Byte av framruta plus takruta - Hur? Vart? Vem?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Byte av framruta plus takruta - Hur? Vart? Vem?

Inlägg av Teslaspolen »

Hm ja, vår framruta har fått sig en spricka tvärs över från höger till vänster. Sådan tur är så är den helt ur vägen för synfältet, men det ser ju inge vidare ut.

Det har varit något av en cirkus att få tag i vem som faktiskt ska ta på sig att byta den. Tesla hänvisade till lokala firmor, men samtliga vi frågat här ikring slår ifrån sig direkt när det hör att det rör sig om en Model X och säger att de inte kan kalibrera och/eller att det inte finns några rutor att få tag i.

Utöver det så upptäcktes redan förra sommaren att höger takruta på falkvingedörren har tre parallella sprickor på sig som hade hänt av sig själva. Tesla gjorde inget alls åt det på service på sensommaren, verkar ha glömt den trots påpekande?!

Nu har det varit så med framrutan sedan november och det börjar bli lite tröttsamt. Någon som har råkat ut för liknande? Några förslag?
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Byte av framruta plus takruta - Hur? Vart? Vem?

Inlägg av Teslared »

Vår x byttes rutan på i SC Mölndal, tog 2 dar. Lovat 1 dag!
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Byte av framruta plus takruta - Hur? Vart? Vem?

Inlägg av macksie »

Är i exakt samma situation. Tänkte vänta till merparten av Sverige har bytt till sommardäck=inga fler dubb-släpp innan jag byter.

Fråga: Hur gick den sönder? För mig var det samma scenario som för Tesla Björn i denna video. Dvs drog igång värmaren när jag stod parkerad med hög temperatur.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4333
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Byte av framruta plus takruta - Hur? Vart? Vem?

Inlägg av dstr »

Inte nästgårds, men jag hade vänt mig till Skadeverkstad i Uppsala.

Dom kan både byta rutan och kalibrera kameran.
Användarvisningsbild
JohanL
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 okt 2017 22:55

Re: Byte av framruta plus takruta - Hur? Vart? Vem?

Inlägg av JohanL »

Min framruta spontansprack med början runt kameran. Efter lite diskussioner med servicecentret gjorde tesla ett byte på garantin.
Skriv svar