Fjällbyn Ammarnäs har fått första laddaren i Sorsele kommun

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Fjällbyn Ammarnäs har fått första laddaren i Sorsele kommun

Inlägg av Saab99turbo »

IMG_20200318_161951.jpg
Premiär idag! Och missa inte att handla i den mysiga affären.

Ammarnäs är en pärla vid vägens slut (eller vägens början) och känt för sitt fiske, Kungsleden, skoteråkning, skidåkning, hundspann och orörd fjällvärld. Två små hotell, STF vandrarhem, stugbyar, sveriges minsta skola och den mest sympatiska lilla affären jag vet.

Åk hit!

22 kw.
Senast redigerad av Saab99turbo, redigerad totalt 1 gånger.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: Fjällbyn Ammarnäs har fått första laddaren i Sorsele kom

Inlägg av tobiaslej »

var där för ett antal år sedan. det var ett fantastiskt rödingfiske. kanske dyker upp som möjligt resmål. får se om en m3 sr kan klara det dit.
Model 3 SR+
Model Y Performance
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Fjällbyn Ammarnäs har fått första laddaren i Sorsele kom

Inlägg av +46 »

Och inte att förglömma, Sveriges bästa potatis!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Potatisbacken
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Fjällbyn Ammarnäs har fått första laddaren i Sorsele kom

Inlägg av StefL »

tobiaslej skrev:
var där för ett antal år sedan. det var ett fantastiskt rödingfiske. kanske dyker upp som möjligt resmål. får se om en m3 sr kan klara det dit.
Det finns iaf SuC i Storuman så sista etappen till Ammarnäs från denna är lugn för det är inte mer än 16 mil.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Fjällbyn Ammarnäs har fått första laddaren i Sorsele kom

Inlägg av Saab99turbo »

StefL skrev:
tobiaslej skrev:
var där för ett antal år sedan. det var ett fantastiskt rödingfiske. kanske dyker upp som möjligt resmål. får se om en m3 sr kan klara det dit.
Det finns iaf SuC i Storuman så sista etappen till Ammarnäs från denna är lugn för det är inte mer än 16 mil.
Precis! Kruxet är möjligtvis östersund-storuman isåfall om man kommer den vägen. Det finns ju laddare här och där på den sträckan, men inga superchargers.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Skriv svar