Vad tycker ni, om priset höjs från 33.200kr till ca 45.000kr
1 juli.
Ska jag passa på att uppgradera nu?
I dagsläget är det inte värt 33/45k. Men frågan man får ställa sig om man tror att det kommer vara det i framtiden. Jag tror att de kommer få ordning på allt men det lär ta många år. Använder väl NOA en hel del, men inget annat i dagsläget.
Tycker samma, använder filbytet(bekräfta med blinkers) vilket funkar mycket bättre nu efter senaste uppdateringarna. Sen blir andrahandsvärdet lite högre.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Vad tycker ni, om priset höjs från 33.200kr till ca 45.000kr
1 juli.
Ska jag passa på att uppgradera nu?
I dagsläget är det inte värt 33/45k. Men frågan man får ställa sig om man tror att det kommer vara det i framtiden. Jag tror att de kommer få ordning på allt men det lär ta många år. Använder väl NOA en hel del, men inget annat i dagsläget.
Men om andrahandsvärdet ökar med 45.000kr är det väl en nobrainer?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Vad tycker ni, om priset höjs från 33.200kr till ca 45.000kr
1 juli.
Ska jag passa på att uppgradera nu?
I dagsläget är det inte värt 33/45k. Men frågan man får ställa sig om man tror att det kommer vara det i framtiden. Jag tror att de kommer få ordning på allt men det lär ta många år. Använder väl NOA en hel del, men inget annat i dagsläget.
Men om andrahandsvärdet ökar med 45.000kr är det väl en nobrainer?
det lär det inte göra. I så fall är det ju bara att betala senare. I dagsläget ger det mer att helt enkelt elda upp tusenlapparna i kaminen, då får du iaf värme.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vad tycker ni, om priset höjs från 33.200kr till ca 45.000kr
1 juli.
Ska jag passa på att uppgradera nu?
I dagsläget är det inte värt 33/45k. Men frågan man får ställa sig om man tror att det kommer vara det i framtiden. Jag tror att de kommer få ordning på allt men det lär ta många år. Använder väl NOA en hel del, men inget annat i dagsläget.
Men om andrahandsvärdet ökar med 45.000kr är det väl en nobrainer?
det lär det inte göra. I så fall är det ju bara att betala senare. I dagsläget ger det mer att helt enkelt elda upp tusenlapparna i kaminen, då får du iaf värme.
Ja, och om Tesla tar bilen i inbyte så rullar dom väl tillbaka alla uppgraderingar nuförtiden för att kunna sälja dom igen till nästa ägare?
Det borde innebära att man inte får något alls för detta när Tesla beräknar inbytespris.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
jag fick under hösten 2019 möjlighet att köpa till FSD för 16k, men även det tycker jag är på tok för mkt för det man får av fungerande funktioner idag. Hade aldrig betalt inna jag vet att det funkar och får användas enligt europeisk lagstiftning.
Är man enbart ute efter att stödja Tesla, så kanske man gillar att skicka in pengar i ett svart hål. Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
jag fick under hösten 2019 möjlighet att köpa till FSD för 16k, men även det tycker jag är på tok för mkt för det man får av fungerande funktioner idag. Hade aldrig betalt inna jag vet att det funkar och får användas enligt europeisk lagstiftning.
Är man enbart ute efter att stödja Tesla, så kanske man gillar att skicka in pengar i ett svart hål. Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Är sugen på att uppgradera, även om det mest är att stödja Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Fälgar är ju bara bling.
FSD för 16k känns som ett klipp. NoA är ju grymt bekvämt på långresa, och så är du garanterad HW3.
Det hade jag lätt betalat.
NoA har jag redan eftersom jag har EAP, så jag hade idag inte fått någon extra funktionalitet om jag köpte till FSD. Då känns ju 16k som ganska mkt för ingenting.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den stora frågan är väl när de utlovade självkörande funktionerna i FSD kommer? Som det är nu så uppfattar jag det som att Tesla har en hel del i bakfickan men är hindrad av lokala regulatoriska krav vilket gör en FSD uppgradering rätt osäker som investering räknat.
Jag har FSD på min MS Raven från 2019 och tycker i dagsläget inte alls att det är värt pengarna.
- Filbyte mha blinkersspaken - Sker superlångsamt och är praktiskt i stort sett bara när man kör på i stort sett tomma motorvägar.
- Automatisk avsvängning - Funkar men är som feature betraktad rätt begränsad.
