Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av NEO »

Kanske fel tråd, men det går rykten på norska sidor att alla bilar med MCU1 blir extremt mycket snabbare än tidigare med software 2020.8.1.1

Någon som kan bekräfta eller dementera härifrån som har fått den? Vore isåfall otroligt kul för ägare som känt sig ledsna över seg MCU.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Svenssons »

mios skrev:
Legato skrev:
Du menar alltså att du fått 2020.12 installerad tidigare och att den nu ersätts med 2020.8.2? Det låter extremt märkligt i så fall.

Om du däremot pratar om olika bilar så är det inget konstigt. 8.2 kan vara det senaste till en bilmodell medan 12 är det till en annan. Även om ursprungliga 8-versionen ska vara släppt vecka 8 så betyder det inte att buggfixarna också är det.
Sorry - jag som är otydlig. Jag gick från 2020.4.11 till 2020.8.2 så ingen nedgradering. Det som förvånade mig var att just 8.2 ju verkar vara releativt ny och släppt efter 8.12 så jag fick inte ihop det rent versionsmässigt!
2020.8 "släpptes" vecka 8 men då för intern test och senare vidare test. Utvecklingen av den version stannar dock inte upp och nu släpps 2020.8.2 ut brett efter att man antagligen fixat till mindre problem. Bara för att man släppt 2020.8 och testar denna så stannar dock inte utvecklingen av kommande versioner som sker parallellt med test. 2020.12 "släpptes" vecka 12 och genomgår samma procedur och har inte släppts ut brett till hela bilflottan ännu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av kallekula »

Nu kom 2020.8.2 till två Raven X. Antar det betyder bredare utrullning. Idag blir det soptunne-cruising! :D
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av HX100 »

NEO skrev:
Kanske fel tråd, men det går rykten på norska sidor att alla bilar med MCU1 blir extremt mycket snabbare än tidigare med software 2020.8.1.1

Någon som kan bekräfta eller dementera härifrån som har fått den? Vore isåfall otroligt kul för ägare som känt sig ledsna över seg MCU.
Jag upplever UI som snabbare ja. Trevligt trevligt
Användarvisningsbild
mios
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 26 feb 2020 10:28
Ort: Sollentuna

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av mios »

kallekula skrev:
Idag blir det soptunne-cruising! :D
Kan konstatera att alla mark-monterade brevlådor blir soptunnor också - så man behöver inte ens vänta på tömningsdagen för att få en gata full av soptunnor!
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Hertsh »

I mitt garage på kontoret har vi stolpar som är målade i orange på ena sidan gången och blå på andra sidan. Numera kör jag runt i ett zoo av vägkoner och soptunnor när jag kör i garaget. Bilen tolkar allt orange som vägkon och allt blått som soptunna.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av ellerstrom »

HX100 skrev:
NEO skrev:
Kanske fel tråd, men det går rykten på norska sidor att alla bilar med MCU1 blir extremt mycket snabbare än tidigare med software 2020.8.1.1

Någon som kan bekräfta eller dementera härifrån som har fått den? Vore isåfall otroligt kul för ägare som känt sig ledsna över seg MCU.
Jag upplever UI som snabbare ja. Trevligt trevligt
Samma här! :D
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av 12man »

verkligen t.o.m teslawaze funkade i webbläsarn, inte funkat sen 2018? mcu1
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Vasaru »

Behöver man ha FSD för att se soptunnorna med 2020.8.2?
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Jerker »

Vasaru skrev:
Behöver man ha FSD för att se soptunnorna med 2020.8.2?
Nej, men HW 3. Jag har HW 2.5 (model 3 SR+ utan FSD tillverkad i slutet av augusti) och ser inte soptunnor eller koner.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av LarsL »

Vasaru skrev:
Behöver man ha FSD för att se soptunnorna med 2020.8.2?
Tror du måste ha AP3 dator.
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Vasaru »

LarsL skrev:
Vasaru skrev:
Behöver man ha FSD för att se soptunnorna med 2020.8.2?
Tror du måste ha AP3 dator.
Enligt bilen så har jag HW3. Hämtade ut min M3LR för ett par veckor sedan och fick 8.2 uppgraderingen igår. Körde en sväng efter det men såg ingen skillnad på displayen.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av kallekula »

Du måste slå på funktionen under autopilot också.
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Vasaru »

kallekula skrev:
Du måste slå på funktionen under autopilot också.
Ja det har jag gjort. Får testa igen idag.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
Nenad_Antic
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 jan 2020 09:16
Ort: Knivsta

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Nenad_Antic »

Vasaru skrev:
kallekula skrev:
Du måste slå på funktionen under autopilot också.
Ja det har jag gjort. Får testa igen idag.

