Model 3 LR RWD, 525.000 SÅLD

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av NEO »

LasseTM skrev:
Den andra som kom ut kommer nog inte gå för 585"
Visst den har drag men den har gått 4000 mil.
Du får ju en ny AWD för 621 med drag som dessutom har uppdateringar på bilen efter bonus.
Jag skulle inte acceptera 40k rabatt när jag dessutom får mer effekt och en bil som hade gått 4000 mil.
Letar själv efter en till M3 får gärna vara LR awd men med drag men då vill jag ju tjäna att på att köpa begagnat.
15-20:- milen i förlust är ju kanske rimligt för mig om jag skulle vara intresserad av ett köp.
Håller med, farsan sneglade lite på LR RWD men en ny LR AWD med krok går för prick 621k med HW3 dator, och pärlemolack så det blev en sådan.

Varför skulle man betala 580-590k för en LR RWD? Ett realistiskt pris är runt 530-560k beroende på skick och utrustning samt om den har dragkrok eller inte.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Jag är inte missnöjd om jag får 530 då det blir ungefär 20kr per mil.
Men om det är fler intresserade så är jag givetvis glad om jag får mer, är ju lite så man funkar :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av LasseTM »

Pontus skrev:
Jag är inte missnöjd om jag får 530 då det blir ungefär 20kr per mil.
Men om det är fler intresserade så är jag givetvis glad om jag får mer, är ju lite så man funkar :)
Klart att du ska minimera din förlust, mitt inlägg var inte menat som något negativt.
Jag ville bara säga att jag tror att du ligger ganska rimligt i pris men 585 är ju bara att glömma.
Ändå "bra" förlust ändå, en ny bensinare i 620k klassen tappar ju 70-80k bara du lämnar handlaren om du säljer privat, lägger du på några mil på det är 100k borta ganska snabbt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av alvenzo »

585k innebär ju ett högre pris än nypris för en bil som gått 4k mil, det är ju bara galenskap. 535k är ju mer rimligt enligt mig men jag tänker inte vara med i någon budgivning. :)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Tänkte höra med er som vet. Jag skickade in en förfrågan om att sälja bilen till Fordonsbolaget, dom svarade med ett mail och ett pris där det står att priset är giltigt med reservation för test, giltigt i 4 veckor. Jag förbi dom i måndags och en kille tittade snabbt på bilen ok. Nu idag var jag tillbaka för att skriva papper då (först) upptäcker dom att det inte är en AWD och vill inte hålla sig till priset och ska återkomma under dagen med ny information.
Min fråga är ju helt enkelt hur bindande är deras mail med det erbjudna priset?

Tilläggas kan väl att jag hellre skulle sälja den till någon här eller direkt till en privatperson men det priset dom först erbjöd var högt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av alvenzo »

Pontus skrev:
Min fråga är ju helt enkelt hur bindande är deras mail med det erbjudna priset?

Tilläggas kan väl att jag hellre skulle sälja den till någon här eller direkt till en privatperson men det priset dom först erbjöd var högt.
De har säkert någon klausul, men det borde stå i kontraktet/offerten i så fall? Om det inte står något så borde det handla om det står definierat awd eller rwd? Om det inte gör det kommer det nog ner till om de kunnat anta att det bara var bakhjulsdrift eller om det var rätt att anta att det var fyrhjulsdrift. Här kan ju argumenteras att rwd inte säljs längre och att många inte ens vet att de funnits tex. Problemet är väl att om det ska prövas så tar sånt generellt ganska lång tid så om de vägrar upprätthålla sitt anbud efter din uppmaning så kommer det väl ner till om det är värt besväret att ta det vidare?

Vad gav de för anbud?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

alvenzo skrev:
Pontus skrev:
Min fråga är ju helt enkelt hur bindande är deras mail med det erbjudna priset?