- Summon - På gränsen till värdelöst, förutom för de superspecifika fall när man behöver parkera super-tight (och därmed i stort sett står bredvid bilen). Har funkat bättre innan de ströp avståndet mellan bilen och telefonen. Är dessutom rätt buggigt och inget som brukar funka vid första försöket när man skall skryta lite för omgivningen.
- Advanced Summon funkar ju inte i Sverige och det är väl ingen som vet när det kommer hit.
Som sagt, jag uppfattar inte detta främst som Teslas fel och den dag EU släpper på reglerna blir det såklart roligare men idag är FSD inget som jag rekommenderar.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Det kommer fortsätta komma mer och mer funktionalitet allt eftersom.
Jag förstår inte riktigt det här att det bara skulle vara värt pengarna om bilen är helt självkörande i alla situationer och förhållanden.
Snarare finns det massvis med "enkla" scenarion där det skulle öka bekvämligheten betydligt.
Att den nu tex detekterar trafikljus och börjar stanna för dom är ju riktigt trevligt. Slipper man bromsa själv.
Med det sagt så tycker jag också nuvarande pris är för högt för vad man får idag.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Fälgar är ju bara bling.
FSD för 16k känns som ett klipp. NoA är ju grymt bekvämt på långresa, och så är du garanterad HW3.
Det hade jag lätt betalat.
NoA har jag redan eftersom jag har EAP, så jag hade idag inte fått någon extra funktionalitet om jag köpte till FSD. Då känns ju 16k som ganska mkt för ingenting.
Ok, då är det "bara" HW3 då, typ.
Jag hade dock lätt valt det framför ett set fälgar.
Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Fälgar är ju bara bling.
FSD för 16k känns som ett klipp. NoA är ju grymt bekvämt på långresa, och så är du garanterad HW3.
Det hade jag lätt betalat.
NoA har jag redan eftersom jag har EAP, så jag hade idag inte fått någon extra funktionalitet om jag köpte till FSD. Då känns ju 16k som ganska mkt för ingenting.
Ok, då är det "bara" HW3 då, typ.
Jag hade dock lätt valt det framför ett set fälgar.
det var väl mer som ett skämt om man absolut ska kasta ut pengar. Jag ska varken köpa nya fälgar eller FSD.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Fälgar är ju bara bling.
FSD för 16k känns som ett klipp. NoA är ju grymt bekvämt på långresa, och så är du garanterad HW3.
Det hade jag lätt betalat.
NoA har jag redan eftersom jag har EAP, så jag hade idag inte fått någon extra funktionalitet om jag köpte till FSD. Då känns ju 16k som ganska mkt för ingenting.
16k för garanterad uppgradering till HW3 är nog iofs ganska förmånligt? Iaf mer än "ingenting".
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Fälgar är ju bara bling.
FSD för 16k känns som ett klipp. NoA är ju grymt bekvämt på långresa, och så är du garanterad HW3.
Det hade jag lätt betalat.
NoA har jag redan eftersom jag har EAP, så jag hade idag inte fått någon extra funktionalitet om jag köpte till FSD. Då känns ju 16k som ganska mkt för ingenting.
16k för garanterad uppgradering till HW3 är nog iofs ganska förmånligt? Iaf mer än "ingenting".
/fth
men vad ska jag med HW3 till när den inte medför några extra funktioner och kanske inte ens under tiden jag äger bilen? Köpa lotter gör jag inte heller, för övrigt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Men då kan man ju likagärna köpa fälgar eller nåt man faktisk har användning för
Fälgar är ju bara bling.
FSD för 16k känns som ett klipp. NoA är ju grymt bekvämt på långresa, och så är du garanterad HW3.
Det hade jag lätt betalat.
NoA har jag redan eftersom jag har EAP, så jag hade idag inte fått någon extra funktionalitet om jag köpte till FSD. Då känns ju 16k som ganska mkt för ingenting.
16k för garanterad uppgradering till HW3 är nog iofs ganska förmånligt? Iaf mer än "ingenting".
/fth
men vad ska jag med HW3 till när den inte medför några extra funktioner och kanske inte ens under tiden jag äger bilen? Köpa lotter gör jag inte heller, för övrigt.
Den kan ju redan stanna för rödljus och stoppskyltar som sagt.
Det är väl rätt trevligt?
Kommer ju mer och mer funktionalitet.
Det är ju också en full rewrite på G för hw3, just nu kör dom ju en portad/emulerad version av AP2 på hw3.
Stannar den för rödljus och stoppskyltar här i Europa? Iofs inget jag hade betalat för. Kul om det är där, men knappast värt extra.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14