Tänk på att slå på funktionen på din profil om du har fler profiler i bilen.
Tesla Model 3 SR+ vit med vit inredning
https://---
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av taliz »

Nenad_Antic skrev:
Vasaru skrev:
kallekula skrev:
Du måste slå på funktionen under autopilot också.
Ja det har jag gjort. Får testa igen idag.

Tänk på att slå på funktionen på din profil om du har fler profiler i bilen.
This.
Jag slog på den på easy entry först bara.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Vasaru »

taliz skrev:
Nenad_Antic skrev:
Vasaru skrev:
kallekula skrev:
Du måste slå på funktionen under autopilot också.
Ja det har jag gjort. Får testa igen idag.

Tänk på att slå på funktionen på din profil om du har fler profiler i bilen.
This.
Jag slog på den på easy entry först bara.
Japp det va precis det jag hade gjort. Nu funkar det fint.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av frippan »

Senaste betan changelog.
Tack till @greentheonlyBild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
DavidSmith
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 mar 2020 07:36

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av DavidSmith »

frippan skrev:
2019.32.10 aka v10 har börjat rullat ut. Lär dröja innan vi i Sverige får den. Och det lär väl vara en aning bantad version vi får.

En ganska maffig changelog är det i alla fall

Version 10.0

Version 10.0 introduces updates designed to maximize entertainment in your Tesla. This includes the Tesla Theatre, more media options and Cuphead, a new Tesla Arcade game.

Version 10.0 also introduces our newest Autopilot features, Smart Summon, along with other Autopilot and infotainment improvements.

Cuphead - Tesla Edition

Cuphead is a classic run and gun action game inspired by cartoons of the 1930s and heavily focused on boss battles. For the Tesla Edition of Cuphead, enjoy the games full first isle as you play as Cuphead or Mugman (in single player or local co-op). Traverse strange worlds, acquire new weapons, learn powerful super moves, and discover hidden secrets while you try to pay your debt back to the Devil!

Smart Summon (Beta)

Smart Summon is designed to allow your car to drive to you (using your phone’s GPS as a target destination) or a location of your choosing, maneuvering around and stopping for objects as necessary. Like Summon, Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways. You are still responsible for your car and must monitor it and it’s surroundings at all times within your line of sight because it may not detect all obstacles. Be especially careful around quick moving people, bicycles, and cars

To access the feature in your Tesla Mobile app, tap Summon then tap the Smart Summon icon. To activate Smart Summon, press and hold the “COME TO ME” button. Alternatively, tap the target icon, set the destination of your choice by adjusting the map, and then press and hold “GO TO TARGET” button. You can stop your car from driving at any time by releasing the button.

Note: Smart Summon requires the latest version of the Tesla mobile app (v 3.10.0 or later). Please refer to the Owners Manual for additional details about this feature.

Tesla Theater

Tesla Theater lets you watch movies and videos when your car is in PARK. To launch the Tesla Theater, Tao the new Entertainment icon in the Application Launcher and select the Theater tab.

Note: We have temporarily enabled the ability to stream videos over cell.

You can also send videos to play in the Tesla Theater from your mobile phone for supported Theater sources. Simple “Share” the video link with the Tesla mobile app while your car is in PARK.

Spotify

Listen to music via Spotify. You can select Spotify from the Media menu. Simply login with your Spotify account to start enjoying your favorite artists, stations, and songs.

Note: A Spotify Premium account is required.

Caraoke

Sing Karaoke to your favorite songs and artists in your Tesla. You can select Caraoke from the Media menu. Tap the microphone icon to adjust whether the vocal track plays while you sing along.

Driving Visualization

The driving visualization has been improved to display additional types of objects and lane lines around your car in more environments.

Additionally, you can drag and pinch the driving visualization to temporarily adjust view angle and zoom. After a short period of inactivity, the visualization will return back to the default position.