Tilläggas kan väl att jag hellre skulle sälja den till någon här eller direkt till en privatperson men det priset dom först erbjöd var högt.
De har säkert någon klausul, men det borde stå i kontraktet/offerten i så fall? Om det inte står något så borde det handla om det står definierat awd eller rwd? Om det inte gör det kommer det nog ner till om de kunnat anta att det bara var bakhjulsdrift eller om det var rätt att anta att det var fyrhjulsdrift. Här kan ju argumenteras att rwd inte säljs längre och att många inte ens vet att de funnits tex. Problemet är väl att om det ska prövas så tar sånt generellt ganska lång tid så om de vägrar upprätthålla sitt anbud efter din uppmaning så kommer det väl ner till om det är värt besväret att ta det vidare?

Vad gav de för anbud?
Jag angav ju bara regnumret sedan tog dom reda på model osv. Så dom läste bara dålig. Återkommer med siffror när det är klart.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av NEO »

Pontus skrev:
alvenzo skrev:
Pontus skrev:
Min fråga är ju helt enkelt hur bindande är deras mail med det erbjudna priset?

Tilläggas kan väl att jag hellre skulle sälja den till någon här eller direkt till en privatperson men det priset dom först erbjöd var högt.
De har säkert någon klausul, men det borde stå i kontraktet/offerten i så fall? Om det inte står något så borde det handla om det står definierat awd eller rwd? Om det inte gör det kommer det nog ner till om de kunnat anta att det bara var bakhjulsdrift eller om det var rätt att anta att det var fyrhjulsdrift. Här kan ju argumenteras att rwd inte säljs längre och att många inte ens vet att de funnits tex. Problemet är väl att om det ska prövas så tar sånt generellt ganska lång tid så om de vägrar upprätthålla sitt anbud efter din uppmaning så kommer det väl ner till om det är värt besväret att ta det vidare?

Vad gav de för anbud?
Jag angav ju bara regnumret sedan tog dom reda på model osv. Så dom läste bara dålig. Återkommer med siffror när det är klart.
Nja fast du angav både regnummer och visade bilen personligen. Att de sedan under kontraktsskrivning upptäck fel ger de inte rätt att backa kan jag tycka. Jag tycker du ska stå på dig. Finns folk som har köpt P90DL med fyra års garanti för 530.000kr av Tesla 2019, varför skulle Tesla backa? Bil som sedan sålts vidare av KVD för 760.000kr någon månad senare.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av alvenzo »

NEO skrev:
Pontus skrev:
Jag angav ju bara regnumret sedan tog dom reda på model osv. Så dom läste bara dålig. Återkommer med siffror när det är klart.
Nja fast du angav både regnummer och visade bilen personligen. Att de sedan under kontraktsskrivning upptäck fel ger de inte rätt att backa kan jag tycka. Jag tycker du ska stå på dig. Finns folk som har köpt P90DL med fyra års garanti för 530.000kr av Tesla 2019, varför skulle Tesla backa som sedan sålts vidare av KVD för 760.000kr någon månad senare.
Fast vad man tycker spelar liten roll, det är juridik. De flesta bilhandlare kämpar med näbbar och klor oavsett vad man tycker och ibland även oavsett om de har rätt eller inte. Det går säkert att pröva, jag har själv prövat via ARN, men ett köp av bil och vunnit, men det tar ca 6 månader så frågan är ju fortfarande om det är värt det, med vetskapen att man också kan förlora. Om det nu funkar att använda ARN vid försäljning.

De borde kollat upp det, det är sant. Prova stå på dig, ger dem dig kalla handen har du ju två val. Prova ärendet eller gå vidare.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Han som lovade höra av sig under eftermiddagen har inte gjort det och själv har jag inte haft möjlighet att kontakta dom. Jag kanske gav dom ett hopp när jag så att jag inte kunde hitta deras mail men nu har jag det återskapar och på två mailkonton. Morgondagen får utvisa vad som händer men visst ska jag stå på mig.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Den första värderingen jag fick via mail såg ut som följer:
Hej Pontus!

----------------------------------------
Tack för ditt mejl.

Vi kan betala 5xx 000:- för din M3 förutsatt att det finns sommar & vinterhjul till bilen.
När har du möjlighet att visa upp bilen?

