när det finns värmebehov.

Finns det inte någon jämförelse på hur en värmepump påverkar räckvidden eller test mellan bilar med och utan?
eNiro -19
eNiro -19
Leaf -18
Förhandsbokat Polstar 2
Förhandsbokat VW ID3

Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Headline skrev:
Ferro94 skrev:
lawe skrev:
Vad säger ni som är lite mer rutinerade på det här med elbil om värmepump? Tydligen går det inte att konfigurera med sådan inledningsvis men ska komma senare.

Hur stor är nyttan med värmepump? Jag bor i Umeå.
Värmepumpsfrågan gällande Polestar är löst. Fick precis nedan info från Polestars kundtjänst:

"Polestar 2 kommer inte att ha en värmepump från produktionsstart.
Och det är inget man kommer att kunna eftermontera.

Polestar 2 är utrustad med en egen fläktvärmare. Denna fläkt är ansluten till bilens högspänningsbatteri. Det betyder att du kan förvärma din bil var du än är. Om den är ansluten till en laddkabel dras energin direkt från uttaget snarare än från bilens batteri. Värmaren, som är ungefär 7 kW, kommer att lyckas hålla klimatet i bilen, även på -25 C. Om du inte har förkonditionerat bilen, kommer det naturligtvis att ta lite tid att värma hela bilen. Vi rekommenderar alltid förkonditionering under kalla klimatförhållanden, och du kan naturligtvis använda den här funktionen via Polestar-appen.

Utöver detta använder vi ett vätskebaserat värmesystem / kylsystem som också värmer upp battericellerna vid behov för att säkerställa optimal prestanda även i kalla klimat, och i heta klimat kan batterierna kylas med kylsystemet."

Då kan man ju anta att det slår en del på räckvidden när det finns värmebehov.

Finns det inte någon jämförelse på hur en värmepump påverkar räckvidden eller test mellan bilar med och utan?
BMW i3 BEV har värmepump. BMW i3 REX har ingen värmepump. Visst skiljer det säkert lite i förbrukning vintertid men det är knappast mer än kanske 5%? (min gissning)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Headline skrev:
Ferro94 skrev:
lawe skrev:
Vad säger ni som är lite mer rutinerade på det här med elbil om värmepump? Tydligen går det inte att konfigurera med sådan inledningsvis men ska komma senare.

Hur stor är nyttan med värmepump? Jag bor i Umeå.
Värmepumpsfrågan gällande Polestar är löst. Fick precis nedan info från Polestars kundtjänst:

"Polestar 2 kommer inte att ha en värmepump från produktionsstart.
Och det är inget man kommer att kunna eftermontera.

Polestar 2 är utrustad med en egen fläktvärmare. Denna fläkt är ansluten till bilens högspänningsbatteri. Det betyder att du kan förvärma din bil var du än är. Om den är ansluten till en laddkabel dras energin direkt från uttaget snarare än från bilens batteri. Värmaren, som är ungefär 7 kW, kommer att lyckas hålla klimatet i bilen, även på -25 C. Om du inte har förkonditionerat bilen, kommer det naturligtvis att ta lite tid att värma hela bilen. Vi rekommenderar alltid förkonditionering under kalla klimatförhållanden, och du kan naturligtvis använda den här funktionen via Polestar-appen.

Utöver detta använder vi ett vätskebaserat värmesystem / kylsystem som också värmer upp battericellerna vid behov för att säkerställa optimal prestanda även i kalla klimat, och i heta klimat kan batterierna kylas med kylsystemet."

Då kan man ju anta att det slår en del på räckvidden när det finns värmebehov.

Finns det inte någon jämförelse på hur en värmepump påverkar räckvidden eller test mellan bilar med och utan?
första generation egolf fanns med VP och utan, det skiljde kanske 15km mellan dessa varianter, så ingen kris. Tesla klarar sig bra utan VP, så det är nog ingen fara.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Polestar 2

Inlägg av Teslared »

Man kan ju räkna lite på det.
Antag att ex.vis bilen drar 200Wh/km i några plusgrader och du kör 90 km/h, på 2 timmar har du kört 180 km. Bilens framdrivning har då tagit 36 kWh. Värmen i bilen kanske tar 3.6 kW. Om den inte har värmepump så blir det tillsammans 43.2 kWh.
Med värmepump så kanske värmen tar en tredjedel så mycket dvs 2.4 kWh och tillsammans 38.4 kWh, en mindre förbrukning på typ 89% eller 12.5%% bättre räckvidd.
Om värmen bara skulle dra 2.1 kW istället, så blir det 93% eller 7.5% bättre räckvidd.

