Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Johansjondin
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 dec 2018 18:43
Ort: Visby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johansjondin »

Efter år att titta på denna tråd är det nu äntligen dags! Beställde en TR+ vit med vit inredning till först! Blev direkt uppringd av säljare som dess att just denna konfigurera. ej fanns i Europa varav en viss väntan blev att jag snabbt ändrade tull svart lack!
Pratade med säljare idag igen o bilen väntar nu på transport från Belgien o med tanke på situationen vi är i så vetefan hur länge det kan ta! Tack för påminnelse om referall code! Kom på det i efterhand men det var inga problem att stoppa dit!
Har nu innan bilen kommit köpt hem lite smått o gott som jag ser många av er också diskuterat om o rekommenderat! Tack alla i denna tråd för era erfarenheter! :D :D
cog9
Inlägg: 8
Blev medlem: 04 maj 2020 22:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cog9 »

Efter år av att inte kunna köpa en ICE bil så slog jag äntligen till på en M3 LR. Är så exalterad att jag knappt kan sova, har inte ens berättat för någon än. Läste när jag beställde att förväntat leveransdatum var någon gång i juni, men står det bara ett bindesstreck istället. Någon som har någon info? :D

Btw, kan man fixa referral i efterhand?

Sen undrar jag också, har ni köpt en liten hårddisk för att spara det som händer med sentry mode? Valde ni SSD eller MicroSD?
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ville9 »

cog9 skrev:
Efter år av att inte kunna köpa en ICE bil så slog jag äntligen till på en M3 LR. Är så exalterad att jag knappt kan sova, har inte ens berättat för någon än. Läste när jag beställde att förväntat leveransdatum var någon gång i juni, men står det bara ett bindesstreck istället. Någon som har någon info? :D

Btw, kan man fixa referral i efterhand?

Sen undrar jag också, har ni köpt en liten hårddisk för att spara det som händer med sentry mode? Valde ni SSD eller MicroSD?
Antar att det är mer oklart än någonsin när leverans kan ske.
Tror dock att juni kan bli svårt, är min gissning.

Referral kunde man inte fixa i efterhand när jag beställde för ett år sen.
Men vet att andra fått igenom det nyligen.
Ring och kolla imorgon! Kod finns om du behöver.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

cog9 skrev:
Efter år av att inte kunna köpa en ICE bil så slog jag äntligen till på en M3 LR. Är så exalterad att jag knappt kan sova, har inte ens berättat för någon än. Läste när jag beställde att förväntat leveransdatum var någon gång i juni, men står det bara ett bindesstreck istället. Någon som har någon info? :D

Btw, kan man fixa referral i efterhand?

Sen undrar jag också, har ni köpt en liten hårddisk för att spara det som händer med sentry mode? Valde ni SSD eller MicroSD?
Ingen som vet när fabriken öppnar igen och när första leverans kan nå Sverige. Vill inte vara negativ men en leverans till Sverige i Juni kan vi nog glömma.
Användarvisningsbild
Krizze
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 02 apr 2020 21:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Krizze »

Har vi (som väntar) tur så kanske dom drar igång tillverkningen i Fremont igen på fredag. Än så länge inte helt säkert men ett litet, litet, hopp finns ändå.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... on-may-8th
Användarvisningsbild
pOst
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 apr 2020 21:56
Ort: Trelleborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pOst »

Beställde två bilar i början av Mars. En vit Sr+ & grå LR.
Står redan i Malmö nu. Väntar bara på Wall charger så hoppas de kommer snabbt.

Är nog många avbokningar i Europa så de plockar bilar som redan finns här.
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

pOst skrev:
Beställde två bilar i början av Mars. En vit Sr+ & grå LR.
Står redan i Malmö nu. Väntar bara på Wall charger så hoppas de kommer snabbt.

Är nog många avbokningar i Europa så de plockar bilar som redan finns här.
Jag ringde Tesla nyligen och diskuterade detta men upplevde att de inte visste mycket mer än mig. De hänvisade till att titta in på Teslas hemsida och se om det finns någon av de som ligger där som kan passa istället. För närvarande finns det 2 st Model 3. Jag tror att om man beställde i början på mars så hann bilen skickas jämfört med en beställning i slutet på mars.
Användarvisningsbild
Twarkie
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 feb 2020 16:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Twarkie »

