Fast leveranssiffrorna Q1 lär väl inte bli så usla? Q2 lär ju bli och även Q3 om det inte blir en snabb återhämtning.Alfred skrev:Jag ser inte lika dystert på tillvaron som Verdi, men att det här är en temporär uppgång matad av tillfälligt önsketänkande och amerikanskt stödpaket tar jag närmast för givet. Har tagit position för mer nedgångar nu i det mesta. Tycker inte om att shorta för hårt, så för mig innebär det snarare större andel kontanter och några instrument som kan väga upp långsiktiga indexinnehav. Går det ner mycket står jag gärna still, skulle gräma mig för mycket att gå back när börsen går upp.
Vad gäller TSLA minskar jag nog igen om den går över $560 idag. Min huvudtes är som sagt att den ska ner mer innan den vänder på riktigt. Botten borde komma i samband med usla leveranssiffror för Q1 och Coronakulmen i USA någon gång i början av april. Kan bli bra köpläge innan batteridagen.
Men med det sagt vågar jag aldrig inte ha några TSLA alls. För mig handlar det bara om att vikta upp/ner. Inte att sälja allt. Jag tycker det är uppenbart att kursen på ett par års sikt kommer ligga i spannet $1500-5000, men som tur är är det ju inte tydligt för alla.
Det borde ju vara guidningen framåt vid Q1 rapporten som är intressant. 500.000 bilar på helåret 2020 lär man ju få revidera, frågan är hur mycket.