Vid minus 10-15 grader så ger värmepumpen inte så mycket mer eller inget alls beroende på bilmodell.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Polestar 2

Inlägg av Mickep »

Beror helt hur man räknar.
Om man får 10% längre räckvidd med värmepump. kan man ställa det mot att få 10% längre räckvidd med ett större batteri. Så det blir en kostnadsfråga.
Behöver man inte längre räckvidd så behöver ingetdera.
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Polestar 2

Inlägg av Teslared »

Det var bara en räkneövning för att belysa inverkan av värmepumpen.
Tror sjutton det att du får mer räckvidd med större batteri, självklart!
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Polestar 2

Inlägg av Tellus »

Kolla panel gapsen runt strålkastaren och huven :lol:
Ser annars ut som en Skoda
Nu ska jag inte säga nått mer dumt, stjärnstopp.
8D6FD20A-3DB3-4F84-A955-6CE8E5BD613F.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Fredrik j
Inlägg: 10818
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

Tellus skrev:
Kolla panel gapsen runt strålkastaren och huven :lol:
Ser annars ut som en Skoda
Nu ska jag inte säga nått mer dumt, stjärnstopp.
Ska vi gissa på testbil? Med tanke på prylarna på taket.
Dock är faktiskt passning motorhuv det enda jag har haft min s90 på verkstad för. Den var bedrövlig. Den blev perfekt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Är det en LIDAR på taket?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Är det en LIDAR på taket?
Ja den är väldans lik Velodyne iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Polestar 2

Inlägg av Jerker »

Här är en intressant analys av Tesla som koncept av Lars Wilderäng. Han förutspår fossilbilsjättarnas död men har samtidigt en intressant teori om varför Geely lagt utvecklingen av elbilar i ett separat bolag.

https://cornucopia.cornubot.se/2020/01/ ... ch-de.html
Eller så startar man ett separat bilmärke i koncernen. Börjar med en laddhybrid, för att få igång produktionslinan. En lite udda laddhybrid, inte avsedd att sälja, t ex med bara två dörrar. Fossilmotorn använder man från den gamla delen av koncernen. Sedan lanserar man och börjar tillverka en riktigt fin riktig elbil när strukturerna är på plats. Man kör detta i ett annat land, i ägarens hemland. Bilen säljer man bara online, utan återförsäljare. Bilen är uppkopplad också, förstås.

I nästa steg lägger man ner fossilbildelen i den gamla delen av koncernen. Kanske sätter den i konkurs och går därifrån. Innan dess flyttade man över de ingenjörer man ville ha kvar till ett separat utvecklingsbolag, som inte kommer beröras av konkursen.

Så kan man transformera och göra sig av med den gamla fossildelen och ta steget in i den nya paradigmen för bilindustrin - utan återförsäljare, utan serviceverkstäder, och utan en massa gamla fabriker man inte längre behöver.

T ex om man heter Geely och köper Volvo Car, och börjar tillverka en utmärkt elbil i Kina under varumärket Polestar, samt skapar ett separat utvecklingsbolag utanför Volvo Car dit man flyttar önskade ingenjörer i Göteborg.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

fast man kommer inte låta varumärket Volvo gå i graven frivilligt. Det varumärket är värt otroligt mycket och kan inte ersättas av Polestar på kort sikt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
filippb
Inlägg: 226
Blev medlem: 13 jul 2019 20:53

Re: Polestar 2

Inlägg av filippb »

Tror absolut inte att planen är att se Volvo gå i graven. Men jag är glad att man har valt att bryta ut Polestar helt. Då slipper alla beslut först behöva gå genom flera Volvochefer som ska fundera på kannibalisering, hur bra Polestar får bli osv osv.

Nu får Polestar en ärlig chans att stå på egna ben och visa vad man går för, bygga upp egen organisation och strategi. Det tror jag är mycket bättre än att försöka blanda det gamla med det nya såsom Audi, MB etc får göra.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Helt klart!
så kan PS ta det av delar som passar från Volvo och köra eget race på resten.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 413
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: Polestar 2

Inlägg av MarkusL »

HelectriC skrev:
fast man kommer inte låta varumärket Volvo gå i graven frivilligt. Det varumärket är värt otroligt mycket och kan inte ersättas av Polestar på kort sikt.
Som Saab ungefär
Skriv svar