Var hittade du den?Pontus skrev:Ingen som brytt sig om Whiskey flaskan i sista inslaget
Lite skämt åsido så kanske han är värd en wirre efter att ha plockat ner en hel bil i beståndsdelar
Moderator: Redaktion
Var hittade du den?Pontus skrev:Ingen som brytt sig om Whiskey flaskan i sista inslaget
Third Row Tesla - Episode 14 - Tesla Manufacturing with Sandy Munro and Elon Musk!Henrik Torphammar skrev:Third row pod med Munro och en tjomme till...
Var hittade du den?evilirish skrev:Pontus skrev:Ingen som brytt sig om Whiskey flaskan i sista inslaget
Så det är därför han är röd i nyllet, famlar efter ord och säger fel konstant.Henrik Torphammar skrev:
Han tar Covid-19 på allvar och kör med alkohol för både invertes och utvertes bruk... Skulle vara lite högre alkoholhalt dock, behöver väl vara runt 70%?Henrik Torphammar skrev:
Luashenko, Vitrysslands rikspucko, rekommenderar vodka och bastubad. Det ska hjälpa mot Corona enligt honom. F.ö. har de inga smittade i Vitryssland och ingen vitryss kommer att dö av det, försäkrar Lukashenko.Svenssons skrev:Han tar Covid-19 på allvar och kör med alkohol för både invertes och utvertes bruk... Skulle vara lite högre alkoholhalt dock, behöver väl vara runt 70%?Henrik Torphammar skrev:
Ytterligare en Corona-tråd?Jerker skrev:Luashenko, Vitrysslands rikspucko, rekommenderar vodka och bastubad. Det ska hjälpa mot Corona enligt honom. F.ö. har de inga smittade i Vitryssland och ingen vitryss kommer att dö av det, försäkrar Lukashenko.Svenssons skrev:Han tar Covid-19 på allvar och kör med alkohol för både invertes och utvertes bruk... Skulle vara lite högre alkoholhalt dock, behöver väl vara runt 70%?Henrik Torphammar skrev:
Vodka i bastun? Förångar den inte då och hela bastun exploderar? Eller tar man bastun först och svalkar sig med vodka sen? Jag är oinsatt känner jag...Jerker skrev:Luashenko, Vitrysslands rikspucko, rekommenderar vodka och bastubad. Det ska hjälpa mot Corona enligt honom. F.ö. har de inga smittade i Vitryssland och ingen vitryss kommer att dö av det, försäkrar Lukashenko.
Jo, men vågade inte skriva det först.Pontus skrev:Ingen som brytt sig om Whiskey flaskan i sista inslaget
Låter som vägpiraternas våta dröm! Då behöver dom inte låtsas vara poliser längre eller stå längs vägen med ett stopp. Bara trycka på larmet och invänta bil efter bil.taliz skrev:Munro lever ju på att förslå förbättringar, dvs de kommer med idéerna själva.mati skrev:Hur kom han på idén att MY skulle ha stöd för vehicle to grid? Han är ju väldigt besviken att det inte finns och hoppas på framtiden. Har det ens spekulerats i de banorna? Vad jag förstår så har de alltid varit tydliga med att det inte är aktuellt eftersom batterierna inte är designade för ett sådant användningsområde. Eller har jag missat nånting?
Hursomhelst, idén runt "buddy charge" lät ju rätt trevlig.
Låt säga att varje tesla kunde ge 11kw under nån halvtimme eller nått, så man tar sig några mil.
Sen skulle de kunna bygga in support för det i mjukvaran så att man kan "larma" att man behöver hjälp, och andra teslor i närheten kan se det...
lite av grejen med att vara vägpirat är att vara anonym och ospårbarStevvee skrev:Låter som vägpiraternas våta dröm! Då behöver dom inte låtsas vara poliser längre eller stå längs vägen med ett stopp. Bara trycka på larmet och invänta bil efter bil.taliz skrev:Munro lever ju på att förslå förbättringar, dvs de kommer med idéerna själva.mati skrev:Hur kom han på idén att MY skulle ha stöd för vehicle to grid? Han är ju väldigt besviken att det inte finns och hoppas på framtiden. Har det ens spekulerats i de banorna? Vad jag förstår så har de alltid varit tydliga med att det inte är aktuellt eftersom batterierna inte är designade för ett sådant användningsområde. Eller har jag missat nånting?
Hursomhelst, idén runt "buddy charge" lät ju rätt trevlig.
Låt säga att varje tesla kunde ge 11kw under nån halvtimme eller nått, så man tar sig några mil.
Sen skulle de kunna bygga in support för det i mjukvaran så att man kan "larma" att man behöver hjälp, och andra teslor i närheten kan se det...
Toppen
Precis bara låta folk plugga in och sedan bara plocka dem på allt de har.Stevvee skrev:Låter som vägpiraternas våta dröm! Då behöver dom inte låtsas vara poliser längre eller stå längs vägen med ett stopp. Bara trycka på larmet och invänta bil efter bil.taliz skrev:Munro lever ju på att förslå förbättringar, dvs de kommer med idéerna själva.mati skrev:Hur kom han på idén att MY skulle ha stöd för vehicle to grid? Han är ju väldigt besviken att det inte finns och hoppas på framtiden. Har det ens spekulerats i de banorna? Vad jag förstår så har de alltid varit tydliga med att det inte är aktuellt eftersom batterierna inte är designade för ett sådant användningsområde. Eller har jag missat nånting?
Hursomhelst, idén runt "buddy charge" lät ju rätt trevlig.
Låt säga att varje tesla kunde ge 11kw under nån halvtimme eller nått, så man tar sig några mil.
Sen skulle de kunna bygga in support för det i mjukvaran så att man kan "larma" att man behöver hjälp, och andra teslor i närheten kan se det...
Toppen
https://insideevs.com/features/414775/w ... ables/amp/taliz skrev:Det är betydligt mer jämförbart med startkablar än bensindunk IMO. Det är inte många som kör runt med en bensindunk nämligen.mati skrev:Det är inte samma sak. Frågan är hur många gånger man har ryckt ut med en bensindunk och hjälpt en bil med soppartorsk. I mitt fall noll gånger. Men det betyder inte att idén är dålig. Det kan helt klart finnas situationer där det skulle vara praktiskt att kunna göra så.taliz skrev:Du är väl för ung för att någonsin ha hjälpt någon med startkablar antar jag?vigge50 skrev:Och hur stor är chansen att du skulle köra någonstans gör att ladda upp någon annans bil under en halvtimme? Visst, det är snällt gjort men jag tror det är väldigt få som skulle sticka iväg bara för att ge el till någon annan.taliz skrev:Munro lever ju på att förslå förbättringar, dvs de kommer med idéerna själva.
Hursomhelst, idén runt "buddy charge" lät ju rätt trevlig.
Låt säga att varje tesla kunde ge 11kw under nån halvtimme eller nått, så man tar sig några mil.
Sen skulle de kunna bygga in support för det i mjukvaran så att man kan "larma" att man behöver hjälp, och andra teslor i närheten kan se det...
Däremot kör i stort sett alla som kör elbil runt med laddningskablage. Sen skulle det behövas nån form av adapter, men det behöver inte nödvändigtvis vara särskilt dyrt eller klumpigt.