Säkra upp eller lastbalansera?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 nov 2019 20:50
Ort: Hudiksvall

Re: Säkra upp eller lastbalansera?

Inlägg av Gasglad »

Jag köpte en Zappi härom veckan med lastbalansering.

Funkar bra, kör 16 Amp huvudsäkringar och värmepump. Förut gick säkringarna om jag inte gick ner på 2 kW laddning eftersom min Sambo har liiiiite svårt att komma ihåg att inte dra igång varenda apparat samtidigt. Sen är jag snål så jag vill verkligen inte säkra upp.

Speciellt då jag oftast faktiskt klarar mig med 3 kW i snitt men det är fint att kunna köra full förvärmning från nätet när man ska iväg på långresa. Sparar en del räckvidd
Det händer dock ibland att laddningen avbryts dagtid eftersom laddstandarden har min 1,4 kW och jag ligger på maxlast ibland när disk,tvätt och VP går samtidigt men inga säkringar går längre.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Säkra upp eller lastbalansera?

Inlägg av heldiggrisen »

Hiver mig på en "gammal" tråd.
Kan någon bekräfta/avkräfta om man kan ställa in maxbelastning i Halo Wallbox till typ 3fas 10A?

Vilken lösning valde TS till slut?
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Säkra upp eller lastbalansera?

Inlägg av heldiggrisen »

heldiggrisen skrev:
Hiver mig på en "gammal" tråd.
Kan någon bekräfta/avkräfta om man kan ställa in maxbelastning i Halo Wallbox till typ 3fas 10A?

Vilken lösning valde TS till slut?
Svarar mig själv då jag fick snabbt svar från ChargeAmps kundservice:
Du kan själv styra laddström till din laddare om den är kopplad till WiFi och är online i molntjänsten. Se beskrivningen nedan för att ändra laddningseffekt vid ladd-stationen:
Logga in på ditt konto på my.charge.space.
På startsidan, klicka på fliken Profil.
Under "Mina laddare", klicka sedan på serienumret alternativt på kugghjulet.
I rutan "Laddareinfo" kan du se och ändra laddarens namn, samt se Halons PIN-kod.
- Laddningseffekten kan ställas in mellan 6 A och max 16 A, för 3,7 kW och 11 kW Halo (max 32 A för 7,4 kW Halo).
- Laddningseffekten för Aura kan ställas in mellan 6 A och maximalt 32 A för vardera laddningsuttag.
Skriv svar