Hur många kWh?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Hur många kWh?

Inlägg av Verdi »

Leo skrev:
Jag brukar beskriva räckvidd som flyttfåglar =försvinner på hösten och kommer tillbaka till våren! Så framöver börjar det bli bra räckviddstider för elbilar :D

Räckvidd i praktiken ja. Men angiven typical range påverkas inte.
Verdi

Re: Hur många kWh?

Inlägg av Verdi »

Min tappade sina km i somras under trippen ner till Spanien med höga utetemperaturer och många SuC-laddningar.
rangebeta.png
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Hur många kWh?

Inlägg av [JM] »

Verdi.
Det ser ut som att din kurva är konstant/platt fram till ca 22000 sen börjar den dala linjärt, för att sedan göra ett kraftigt hopp vid ca 32000 (antar att det var semestern).
Efter hoppet så fortsätter det att dala men verkar plana ut vid ca 45000.
Kan du kika och se vilka datum det motsvarar och om du fått någon ny SW-uppdatering som matchar dessa miltal.
En Fråga till. Hade du aldrig laddat på SUC fram tills semestern? Dvs började den dala efter första besöket på SuC? (gissar att det inte är så men frågar ändå)
Verdi

Re: Hur många kWh?

Inlägg av Verdi »

[JM] skrev:
Verdi.
Det ser ut som att din kurva är konstant/platt fram till ca 22000 sen börjar den dala linjärt, för att sedan göra ett kraftigt hopp vid ca 32000 (antar att det var semestern).
Efter hoppet så fortsätter det att dala men verkar plana ut vid ca 45000.
Kan du kika och se vilka datum det motsvarar och om du fått någon ny SW-uppdatering som matchar dessa miltal.
En Fråga till. Hade du aldrig laddat på SUC fram tills semestern? Dvs började den dala efter första besöket på SuC? (gissar att det inte är så men frågar ändå)
Hämtade ut min 28 september 2018. Inte en enda SuC-laddning förrän påsken (ca 1200 mil). Därefter vid sommaren där du ser det kraftiga fallet. Är dock fler mil än det ser ut som. Laddade sällan klart under semestern så det blev inga kompletta laddningar där. Sen dess har jag inte heller laddat särskilt mycket på SuC. Ett par ggr i början på mars vid ca 5700 mil.

Har inte märkt nån korrelation med mjukvaran. Däremot var min AC-kompressor dålig och den byttes i höstas vid ca 4000 mil. Kan ha gjort att den varma sommaren gjorde extra mycket skada på batteriet.
Skriv svar