FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av AndreasF »

Inte ännu, skall komma "i höst" till EU enligt ett Tweet från Elon Musk om jag inte minns fel.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av HelectriC »

AndreasF skrev:
Inte ännu, skall komma "i höst" till EU enligt ett Tweet från Elon Musk om jag inte minns fel.
Mm, just det....aldrig hört det förr. Min förra Tesla med AP1 skulle ju också klara detta, blev det så?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av HX100 »

Möjligheten att köpa till FSD försvann för ca 1 månad sen på vår x - 17. Bugg eller har erbjudandet försvunnit för äldre bilar?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av HelectriC »

Min 2017 har fortfarande möjligheten. Roligt att de punkter de listar som att jag får, är redan en del av EAP, som jag har. Så då är det bara att betala 25k för ingenting :lol:
CE29429F-2A33-47AF-8411-26D2DEC95DE7.png
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av chevnanne »

Jag tycker att priset är på tok för högt för det man får. Stanna gör jag ändå vid det enda trafikljus vi har.
Parkera kan jag lyckas rätt skapligt med själv om jag vill parkera bra. Jag har 20 mil till närmaste motorväg
så jag anser FSD är helt värdelöst för min del, jag bor på en liten ort så jag klarar mig så bra utan detta.
Dessutom skulle jag aldrig i livet lita på att bilen kan köra mer själv, tycker autopilot är bra men det är
rätt påfrestande med alla tvärbromsningar som finns på min bil, både autopilot och farthållaren gör lika.
Hur ska detta fungera på en Jämtländsk vinter??? :o
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Bjelke »

chevnanne skrev:
Jag tycker att priset är på tok för högt för det man får. Stanna gör jag ändå vid det enda trafikljus vi har.
Parkera kan jag lyckas rätt skapligt med själv om jag vill parkera bra. Jag har 20 mil till närmaste motorväg
så jag anser FSD är helt värdelöst för min del, jag bor på en liten ort så jag klarar mig så bra utan detta.
Dessutom skulle jag aldrig i livet lita på att bilen kan köra mer själv, tycker autopilot är bra men det är
rätt påfrestande med alla tvärbromsningar som finns på min bil, både autopilot och farthållaren gör lika.
Hur ska detta fungera på en Jämtländsk vinter??? :o
Det kommer att dröja lääääänge innan det händer...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av FinaFisken »

Vad tror ni om sannolikheten att man som ägare av HW3-bil får en rabatt på FSD om ett tag, exempelvis i slutet av ett kvartal eller när någon ny fabrik ska finansieras? Eller om man ansluter bilen till tesla Network?
De måste förstå att man inte lägger lika mycket pengar på en 3 år gammal bil jämfört med en ny, och det kostar dem inget.
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av chevnanne »

Bjelke skrev:
chevnanne skrev:
Jag tycker att priset är på tok för högt för det man får. Stanna gör jag ändå vid det enda trafikljus vi har.
Parkera kan jag lyckas rätt skapligt med själv om jag vill parkera bra. Jag har 20 mil till närmaste motorväg
så jag anser FSD är helt värdelöst för min del, jag bor på en liten ort så jag klarar mig så bra utan detta.
Dessutom skulle jag aldrig i livet lita på att bilen kan köra mer själv, tycker autopilot är bra men det är
rätt påfrestande med alla tvärbromsningar som finns på min bil, både autopilot och farthållaren gör lika.
Hur ska detta fungera på en Jämtländsk vinter??? :o
Det kommer att dröja lääääänge innan det händer...
Japp, det kommer inte att hända under min tid som bilförare. :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Bjelke »

FinaFisken skrev:
Vad tror ni om sannolikheten att man som ägare av HW3-bil får en rabatt på FSD om ett tag, exempelvis i slutet av ett kvartal eller när någon ny fabrik ska finansieras? Eller om man ansluter bilen till tesla Network?
De måste förstå att man inte lägger lika mycket pengar på en 3 år gammal bil jämfört med en ny, och det kostar dem inget.
Jo alltså, nån gång kommer det nog något erbjudande, hyffsat säkert ;)
Men när? För jag håller med om resonemanget, efter några år av bilens
livslängd tex så är ju värdet på fsd mindre än om bilen vore ny såklart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Daniel R
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 dec 2016 19:07
Ort: Stockholm

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Daniel R »

Hej

Mycket pessimism kring FSD i denna tråd. Tror många tänker linjärt. FSD förbättras exponentiellt. Då kan det verka gå långsamt, men ökar plötsligt mycket snabbt. Min gissning är att bilen kommer att kunna köra helt själv inom 3 år. Godkänt utan förare i Sverige inom 5 år.

Ett annat skäl att välja FSD är den minskade olycksrisken, enligt Teslas rapport.

Om man är intresserad av ny teknik och tror på AI som den fjärde industriella revolutionen, så är FSD ett spännande tillfälle att observera och interagera med den sannolikt mest avancerade autonoma AI som finns.

Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av chevnanne »

Daniel R skrev:
Hej

Mycket pessimism kring FSD i denna tråd. Tror många tänker linjärt. FSD förbättras exponentiellt. Då kan det verka gå långsamt, men ökar plötsligt mycket snabbt. Min gissning är att bilen kommer att kunna köra helt själv inom 3 år. Godkänt utan förare i Sverige inom 5 år.

Ett annat skäl att välja FSD är den minskade olycksrisken, enligt Teslas rapport.

Om man är intresserad av ny teknik och tror på AI som den fjärde industriella revolutionen, så är FSD ett spännande tillfälle att observera och interagera med den sannolikt mest avancerade autonoma AI som finns.

Daniel
Det där har jag ruggigt svårt att tro på samtidigt som jag inte är särskilt imponerad av teslas autopilot
med spökbromsningar och svårigheter när det inte finns linjer eller vid snöfall och slask.
Du kanske tror på detta men inte jag. Jag är ändå en riktig tekniknörd annars men inte i detta fall. :D
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av OfarligTesla »

Daniel R skrev:
Hej

Mycket pessimism kring FSD i denna tråd. Tror många tänker linjärt. FSD förbättras exponentiellt. Då kan det verka gå långsamt, men ökar plötsligt mycket snabbt. Min gissning är att bilen kommer att kunna köra helt själv inom 3 år. Godkänt utan förare i Sverige inom 5 år.

Ett annat skäl att välja FSD är den minskade olycksrisken, enligt Teslas rapport.

Om man är intresserad av ny teknik och tror på AI som den fjärde industriella revolutionen, så är FSD ett spännande tillfälle att observera och interagera med den sannolikt mest avancerade autonoma AI som finns.

Daniel
Nu tror jag inte du har rätt på länga vägar vad gäller tiden när man får använda den utan förare i Sverige. Men även om du skulle ha rätt så innebär det ju att priset idag är väldigt högt, jag kommer i så fall inte få någon egentlig nytta av det i denna bil eller ens nästa.
kontakten2

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av kontakten2 »

Med det resonemanget kommer fsd-datorn behöva uppgraderas 10ggr :roll:
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Zalman3 »

Har ni beställt FSD?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Bjelke »

Zalman3 skrev:
Har ni beställt FSD?
Nix (men vanliga AP:n iaf :) )
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av OfarligTesla »

Nepp, inte köpt och nu när det enats om ett regelverk för nivå 3+ så tyder det på att jag lär ha sålt bilen innan nivå 3+ blir lagligt att använda på motorvägen i högre hastigheter. 60 km/h lär vara maxtaket iaf ett tag när tillverkarna kommer ut med produkter så det dröjer nog ett tag innan man kan köra motorvägsfart utan att titta. Så alltså blev jag mindre sugen på FSD när det kom ut.
Användarvisningsbild
PeteAstro
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 25 maj 2019 08:16
Ort: Bromma

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av PeteAstro »

Blev inte mer sugen med det nya priset...
3EA06F70-766B-4F9A-AD57-8CBF1734196F.png
2019 Model 3 LR Dragkrok Svart FSD Acc. Boost (Såld)
2020 Polestar 2 Performance Launch edition (Såld)
2020 Renault Zoe Edition One R135 52 kWh (Såld)
2020 SEAT Mii Electric
2020 VW Grand California 600
2024 Model Y RWD ”Petit California”
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av metchristian »

PeteAstro skrev:
Blev inte mer sugen med det nya priset...
Inte ens 66000 kändes prisvärt så 77700verkligen inte....
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av NEO »

metchristian skrev:
PeteAstro skrev:
Blev inte mer sugen med det nya priset...
Inte ens 66000 kändes prisvärt så 77700verkligen inte....
Hallå, soptunnor, stolpar och koner!!! :D
Verdi

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Verdi »

NEO skrev:
metchristian skrev:
PeteAstro skrev:
Blev inte mer sugen med det nya priset...
Inte ens 66000 kändes prisvärt så 77700verkligen inte....
Hallå, soptunnor, stolpar och koner!!! :D
De ser jag ändå. :lol:
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av metchristian »

NEO skrev:
metchristian skrev:
PeteAstro skrev:
Blev inte mer sugen med det nya priset...
Inte ens 66000 kändes prisvärt så 77700verkligen inte....
Hallå, soptunnor, stolpar och koner!!! :D
Har jag redan... fast utan fsd...
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av metchristian »

Här tycker jag tesla gör en dundertabbe..
okey i usa där Fsd faktiskt funkar kan jag köpa att de höjer priset men Europa där det kommer dröja väldigt lång tid så borde de snarare sätta ner priset till 1/3 alt 50% så skulle de få in pengar.. (sk merförsäljning)
Känns väldigt meningslöst att betala 66000-77700 för så begränsad som funktionen är idag.. visst att det kommer men känns som det är minst 5-10år bort..
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av NEO »

Verdi skrev:
NEO skrev:
metchristian skrev:
PeteAstro skrev:
Blev inte mer sugen med det nya priset...
Inte ens 66000 kändes prisvärt så 77700verkligen inte....
Hallå, soptunnor, stolpar och koner!!! :D
De ser jag ändå. :lol:
:!: :!: :!: :!: :!: :!:

Jag som trodde det var specifikt för HW3 med FSD, nä FSD är inte värt längre isåfall.

NoA (automatisk körning från påfart till avfart) är ju irriterande, onödigt blinkande i en halvtimme och ryckig som tusan.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av Mickep »

Ja nu blev fsd mer attraktivt att köpa. (det fick ju mer "värde" iom den blev dyrare) andrahandsköparna kommer givetvis se poängen att betala mer nu...
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av NEO »

Mickep skrev:
Ja nu blev fsd mer attraktivt att köpa. (det fick ju mer "värde" iom den blev dyrare) andrahandsköparna kommer givetvis se poängen att betala mer nu...
Iaf om man tittar på begagnatpriserna på Model 3 med FSD ... :roll:

Där ökar bilarna i värde efter 6 månader.
Skriv svar