Jag pratade lite med säljare i Segeltorp i helgen som trodde det var möjligt att få styra om så bilarna kommer från fabriken i Kina istället för USA som håller stängt. Huruvuda det är möjligt är oklart, men man kan ju hoppas. Annars kommer det nog dröja länge innan man får sin bil.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Ser två parkerade lastbilar fulla med teslor från mitt sovrumsfönster.
En full med Model 3, den andra häften 3 resten S och en stackars X.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

taliz skrev:
Ser två parkerade lastbilar fulla med teslor från mitt sovrumsfönster. Bild
En full med Model 3, den andra häften 3 resten S och en stackars X.
De bör vara beställda innan Corona slog till. Skulle vara kul att veta var brytgränsen ligger för de som fått sina bilar och de som inte får någon leverans.
Användarvisningsbild
Krizze
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 02 apr 2020 21:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Krizze »

jorgenkarls skrev:
taliz skrev:
Ser två parkerade lastbilar fulla med teslor från mitt sovrumsfönster. Bild
En full med Model 3, den andra häften 3 resten S och en stackars X.
De bör vara beställda innan Corona slog till. Skulle vara kul att veta var brytgränsen ligger för de som fått sina bilar och de som inte får någon leverans.
Jag beställde i september med bestämd leverans till nu i maj. Finns ingen bil till mig :(
Användarvisningsbild
Twarkie
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 feb 2020 16:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Twarkie »

Nu har Tesla flyttat fram leveranser från juni till augusti. Om jag får gissa så gäller det alla vi som väntar och inte endast de som beställer idag :cry:

Bild
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

Twarkie skrev:
Nu har Tesla flyttat fram leveranser från juni till augusti. Om jag får gissa så gäller det alla vi som väntar och inte endast de som beställer idag :cry:

Bild
Ja det bör det vara. Det kan nog bli framflyttat ännu längre om det tex blir problem att få fram delar från underleverantörer.
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

*bump

Ingen som hört något om kommande leveranser?
Användarvisningsbild
Krizze
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 02 apr 2020 21:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Krizze »

Jag ringde och pratade med dom idag igen pga att det dykt upp en bil i Frankrike med samma konfiguration som min beställning.

Pga bristen på bilar i Europa så fraktar dom inte bilar mellan länderna för tillfället :roll:

I övrigt kunde jag inte få reda på något spännande...
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

Musk drar igång produktionen.
Skärmklipp.JPG
Johansjondin
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 dec 2018 18:43
Ort: Visby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johansjondin »

Tesla ringde precis! Den bil som jag skulle fått har helt plötsligt gått tiil en annan kund i Nederländerna! Tack för den :oops: ! Nu finns inga bilar i Europa!
Tvivlar på att vi ens kommer få några bilar ens till hösten! Även säljaren var tveksam!
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

Johansjondin skrev:
Tesla ringde precis! Den bil som jag skulle fått har helt plötsligt gått tiil en annan kund i Nederländerna! Tack för den :oops: ! Nu finns inga bilar i Europa!
Tvivlar på att vi ens kommer få några bilar ens till hösten! Även säljaren var tveksam!
Säljarna i Sverige verkar inte veta speciellt mycket mer än oss. Så vi håller hoppet uppe :)
Användarvisningsbild
Metuzela
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 07 apr 2020 16:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Metuzela »

jorgenkarls skrev:
Johansjondin skrev:
Tesla ringde precis! Den bil som jag skulle fått har helt plötsligt gått tiil en annan kund i Nederländerna! Tack för den :oops: ! Nu finns inga bilar i Europa!
Tvivlar på att vi ens kommer få några bilar ens till hösten! Även säljaren var tveksam!
Säljarna i Sverige verkar inte veta speciellt mycket mer än oss. Så vi håller hoppet uppe :)
Hur länge har fabriken stått stilla?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Metuzela skrev:
jorgenkarls skrev:
Johansjondin skrev:
Tesla ringde precis! Den bil som jag skulle fått har helt plötsligt gått tiil en annan kund i Nederländerna! Tack för den :oops: ! Nu finns inga bilar i Europa!
Tvivlar på att vi ens kommer få några bilar ens till hösten! Även säljaren var tveksam!
Säljarna i Sverige verkar inte veta speciellt mycket mer än oss. Så vi håller hoppet uppe :)
Hur länge har fabriken stått stilla?
Sedan den byggdes :lol:
F’låt ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Kan sälja min P3, för 1.4 mille :lol:

Älskar den, så det är tveksamt även på den nivån dock...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

Metuzela skrev:
jorgenkarls skrev:
Johansjondin skrev:
Tesla ringde precis! Den bil som jag skulle fått har helt plötsligt gått tiil en annan kund i Nederländerna! Tack för den :oops: ! Nu finns inga bilar i Europa!
Tvivlar på att vi ens kommer få några bilar ens till hösten! Även säljaren var tveksam!
Säljarna i Sverige verkar inte veta speciellt mycket mer än oss. Så vi håller hoppet uppe :)
Hur länge har fabriken stått stilla?
Tror det var runt den 24 mars.
Användarvisningsbild
Krizze
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 02 apr 2020 21:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Krizze »

Fremont öppnade ju som sagt igen i måndags.

Vad man kan se på filmen i länken så är iaf en del av dom nya bilar som transporteras iväg förbereda för europeisk regskylt.

Så det kanske inte är allt för långt bort tills nästa båtlass är på väg :)

Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

Verkar vara vänsterstyrda också...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
jorgenkarls
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jun 2019 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jorgenkarls »

Tesla Carriers

Skriv svar