Automatic Lane Change

The Automatic Lane Change visualization has been improved to highlight where in the adjacent lane your car is planning to move to. When Automatic Lane Change is initiated, the adjacent lane is highlighted blue and the target car destination is outlined in white.

Feeling Lucky or Hungry?

Feeling lucky or hungry? Go on a surprise adventure to a nearby attraction by tapping Navigate > Lucky or get directions to a local restaurant chosen by your Tesla by tapping Navigate > Hungry. We have also updated the place pop up to include easy access to associated website if one exists.

Map Improvements

We have improved maps to make it easier to find and navigate to where you want to go. When searching for a destination, the autocomplete search now includes the distance to each suggested place. Additionally, you can now directly tap the labels on the map to quickly view the associated place details and navigate to that destination.

Mobile App

You can now do even more with your car from your mobile app.

⁃ Open and close your garage door. A HomeLink button now appears if your car has a programmed HomeLink connection. ⁃ Thaw your car in cold weather more conveniently by enabling max defrost. Once enabled, the cabin temperature and front window defrost will be set to the maximum heat. ⁃ View the download and installation progress of software updates. ⁃ Send videos to play in the Tesla Theater for supported theater sources by sharing the video link with the Tesla mobile app. ⁃ Vent and close all your windows.

Note: These features require the latest version of the Tesla mobile app (v 3.10.0 or later).

Dashcam Improvements

Dashcam can now record and store video footage captured by your car’s rear facing camera in addition to the forward camera and side cameras. As usual, the Dashcam icon will be displayed in the status bar with the red dot indicating that it is recording. Tap the icon to save 10 minus video clips or press and hold to pause recording.

Sentry Mode Improvements

Sentry Mode video clips are now saves in a separate folder on your USB drive to make them easier to review and manage. Also, the oldest Sentry Mode will now be automatically deleted if there is not enough space on the USB drive and Sentry Mode clips are using more than 5GB of space.

Joe Mode

Enabling Joe Mode reduces the volume of your cars chimes. The quieter chimes continue to alert the driver effectively, and minimize disruptions to passengers (e.g. Joe’s kids). To enable Joe Mode, Tap Controls > Safety & Security > Joe Mode.

Software Update Improvements

The software update experience now has more style and grace. You will now know which software update version is being downloaded and to be installed. Once the software update has been initiated, you can view the install progress when the touchscreen is on.

Bluetooth Media Improvements

Playing media from a connected phone via Bluetooth has been improved to display album art from your device. You can browse associated playlists directly from the touchscreen. Additionally, Bluetooth media supports 48 KHz sampling rate for better audio quality.

Note: Behavior and performance will vary depending on mobile device and app. For album art integration with iPhones, iOS 13 is required. 

Application Launcher

The Application Launcher has been rearranged to make it easier to launch the Phone App. We have also replaced the Tesla Arcade with Tesla Entertainment.

Driver Profile

In addition to your seat, mirror and steering wheel positions, your car automatically saves many settings to your driver profile. With this release, you can now see when a setting is saved to the selected driver profile at the status bar located at the top of your touchscreen.
Den enda begränsningen för tesla-arkadspel är att jag måste hålla mitt fordon på parkering när jag spelar! men trevligt spel att spela och njuta av din fritid.
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av kallekula »

DavidSmith skrev:
Den enda begränsningen för tesla-arkadspel... <snip>
Stabil citering!
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Walker »

Installerar precis 2020.8.2.....
Har jag missat något? :roll:
Trodde att 2020.12 kom efter 2020.8.1
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av ChristerSjo »

2020.12(.1) har väll i princip bara gått ut i Nordamerika
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av Walker »

Walker skrev:
Installerar precis 2020.8.2.....
Har jag missat något? :roll:
Trodde att 2020.12 kom efter 2020.8.1
...buggfixar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av jpetters »

ChristerSjo skrev:
2020.12(.1) har väll i princip bara gått ut i Nordamerika
Fick 2020.12 på min (frus) X 100D igår. Exakt samma release notes som 2020.8.1 som jag hade innan.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Senaste version 2020.12

Inlägg av default »

default skrev:
Någon annan som fått väldigt mycket mer falska varningar för att man håller på att köra av vägen? Kom med 2020.8 för mig och det sker till exempel på ett ställe där jag kör flera gånger varje dag så jag är rätt säker på att det började med 2020.8
Detta löste sig med 2020.8.2
Skriv svar