Med vänlig hälsning,
Gustaf

Den fre 28 feb. 2020 kl 17:11 skrev Fordonsbolaget AB <noreply@fordonsbolaget.se>:

Ny värdering BDG42Y.
Namn Pontus Forsman
Epost forsmanpontus@hotmail.com
Telefon +46 70 738 36 36
Reg nr. BDG42Y
Miltal 1500
Växellåda AUTOMATIC
Önskat pris null
Inbyte mot
Kundens meddelande:
Inga skador eller defekter


--
Om inget annat kommuniceras så gäller bud med reservation för test, leverans inom 4 veckor samt inkluderar sommar & vinterhjul (vinterhjul gäller ej sportbilar) i gott skick. Vid avvikelser så görs en ny värdering.

Med vänliga hälsningar
Inköpsavdelningen

Fordonsbolaget AB
Råbäcksvägen 1
194 65 Upplands Väsby

Tel: +46(0)8-322900
www.fordonsbolaget.se
-----------------------------------------------------------------

Efter det var jag där och de tittade på bilen och sa att allt var ok att vi kunde skriva papper så fort det passade mig.

När jag sedan återkom i Onsdags så kom de på att deras bud var för högt och skulle återkomma under dagen. Idag efter ett mail fick jag följande svar:


------------------------------------------------------------------
Hej Pontus,

Vi står dessvärre inte kvar vid vårt bud, missar sker och vi får göra en ny värdering. Finns inte så många att jämföra med dessvärre därför vi inte hann återkomma igår.
Vi kan betala 5xx 000:- för din M3 inkl sommar & vinterhjul.


Med vänliga hälsningar
Gustaf Malmström
Inköp

Fordonsbolaget AB
Råbäcksvägen 1
194 65 Upplands Väsby

Direkt: +46(0)8-59078896
Tel: +46(0)8-322900
www.fordonsbolaget.se
---------------------------------------------------------------------------------

Jag frågade dom vad dom menade med att i första mailet säga att det är giltigt i 4 veckor men har inte fått något svar.

Några tips på vad man ska göra?

Antar att det enklaste och kanske bästa för alla är att sälja den till ett rimligt pris privat.
(Skriver ut siffrorna för alla som undrar efter allt är klart så det inte blir något strul pga det.)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Roj79
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 apr 2019 13:49
Ort: Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Roj79 »

Släpp det bara och gå vidare.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Roj79 skrev:
Släpp det bara och gå vidare.
Gjort
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Tänkte bara meddela att den nya bilen kommer lite fortare än väntat, typ imorgon. Så nu är den svarta helt ledig. Så länge danskarna är instängda :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD

Inlägg av Pontus »

Sista chansen att behålla en av våra model 3 i Sverige :(
Har fått bud från en bilfirma och ska visa bilen för deras kollegor imorgon på eftermiddagen. Det är en dansk firma som samarbetar med en svensk firma så tyvärr försvinner bilen ut från Sverige om ingen annan tar den.
Det som gäller är 525 tkr och bilen är er ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Model 3 LR RWD, 525.000

Inlägg av alvenzo »

Pontus skrev:
Sista chansen att behålla en av våra model 3 i Sverige :(
Har fått bud från en bilfirma och ska visa bilen för deras kollegor imorgon på eftermiddagen. Det är en dansk firma som samarbetar med en svensk firma så tyvärr försvinner bilen ut från Sverige om ingen annan tar den.
Det som gäller är 525 tkr och bilen är er ;)
Varför inte testa KVD? Tror du får dina ursprungliga 535k där faktiskt.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Model 3 LR RWD, 525.000

Inlägg av TechNerd »

Kan tala för KVD också, sålt två bilar som varit leasade till bolaget nu.
Fungerat väldigt smidigt med allt, de löser leasing och putsar etc. Dessutom får man alltid vad folk tycker den är värd. :)
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8549
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 LR RWD, 525.000

Inlägg av Pontus »

Nu verkar bilen vara såld, jag här fått pengarna och bilen ska på lastbil imorgon.
För er som vill veta så erbjöd Fordonsbolaget 560 först när dom trodde det var en AWD och sedan gick dom ner till 510. Nu vart det en Dansk bilfirma som också trodde dom skulle göra ett kap och köpa en AWD för 530 men sedan när dom såg att det var en RWD så gick dom ner men bara några få tusenlappar.
Så imorgon är man en Tesla fattigare :cry:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar