Model S/3 att hyra i helgen?

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Hummelman
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 feb 2020 14:06

Model S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av Hummelman »

Hej!

Jag har hyrt en modell S via Sixt för att åka upp till Norge och hälsa på släkt men fick igår veta att tidigare hyresperson har råkat krocka och kvadda den. Så nu står vi utan bil :( Vill inte köra fossilbil alls, så nu är min sista chans att försöka hitta en Tesla att hyra. Någon i Stockholm eller i lämplig stad mellan Sthlm- Mora som kan tänka sig hyra ut sin? Imorgon torsdag lunchtid senast och till söndag kväll.

Vänligen, Jonathan
Senast redigerad av Hummelman, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av LasseTM »

Jag har en Model 3 som jag hyrt ut tidigare till en medlem här på forumet, kan tänka mig att göra det igen problemet för din del är kanske att det är en SR+ och inte en LR men jag vet vart i Norge du ska och om du orkar med några laddstopp extra kontra en LR.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Hummelman
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 feb 2020 14:06

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av Hummelman »

Hej Lasse! Det kan ju va ett alternativ! Vi ska ända upp till Röros (700km) och tänkte ladda supercharger i Mora (310km från stockholm). Tror du vi skulle komma dit? Och om du bedömer att det funkar, vad vill du ha i hyra??
Senast redigerad av Hummelman, redigerad totalt 1 gånger.
Hummelman
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 feb 2020 14:06

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av Hummelman »

Jag har lite svårt att tolka detta...
7E527343-43F8-4705-BF2C-3BC360EAF440.png
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av LasseTM »

Hummelman skrev:
Hej Lasse! Det kan ju va ett alternativ! Vi ska ända upp till Röros (700km) och tänkte ladda supercharger i Mora (310km från stockholm). Tror du vi skulle komma dit? Och om du bedömer att det funkar, vad vill du ha i hyra??

Enligt a better route planner är det bättre att gasa E4 upp till Huddik men du kanske har något ärende i Mora?

Kontakta mig via pm så kan vi diskutera där

Bild
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av heldiggrisen »

Hummelman skrev:
Hej Lasse! Det kan ju va ett alternativ! Vi ska ända upp till Röros (700km) och tänkte ladda supercharger i Mora (310km från stockholm). Tror du vi skulle komma dit? Och om du bedömer att det funkar, vad vill du ha i hyra??
Ett snabbstopp i Gävle eller Borlänge tar dig till Mora med råge i en Sr+
Röros är riktig vackert nu. Snö-scenerna i Pippi är filmat i Röros.
Ladda fullt i Sveg, så kommer du till Röros oavsett väder, körförhållanden eller temperatur.
Via ABRP fick jag också upp rutten Borlänge, Mora, Sveg. Varför fick inte LasseTM den?
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av LasseTM »

heldiggrisen skrev:
Hummelman skrev:
Hej Lasse! Det kan ju va ett alternativ! Vi ska ända upp till Röros (700km) och tänkte ladda supercharger i Mora (310km från stockholm). Tror du vi skulle komma dit? Och om du bedömer att det funkar, vad vill du ha i hyra??
Ett snabbstopp i Gävle eller Borlänge tar dig till Mora med råge i en Sr+
Röros är riktig vackert nu. Snö-scenerna i Pippi är filmat i Röros.
Ladda fullt i Sveg, så kommer du till Röros oavsett väder, körförhållanden eller temperatur.
Via ABRP fick jag också upp rutten Borlänge, Mora, Sveg. Varför fick inte LasseTM den?
Kan vara lite beroende på inställningar du gör, jag har valt 0 grader och snö, dessutom ser vägen via E4 ut att vara snabbare
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Hummelman
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 feb 2020 14:06

Re: Mosel S/3 att hyra i helgen?

Inlägg av Hummelman »

Tack båda för hjälpen såhär långt! Lasse, jag har skickat dig PM! Vänligen, Jonathan
Skriv svar